۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۴۹۷۸۷۱
آیت‌الله جوادی آملی:

حجاج عزت و عظمت خود را در حج حفظ کنند

حضرت آیت‌الله جوادی آملی، حفظ عزت و عظمت جمهوری اسلامی را خواستار شد و اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران در جهان عزتمند و با عظمت است، حجاج نیز باید این عزت و عظمت را به خوبی حفظ کنند.
آیت الله جوادی آملی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید، عضر امروز در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت و آقای حمید محمدی، رییس سازمان حج وزیارت کشور به بیان و اهمیت جایگاه حج پرداخت و این موضوع را از مسائل مهم دینی دانست.

وی افزود: گرچه حج سالی یکبار و برای مستطیعان حج برگزار می شود؛ اما گاهی برخی افراد در طول عمرشان توفیق حضور بیش از یکبار به این فریضه مهم را پیدا نمی کنند که باید قدردان چنین توفیق الهی باشند و از آن به خوبی بهره بگیرند تا ذخیره آخرت آن ها باشد.

حضرت آیت‌الله جوادی آملی به عظمت و جایگاه کعبه اشاره کرد و گفت: کعبه از جایگاه و ارزش خاصی برخوردار است و کسی نمی تواند به راحتی این عظمت و جایگاه را درک کند. حیات و ممات انسان در کعبه است.

وی با بیان اینکه قبولی تمامی مناسک و اعمال انسان به انجام آن به سوی قبله و کعبه است، تصریح کرد: تمام زندگی ما کعبه و قبله است و کعبه تنها منحصر در حج و حضور در مکه نمی شود؛ همیشه ما حضورمان را متوجه کعبه می کنیم و کعبه همتای قرآن کریم است.

حضرت آیت‌الله  جوادی آملی از حج به عنوان یک فعل یاد کرد؛ ولی توجه به کعبه را بسیار مهم دانست و از مدیران و روحانیان کاروان ها خواست جهت بهره گیری بیشتر از معنویات حج به زائران آموزش های لازم را ارائه دهند.

مفسر برجسته قرآن کریم به اهمیت و جایگاه زائران و حجاج اشاره کرد و درباره عزت و عظمت حجاج گفت: عزت امری تحمیلی نیست که ما بخواهیم به زائر یا حاجی عزت بدهیم، زائران باید خود مراعات کنند و همه اعمال آن ها با ظرافت و عزتمندانه انجام شود در خرید، رفت و آمد و برخورد با دیگران نیز عزتمندانه رفتار کنند تا همیشه با عزت باشند.

وی حفظ عزت و عظمت جمهوری اسلامی را خواستار شد و اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران در جهان عزتمند و با عظمت است، حجاج نیز باید این عزت و عظمت را به خوبی حفظ کنند./917/ 202/ص

ارسال نظرات