۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۴
کد خبر: ۴۹۷۹۳۹
همزمان با دهه پایانی ماه شعبان؛

هزار مسجد در خراسان شمالی تنظیف و غبارروبی می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: همزمان با دهه پایانی ماه شعبان، بیش از هزار مسجد شهری و روستایی در سراسر این استان تنظیف و غبارروبی می‌شود.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در نشست برنامه‌ریزی برنامه‌های فرهنگی دهه آخر شعبان المعظم، با بیان اینکه همه باید تلاش کنند تا خود را در مسیر الهی قرار دهند، افزود: زندگی در جامعه اسلامی باید سبب رشد و تعالی انسان در رسیدن به معرفت الهی باشد.

وی با اشاره به جایگاه مؤمن در پیشگاه الهی، اظهار داشت: نژاد و رنگ انسان‌ها برای تقوای الهی مهم نیست؛ زیرا برتری تنها از آن خداوند بوده و معیار سنجش انسان‌ها تقوای آنها است.

حجت‌الاسلام خادمی در ادامه با تأکید بر برنامه‌ریزی مناسب برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی دهه آخر شعبان المعظم و دهه تکریم و غبارروبی مساجد، خاطرنشان کرد: مسجد در نزد ما مسلمانان از جایگاه خاص و ویژه‌ای برخوردار بوده و کانون توحید و انسان‌سازی است.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان خراسان شمالی اضافه کرد: مسجد پایگاه معرفت، فراگیری عقاید اسلامی، ایمان و هدایت انسان‌ها و سنگری مستحکم برای دفاع از ارزش‌های دینی است.

وی با بیان اینکه باید در مساجد فرهنگ ناب دینی ترویج یابد، اظهار کرد: مساجد خانه‌های خدا هستند؛ ازاین‌رو ما باید به تکریم، تطهیر و پاکیزه نگاه داشتن این اماکن توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

حجت‌الاسلام خادمی تصریح کرد: در این راستا همزمان با دهه پایانی ماه شعبان، بیش از هزار مسجد شهری و روستایی در سراسر این استان با مشارکت مردم و هیئات امنای مساجد تنظیف و غبارروبی می‌شود.

وی ادامه داد: از این تعداد 209 باب مسجد در شهرستان بجنورد، 205 مسجد در شیروان، 214 مسجد در اسفراین، 39 مسجد در جاجرم، 32 مسجد در گرمه، 172 مسجد در مانه، 107 مسجد در فاروج، 103 مسجد در شهرستان مرزی راز و جرگلان و 21 باب مسجد هم در بخش سنخواست شهرستان جاجرم با حضور مردم، مسؤولان و متولیان تنظیف، غبارروبی و عطرافشانی می‌شود.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی همچنین به اهمیت آماده شدن برای ورود به ماه رمضان و ماه میهمانی خدا اشاره و بر اهمیت گرامیداشت شایسته مناسبت‌های این ماه تأکید کرد.

گفتنی است، هم‌زمان با دهه آخر ماه شعبان و پیش از فرارسیدن ماه مبارک رمضان، افزون بر غبارروبی بیش از هزار و 100 باب مسجد و حسینیه در شهرها و روستاهای خراسان شمالی، 154 امامزاده و بقعه متبرک موجود در استان نیز با حضور مردم، مسؤولان و متولیان غبارروبی و عطرافشانی می‌شود.

دهه آخر ماه شعبان؛ یعنی از بیستم تا پایان این ماه به نام دهه تکریم و غبارروبی مساجد نام گرفته و در این دهه مردم متدین ایران اسلامی به‌منظور آمادگی این اماکن برای ورود به ماه پر خیر و برکت رمضان اقدام به غبارروبی و عطرافشانی مساجد، امامزاده‌ها، حسینیه‌ها و دیگر اماکن مقدس می‌کنند./202/9314/ب1

ارسال نظرات