۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۸
کد خبر: ۴۹۷۹۸۲

چند خبر کوتاه از خراسان رضوی

برگزاری مرحله شهرستانی مسابقات قرآن کریم اوقاف و امور خیریه، انتصاب رییس جدید اداره اوقاف کلات و برگزاری جشن نیمه شعبان در مدرسه علمیه حضرت نرجس عناوین مهمترین خبرکوتاه فرهنگی خراسان رضوی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، منوره شایسته خوی، مدیر مدرسه علمیه نرجس(س) در مراسم جشن نیمه شعبان گفت: هدف استاد طاهایی (ره) از این برنامه تربیت منتظرانی بود که یک لحظه آرام ننشینند و با ایمان قلبی و عملی و عبادت اجتماعی و سیاسی در محضر امام زمان (عج) قدم بردارند.

وی افزود: ما بسان اهل کوفه نیستیم؛ در این جلسات می خواهیم اثبات کنیم برای ظهور حضرت آماده ایم. برای زمین گیر شدن دشمنان، حضور در صحنه انتخابات و انتخاب فرد اصلح بسیار مهم است.

 در ادامه مریم پورحسینی از اساتید حوزه درباره «راز شکوفایی انسان» گفت: عدم شکوفایی انسان، ظلم به خود است زیرا خداوند استعداد رشد را به انسان داده است.

وی تصریح کرد: راز شکوفایی انسان در سه گام "برداشتن قفل­ها"، "خودسازی و پرداختن به عبادات" و "حیات عقلایی" است. حیات عقلی دارای نشانه­ها و مراتبی است که اولین نشانه­ی آن انزجار از گناه و پرهیز از انجام دادن آن است.

برگزاری جشن نیمه شعبان در مدرسه علمیه حضرت نرجس

بانو مجتهده صفاتی در مراسم جشن نیمه شعبان مکتب نرجس(س) ضمن مقایسه بین تمدن نورانی و تمدن ظلمانی گفت: اساساً وقتی نور نمی­آید دیگر ظلمت تعریف و جایگاهی ندارد. ظلمت، نیستی است و در مقابل آن هستی و وجود است.

وی تصریح کرد: هرکس که در خط ولایت و انتظار قدم بردارد باید ویژگی­های آن را شناخته و آنها را بدست آورد تا لایق عضویت در آن جامعه جهانی و الهی باشد.

بانو صفاتی، تشکیل یک امت واحد، حاکمیت قوانین اسلام و امام زمان(عج)، رفع امتیازات و تبعیض و افراط و تفریط، برقراری امنیت در تمام جهان، رفع تمام مشکلات اقتصادی و گسترش توحید و یگانه­پرستی در جهان  را از ویژگی­های آن تمدن نورانی معرفی کرد.

وی ضمن اشاره به اهمیت شب نیمه شعبان تأکید کرد یکی از برنامه­های مهم رسالت انبیاء به ویژه رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلّم)، سوق دادن به سوی امت واحده و دولت عدل جهانی است که با ظهور حضرت چنین جامعه ای محقق می­ شود و جهان تحت یک حکومت واحد اداره خواهد شد و این همان وعده الهی است.

بانوصفاتی در ادامه به ایام انتخابات اشاره و خاطرنشان کرد: رییس قوه مجریه باید برای رفع سختی­ها و مشکلات مردم تلاش کند.

برگزاری مرحله شهرستانی مسابقات قرآن کریم اوقاف و امور خیریه

حجت‌الاسلام جمال ایزدی گفت: مرحله شهرستانی چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف و امور خیریه با حضور بیش از ۱۰ هزار نفر در چهار بخش و ۱۶ رشته برگزار می شود.

وی افزود: تعداد ثبت نام کنندگان در چهلمین دوره از مسابقات قرآن استان خراسان رضوی، ۱۰ هزار و ۱۳۵ نفر و  بیشترین آمار مربوط به مشهد و دو پایگاه مرتبط با آن سرخس و فریمان است که حدود دو هزار و ۴۰۹ نفردر این دوره از مسابقات ثبت‌نام کرده‌اند.

 معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف استان با بیان اینکه این مسابقات در چهار بخش آوایی انفرادی، معارفی، تواشیح و همخوانی قرآن کریم برگزار می‌شود، افزود: آزمون مرحله شهرستانی چهلمین دوره از مسابقات قرآن کریم در بخش آوایی انفرادی از 14 اردیبهشت تا  5 خرداد ماه در 28 شهرستان استان در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه  بیشترین آمار ثبت‌نام در بخش معارفی در رشته تفسیر سوره‌های رعد و یوسف به تعداد دو هزار و ۶۴۰ نفر است، گفت: پنج شنبه 4 خردادماه آزمون معارفی با حضور بیش از 4861 نفر در 40 پایگاه شهری و روستایی برگزار می شود.

حجت الاسلام ایزدی با توجه به اینکه مرکز فرهنگی، قرآنی سازمان اوقاف دو زمان را جهت برگزاری آزمون در نظر گرفته است، تصریح کرد: این احتمال وجود دارد آزمون رشته های معارفی پس از ماه مبارک رمضان در استان خراسان رضوی برگزار شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی اوقاف با اشاره به برگزاری مرحله شهرستانی چهلمین دوره از مسابقات قرآن دربیش از 18 مسجد و حسینیه سراسر استان گفت: بقاع متبرکه امامزادگان یاسرو ناصر(ع) طرقبه، سید حمزه(ع) کاشمر، بی بی حسنیه(س) تربت حیدریه و امامزاده شعیب سبزوارازجمله پایگاه های برگزار کننده این دوره از مسابقات خواهند بود.

 حجت الاسلام ایزدی در پایان گفت: مرحله استانی چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم مردادماه برگزار می شود.

رییس جدید اوقاف کلات منصوب شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با صدور حکمی، محمد مجرد را به‌عنوان رییس جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کلات منصوب کرد.

مراسم تودیع و معارفه رؤسای قدیم و جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کلات صبح امروز با حضور عباس افواجی، معاون حقوقی و ثبتی و مهرداد خندان، مسئول بازرسی اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی و سیداصغر موسوی تبار، فرماندار شهرستان کلات در محل دفتر فرماندار برگزار شد و محمد مجرد به‌ صورت رسمی فعالیت خود را به‌عنوان رییس اداره اوقاف و امور خیریه کلات آغاز کرد.

در این مراسم محمدسعید منصوری، رئیس سابق اداره اوقاف و امور خیریه کلات تقدیر شد./۳۰۳/۹۳۰/ب۱

ارسال نظرات