۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸
کد خبر: ۴۹۷۹۹۵
آیت الله موسوی اصفهانی:

دولت یازدهم در عرصه اقتصادی عقب گرد داشت

نماینده خبرگان گفت: همواره دولت ها در دوره نخست به خاطر این که آرای مردم در دوره دوم هستند واقعیت خود را نشان نمی دهند اما اگر دوره دوم رأی آوردند کار خود را به پیش می برند.
آیت الله موسوی اصفهانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری عصر یکشنبه در جمع طلاب و فضلای همدانی مقیم قم که در مسجد مصطفی خمینی برگزار شد، گفت: برای به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی و حکومت الهی خون های بسیاری ریخته شد که باید از آن پاسداری شود.

وی افزود: حکومت اسلامی امانت الهی در دست مردم است که  انسان وظیفه دارد امانت را به دست فرد امین بسپارد، اگر تجریه نداشتیم و نمی دانستیم که 4 سال چه کردند و نمی دانستیم که از فتنه گران دم می زنند حمل بر صحت می کردیم اما تجربه بسیار تلخی داریم از این رو علما و فضلا باید به یاری انقلاب بیایند، کار کرده و شاخصه های اصلح را تبیین کنند چون زمان زیادی تا انتخابات باقی نمانده است.

امانت انقلاب به دست فرد امین سپرده شود

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که برای حفظ انقلاب و خون شهدا و همچنین ادای امانت باید وارد کار شویم، اظهار داشت: کسی می توادن امانت انقلاب را به دست بگیرد که 100 درصد در مسیر امام و رهبر معظم انقلاب باشد نه این که لفظا ادعای اطاعت کند، وقتی رهبری فرمایشی دارند همه باید به عنوان یک سرباز و مطیع عمل کنند؛ در سایه عبودیت و ولایتمداری انسان به درجات عالی می رسد.

وی ادامه داد: مردم در این 4 سال دیدند که با کشور چه کردند و خوشبختانه در مدت تبلیغات بسیار بصیرت افزایی شد، وظیفه ما است که قدم برداریم و در حد توان به مردم بگوییم که مراقب باشند در ریاست جمهوری آینده انتخاب درست را داشته باشند چون اقتصاد، استقلال، انقلاب، اطاعت از رهبری و مسائل فرهنگی در خطر است.

آیت الله موسوی اصفهانی با بیان این که اگر قدم در مسیر الهی برداریم خداوند یاری می کند، ابراز داشت: متأسفانه در روستاها اعلام کرده اند که اگر به روحانی رأی ندهید یارانه شما برداشته می شود، اگر  به روحانی رأی ندهید معلوم نیست که تسهیلات و وام ها در اختیار شما باشد، طلاب باید حضور داشته باشند و روشنگری کنند.

سند ۲۰۳۰ ضد استقلال و سبب ذلت کشور است

استاد درس خارج حوزه سند 2030 را سند ذلت، ضد اسلام و دین، ضد ملیت، ضد استقلال و خواری دانست و خاطرنشان کرد: چرا چنین سندی امضا و دستور اجرای آن داده می شود، اگر علما و طلاب در روستاها بصیرت افزایی نکنند کارها را وارونه جلوه می دهند، جمهوری اسلامی را برای این خواستیم که احکام اسلام و خدا پیاده شود.

وی اضافه کرد: در عرصه اقتصادی نه تنها موفقیتی کسب نکردند بلکه عقب گرد داشتند، در مسائل بین المللی نه تنها نتوانستند با پذیرش برجام مشکلات را حل کنند و تحریم ها را بردارند بلکه آب خوردن مردم را به ذلت و خواری در برابر دشمن گره زدند، هسته ای ما را از بین بردند و حتی خط قرمز مذاکرات را رعایت نکردند، رهبر انقلاب فرمودند که خود مذاکره کنندگان گفتند که بعضی از حقوق قرمز را زیر پا گذاشتیم، آیا رییس جمهور نباید با کسی که خط قرمزها را زیر پا گذاشته برخورد کند؟

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان با بیان این که اگر رییس قوه مجریه به این مسائل مایل باشد چه کسی باید به داد مملکت برسد؟ گفت: اگر مایل نیست باید اظهار برائت کند، انتخاب اصلح در این دوره بسیار مهم است.

حقوق های نجومی در هیچ دولتی جز دولت یازدهم سابقه نداشته است

وی افزود: سخنگوی قوه قضاییه می گوید حقوق نجومی در 38 سال حکومت اسلامی در هیچ دولتی جز دولت یازدهم سابقه نداشته است، آیا این مبالغ بیت المال نیست، اگر رییس دولت خبر ندارد چنین رییس جمهور بی خبری نباید  در دور دوم رأی بیاورد، اگر خبر داشته و اظهار نکرده مصیبت بزرگ تر است.

آیت الله موسوی اصفهانی با بیان این که چرا بعد از فرمایش رهبر انقلاب نجومی بگیران را برکنار نکردند، اظهار داشت: نه تنها برکنار نکردند بلکه سخنگوی دولت می گوید این افراد جزو ذخایر نظام هستند.

