۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۴۹۷۹۰۳
امام جمعه اسلام آباد غرب:

توجه به نماز انسان ساز و رشد دهنده است

امام جمعه اسلام آباد غرب با اشاره به اینکه توجه به نماز انسان ساز و رشد دهنده است، گفت: قطعأ توجه قلبی در نماز انسان را به سمت خودسازی و تعالی هدایت می کند.
امام جمعه اسلام آباد غرب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام سید امیر محمدی پور امام جمعه شهرستان اسلام آباد ظهر امروز در جلسه ای با حضور مسؤولان فرهنگی مدارس آموزش و پرورش در حوزه علمیه این شهرستان برگزار شد ابراز داشت: نماز انسان ساز و رشد دهنده اخلاق اسلامی است.

امام جمعه اسلام آباد غرب تصریح کرد: نماز نزدیکترین مسیر ارتباط با خداوند است و بدینوسیله انسان با خضوع و خشوع از نعمت های پروردگار و الطافش قدردانی می کند.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: باید نماز را با تمام وجود حس کرد و خود را در محضر خداوند متعال دید، قطعأ توجه قلبی در نماز انسان را به سمت خودسازی و تعالی هدایت می کند.

وی در ادامه با اشاره به تأثیر نماز بر تربیت جوانان و نوجوانان اظهار داشت: توجه به نماز اگر از ابتدا در جوانان و نوجوانان ایجاد شود سازنده و رشد دهنده است.

این مسؤول با اشاره به اهمیت حضور طلاب و روحانیان در مدارس آموزش و پرورش گفت: صمیمت دانش آموزان با روحانیان سبب انتقال بهتر معارف دینی و اسلامی در آنها خواهد شد به گونه ای که هر دانش آموز پس از مدتی همچون یک طلبه در مسیر اسلام گام برداشته و به تبلیغ دین می پردازد.

حجت الاسلام محمدی پور ادامه داد: شهرستان اسلام آباد با دارا بودن ده مسجد فعال به برپایی نماز جماعت و بسیاری از برنامه های فرهنگی و دینی با حضور جوانان و نوجوانان انقلابی و پرشور می پردازد.

امام جمعه شهرستان اسلام اباد غرب یادآور شد: تمامی مساجد دارای امام جماعت ثابت بوده و با حضور و استقبال پرشور جوانان نماز جماعت و سایر برنامه ها برگزار می شود.

وی گفت: خوشبختانه طلابی که به عنوان امام جماعت در مساجد مشغول خدمت به اسلام و انقلاب می شوند با جذب جوانان و نوجوانان بسترهای ورود آنها را به حوزه های علمیه فراهم می کنند./۸۵۷/۲۰۳/ب۲

ارسال نظرات