۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۴۹۸۰۳۹
روحانی در تبریز:

به خداى احد و واحد سوگند يك درصد هوس رياست ندارم

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در تبریز گفت: به خداى احد و واحد و سوگند به خون شهيدان استان اگر روحانى يك درصد هوس رياست داشته باشد، بلكه مى خواهد آبروى خود را فداى شما كند.
حسن روحانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حسن روحانی، رییس دولت یازدهم صبح امروز طی سفر انتخاباتی به تبریز در سالن شش هزار نفری شهید پورشریفی و در جمع هواداران خود حاضر شد و به سخنرانی پرداخت.

وی با بیان این‌که مردم در ٢٩ ارديبهشت امسال ٢ خرداد 76 را تكرار خواهند کرد، اظهار داشت: مردم توجه داشته باشند که مى خواهيم فردى را انتخاب كنيم كه يك تصميم او مى تواند جان ميليون ها انسان را به خطر بيندازد و يا يك تصميم او مى تواند به حيات ميليون ها انسان كمك كند؟

حجت الاسلام روحانی ادامه داد: در ٩٢ به مردم شمال غرب کشور قول دادم كه اولين تصميمم راجع به احياي درياچه اروميه بود، اگر همين تصميم اجرا نمى شد؛ دریاچه اروميه به طور كامل خشك شده بود و طوفان نمك همه منطقه را فرا مى گرفت، اگر درياچه خشك مى شد مردم اين منطقه مجبور به مهاجرت بودند.

رییس دولت یازدهم با بیان این‌که توجه ویژه‌ای به توسعه منطقه آذربایجان و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی صورت گرفته است، افزود: از آغاز دولت هركسي مى خواست در آذربايجان سرمايه گذارى كند؛ دو مولفه را مدنظر قرار داشت. يكى آنكه برجام تحقق يابد و تحريم ها شكسته شود و دوم مى خواستند بدانند درياچه اروميه مى ماند يا نه.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به ابراز احساسات هوادارانش گفت: ٢٩ ارديبهشت كسي را انتخاب كنيد كه يك تصميم او مى تواند براى كل مردم ايران تاثير گذار باشد، ما اتوبان تبريز به بازرگان را به عنوان يك پل در دولت دوازدهم تكنيل مى كنيم و راه آهن ميانه -بستان آباد را به تبريز متصل خواهيم كرد.

حجت الاسلام روحانی با اشاره به این‌که آذربايجان را از لحاظ كشاورزى مقتدرتر خواهيم كرد، افزود: سال 2018 تبریز پايتخت گردشگرى نمونه جهان اسلام است، برناه‌های دولت برای تبریز 2018 در شأن این دیار خواهد بود و باید خود را آماده پذیرایی از گردشگران خارجی کنیم.

رییس جمهور با بیان این‌که دولت در طول چهار سال فعالیت توانست گشايش در زندگى مردم حاصل کند، افزود: رهبرى فرمودند مردم توانستند كه سايه جنگ را از سر كشور بردارند ولى كدام دولت توانست قدرت ملى را افزايش دهد؟ به خداى احد و واحد و سوگند به خون شهيدان استان اگر روحانى يك درصد هوس رياست داشته باشد، بلكه مى خواهد آبروى خود را فداى شما كند.

وی با تأکید بر این‌که روحانى طی چهار سال دولت یازدهم اهل شعار نبود و به دنيا فحاشى نمى كرد، گفت: در مقام عمل قدرت دفاعى ايران و سلاح هاى راهبردى ايران را به بيش از ١٠ برابر رساندیم، از سوی دیگر اين دولت در عرصه ديپلماسى به درستى گام برداشت و در نهایت توانست دیوار تحریم‌ها را فرو بریزد.

روحانی در ادامه با اشاره به مواضع رقبای انتخاباتی خود گفت: كسانى مى توانند از آينده ايران سخن بگويند كه كارنامه گذشته درخشانى داشته باشد. بعضى كارها هست كه با راى ٥١ درصد نمى شود ولى راى بالاتر كارسازتر خواهد بود؛ چرا به روحانى تهمت مى زنند چرا صدا و سيما عليه دولت حركت مى كند؟

وی ادامه داد: مردم عزيز يك راه بيشتر نداريم و آن اين‌كه همه را پاى صندوق هاى راى ببريم و هر نفر در روز جمعه يازده نفر را پاي صندوق هاى راى مى بريم و قول مى دهم اگر چنين شود آنچه مى خواهيد شدنى است، مى توانيم با وحدت، آرامش و كمك از رهبر عزيز كه حاضرم دهها بار دستش را ببوسم؛ با اتحاد و محبت، مشكلات را حل كنيم.

رییس دولت یازدهم با تأکید بر این‌که به عقب بر نمى گرديم، تصریح کرد: آقایان رويشان نمى شود بگويند كه برنامه هايشان همان برنامه هاى دولت نهم و دهم است؛ من انقلابى و بسيجى دهه ٤٠ و٥٠ هستيم نه بسيجى و انقلابى امروز، باید کشور را بر اساس صداقت و عقلانیت مدیریت کرد، نه شعار./935/ ۲۰۲/ص

 

ارسال نظرات