۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۴۹۷۸۶۰
در کمیسون نخبگان تاکید شد؛

ارائه آمار حوزه فناوری ازسوی مرکز آمار ایران

جلسه ۶۴ کمیسیون نخبگان و آینده‌نگاری علم و نوآوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.
شورای عالی انقلاب فرهنگی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه 64 کمیسیون نخبگان و آیندهنگاری علم و نوآوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

در این جلسه و در  ادامه بررسی روند توسعه شاخصهای علم وفناوری جمهوری اسلامی ایران 1392-1380، موضوع زیرساخت های علم و فناوری کشور مورد بررسی قرار گرفت و گزارشی پیرامون این موضوع ارائه شد.

در این گزارش تعداد دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور، تعداد پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد، مؤسسات پژوهشی دارای مجوز، تعداد کارگاه‌های دارای فعالیت در حوزه تحقیق و توسعه، تعداد قطب‌های علمی وابسته به وزارت علوم و تعداد انجمن‌های علمی کشور در این بازه زمانی مقایسه و نقاط قوت و ضعف این حوزه‌ها مورد بررسی و تحلیل قرارگرفت.

در ادامه این گزارش همچنین بر اساس معیارها و شاخص‌های نوآوری جهانی (Global Innovation Index) ضریب نفوذ تلفن همراه، استفاده از اینترنت و پهنای باند بین المللی در کشورمان با برخی دیگر از کشورها مقایسه شد.

 در ادامه جلسه اعضا به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پیرامون موضوع پرداختند، که اهم آن به این شرح است: تعریف و دسته بندی دقیق مفاهیم و شاخص های مربوط به زیرساخت های علم و فناوری کشور، تبیین شاخص‌های کیفی در بعضی از حوزه­های علم و فناوری، ارائه دقیق و شفاف آمار حوزه علم و فناوری و زیرساختهای آن توسط مرکز آمار ایران و اصلاح تعاریف و شاخص‌‌های مربوط به قطب های علمی در کشور./۹۹۸/د۱۰۲/س

ارسال نظرات