۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۴۹۷۸۲۶
آیت الله نعیم آبادی:

مردم در امر مسجد‌سازی مشارکت بیشتری داشته باشند

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به اهمیت احداث مسجد بر مشارکت مردم در امر مسجد سازی تاکید کرد و گفت: عبادت بزرگی همچون نماز نیازمند جا و مکان مناسب است.
آیت الله غلامعلی نعیم آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس امروز در آیین افتتاح مسجد امام جعفرصادق(ع) روستای فاریاب سنگویه، مسجدسازی را مایه برکت دانست و گفت: همه ما خدا را قبول داریم و در آن شکی نیست؛ اما خداباوری و ایمان درونی در مقایسه با باور لفظی چیز دیگری بوده و هر چه باور و ایمان ما قوی تر باشد اراده ما نیز بیشتر و قوی تر خواهد بود.

وی با بیان اینکه باور عامل حرکت انسان هاست، افزود: انسان ها بر پایه باورها حرکت می کنند و در واقع  باور و ایمان عامل حرکت انسان ها به سمت کارهای نیک و پسندیده است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان تصریح کرد: اگر ما به این باور برسیم  که اگر  کسی مسجد بسازد خانه ایی در بهشت به او می دهند مطمئنا همه در این امر خدا پسندانه سهیم خواهند شد و از یکدیگر پیشی خواهند گرفت.

آیت الله نعیم آبادی با اشاره به اهمیت احداث مسجد بر مشارکت مردم در امر مسجد سازی تاکید کرد و با اشاره به جایگاه و اهمیت مسجد در اسلام گفت: عبادت بزرگی همچون نماز نیازمند یک جا و مکان مناسب است.

وی گفت:  هرقدمی که نمازگزار به طرف مسجد بر می‌دارد یک ثواب اضافه و گناهی از وی کم می‌شود و هرچه فاصله خانه تا مسجد بیشتر باشد بهره گیری از برکات آن افزون تر است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان در ادامه با اشاره به ثواب اقامه نماز در مسجد تصریح کرد: اقامه یک رکعت نماز در مسجد برابر است با 25 رکعت نماز در منزل، بنابراین عدم رغبت و انگیزه لازم برای اقامه نماز به خاطر این است که نماز را نمی شناسید.

امام جمعه بندرعباس در ادامه با اشاره به حدیثی از امام جعفرصادق(ع) پیرامون نماز مبتنی بر اینکه هیچ ترکیبی مثل ترکیب نماز جامع نیست گفت: نماز علاج مومن و پناهگاه سختی هاست، پس باید با عشق نماز خواند.

آیت الله نعیم آبادی ادامه داد: به فرموده خداوند؛ اگر توان ساخت مسجدی نداری به اندازه یک متر که می‌توانی مسجد بسازی، پس باید در ساخت و احداث مسجد به هر اندازه ای که توان دارید شرکت کنید.

وی، با اشاره به اینکه خداوند، مسجد را به ایمان ربط می‌دهد اذعان داشت: با مشاهده رابطه ایمان با مسجد به درجه و اهمیت حضور در ساخت و احداث این مکان مقدس پی می‌بریم.

وجود حضرت ولی عصر(عج)، اعتقاد مشترک همه مسلمانان است

امام جمعه بندرعباس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حضرت مهدی موعود(عج)، به طرح این پرسش که آیا اعتقاد به ولی عصر(عج) تنها مختص به شیعه است و یا اعتقاد مشترک جهان اسلام است، با استناد به کتب متعدد اهل سنت، تصریح کرد: وجود حضرت ولی عصر(عج)، اعتقاد مشترک همه مسلمانان است.

 وی به معرفی کتب اهل سنت که در رابطه با ولی عصر(عج) روایت ذکر کرده اند پرداخت و افزود: «البیان فی الاخبار آخر الزمان» اثر گنجی شافعی نویسنده و عالم اهل سنت قرن هفتم، «بخاری» مسلم، «مسند» احمد بن حنبل که 138 حدیث پیرامون امام عصر(عج) بیان شده است، تعلیفات ابو نعیم اصفهانی، «المعجم» طبرانی، تاریخ ابن جوذی، «مستدرک» حاکم نیشابوری و ...  ازجمله این کتاب هاست.
 
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس با یادآوری اینکه گاهی وهابیت فاسد، مبحث روشن و واضح مهدویت را به باد انتقاد می گیرد که یا این ها مغرضند، یا بیسواد و یا هر دو، گفت: در حکومت مهدوی، کار را به کاردان خواهند سپرد و متخصصین را در بخش های مربوط به خودشان به کار خواهند گرفت.
 
حماسه حضور مردم در انتخابات، دشمن را زمین گیر می کند

آیت الله نعیم آبادی در ادامه با اشاره به انتخابات 29 اردیبهشت، خاطرنشان کرد: امام راحل بزرگترین کاری که انجام داد این بود که قدرت را از شاه ملعون گرفت و به دست خود مردم داد و امروز این ما هستیم که رییس جمهور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، خبرگان و اعضای شوراهای شهر و روستا را تعیین می کنیم.

وی با اذعان به اینکه امروز در نظام جمهوری اسلامی، هر کسی که ما مردم انتخاب کنیم، رییس جمهور، نماینده مجلس و شورا می شود، تصریح کرد: این را باید بدانیم که در این رابطه اگر به وظیفه خود به خوبی عمل نکنیم و انتخاب خوبی نداشته باشیم، نظام مقصر نیست.
 
امام جمعه بندرعباس افزود: امام، سایه شوم شاه را از بین برد، اگر ما امروز بد عمل کنیم و به جای رای، کاغذ در صندوق انداختیم، خودمان مقصر هستیم؛ در رای دادن جاذبه های کاذب را رها کنیم.
 
آیت الله نعیم آبادی در پایان یادآور شد: اگر در صحنه انتخابات خوب عمل کردیم و انتخابی اصلح داشتیم در آن صورت ابتدا باید به خودمان تبریک بگوییم.

حجت الاسلام علی ربانی، امام جماعت مسجد امام جعفرصادق(ع) روستای «فاریاب سنگویه» نیز گفت: کلنگ احداث این مسجد از شش سال پیش در زمینی به مساحت 850 متر مربع و زیربنای 350 متر مربع به زمین خورد.
 
وی افزود: برای ساخت مسجد امام جعفر صادق(ع) و خانه عالم با زیربنای 105 متر مربع بیش از 550 میلیون تومان از محل کمک های خیرین و اهالی روستای «فاریاب سنگویه» هزینه شد.

گفتنی است، مسجد امام جعفر صادق(ع) با حضور آیت الله نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و جمعی از علمای شیعه و اهل سنت در روستای «فاریاب سنگویه» افتتاح شد./202/851/ب1

ارسال نظرات