وی ادامه داد: در مناظره اخیر آقای رئیسی اعلام کرد که یکی از نزدیکان برخی دارای مشکلات اقتصادی بود که اجازه اجرای عدالت را ندادند؛ انسان شرم می کند که سند 2030 را بخواند و آن را نقل کند، در این سند آمده سه خانواده داریم که دولت ها باید از آنان پشتیبانی کنند، این خانواده ها عبارت از ازدواج زن و مرد، مرد و مرد و زن با زن است، این یعنی با اعمال خلاف نباید مخالف شود؛ آیا این ها خجالت نمی کشند که چنین سند را امضا کردند و دستور اجرای آن را می دهند؟

انتقاد شدید از سکوت مسؤولان و متولیان در برابر سند ۲۰۳۰

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با انتقاد از عملکرد مجلس درباره سند 2030 خطاب به مجلس ابراز داشت: چرا مجلس و نمایندگان ساکت هستند؟ آیا همه مسائل را باید رهبر معظم انقلاب بیان کنند تا برخی بگویند رهبری نمی گذارد کار کنیم؟

وی عنوان کرد: امروز نمایندگان مجلس باید در برابر این سند فریاد بزنند، زیرا اسلام و قرآن را می خواهند زیر سؤال ببرند و عده ای ساکت هستند، چرا برای نگهداری اسلام اینگونه عمل می کنند، چرا نمایندگان باید سکوت کنند؟ وای به حال کسانی که دولتی ها آنان را معرفی کردند و با پول و تبلیغات آن ها رفتند، وقتی انتخابات با پول و مسائل مادی برگزار شود نتیجه همین می شود.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: یکی از علت های انتخاب شدن این افراد بی تدبیر است، چون اگر در انتخابات روشنگری کنیم تا مردم به آن ها رأی ندهند این چنین نمی شود، باید به مردم آگاهی دهیم.

وی اضافه کرد: در جریان خبرگان می خواستند بلایی بر سر خبرگان بیاورند که بر سر حاکمیت آوردند، می خواستند اکثریتی طرفدار طرز تفکر خاص را در خبرگان داشته باشند، اگر اطلاع رسانی درست در مسأله خبرگان نبود و طرز تفکری خاص اکثریت را به دست آورده بود یا در زمان رهبر انقلاب صف ایجاد می کردند یا در حالت خوشبینامه برای بعد از مقام رهبری فتنه ای را در سر داشتند.

طلاب و علما برای روشنگری در عرصه انتخابات وارد میدان شوند

آیت الله موسوی اصفهانی با بیان این که هر کس هر اندازه که می تواند در فرصت باقی مانده باید اسلام را یاری کند، گفت: نباید امتحانات و مسائل شخصی مانعی برای کار کردن شود، باید کار کنیم تا در دوره آینده با مشکلات رو به رو نباشیم.

وی افزود: همواره دولت ها در دوره نخست به خاطر این که آرای مردم در دوره دوم هستند واقعیت خود را نشان نمی دهند اما اگر دوره دوم رأی آوردند کار خود را به پیش می برند، مسأله آشتی ملی را مطرح می کنند در حالی که در سال 88 براندازی نظام را در نظر داشتند، می گویند باید رفع حصر صورت گیرد اما هنوز یک کلمه عذرخواهی از مردم و رهبر انقلاب نکردند.

نماینده مردم همدان در خبرگان اظهار داشت: در همدان رییس دانشگاه ملایر را برداشتند و یک فرد که سابقه فتنه گری در سال 88 داشت را جای او قرار دادند، ما به مسؤولان استان تذکر دادیم اما کار خود را انجام دادند.

وی ادامه داد: یکی از مهم ترین مشکلات همدان سکوت ائمه جمعه است، بنده به دفتر رهبر انقلاب و  آیت الله نوری گفته ام و ممکن است برای من مسأله ایجاد کند اما بیان می کنم، وقتی آقای روحانی برای افتتاح قطار همدان آمد امام جمعه حضور پیدا کرد اما وقتی که حجت الاسلام والمسلمین رئیسی می آید می گویند باید بی طرف باشیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: سند جنایت 2030 تا هفته گذشته برای بسیاری معلوم نبود اما بعد از فرمایش رهبر انقلاب که مشخص شد، چه کسی باید در استان قبل از همه و بعد از رهبری غیر از نماینده ولی فقیه و امام جمعه باید داد بزند و اعلام موضع کند، باید برای خدا فریاد بزنند و مردم را آگاه کنند؛ اگر هوشیاری لازم را نداشته باشیم خدا می داند در 4 سال آینده چه بر سر ما می آید.

وی عنوان کرد: نمی دانم این رفتار از طرز تفکر، سیاستمداری و با بی سیاسی است اما یکی از مهم ترین مشکلات به شمار می رود، وقتی گفته می شود برخورد کنید و بگویید، می گویند که ما را با این ها درگیر نکنید، درگیری نداریم مگر رهبر انقلاب می خواهند با کسی درگیر شوند، دغدغه رهبر انقلاب پیاده شدن احکام اسلام است.

آیت الله موسوی اصفهانی خطاب به حاضران خاطرنشان کرد: اگر به منصبی رسیدید هیچگاه از دولتی ها به هیچ نحوی کمک نگیرید چون اگر کمک گرفته شود قدرت نهی از منکر وجود نخواهد داشت، بله آنچه که طبق قانون باید بدهند را باید از آنان مطالبه کرد و اگر ندادند باید در نماز جمعه بیان شود، شجاعت را نباید از دست داد.

وی اضافه کرد: حقوق نجومی یکی از مسائل بسیار ناراحت کننده است، وقتی اطرافیان رییس جمهور مرفهین و ثروتمندان باشندنتیجه همین است، اخیرا هم مشخص شد در وارد کردن کالاهایی وزیری دخالت دارد، چرا این وزیر را برکنار نمی کنند؟ متأسفانه اصلا اعتنا نمی کنند./1323/ ۲۰۱/ص

ارسال نظرات