۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۴۹۸۰۴۷
انتقاد نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی از بداخلاقی های انتخاباتی؛

برای کسب ۴ رأی بیشتر اخلاق و ارزش ها را زیر پا نگذارید

در حالی که در کمتر از یک هفته مانده به انتخابات آتش توپخانه نامزدها علیه یکدیگر شدت گرفته، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی معتقد است اظهارات و موضع‌گیری‌های برخی نامزدهای ریاست جمهوری «خلاف نظر رهبری، جامعه را دوقطبی می‌کند».
حجت الاسلام یعقوبی

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با انتقاد از موضع‌گیری چند تن از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، برخی اظهارات آنها را خلاف نظر رهبری دانست.

او بدون نام بردن از نامزد خاصی گفت که با وجود هشدارهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه کاری نکنید در کشور دوقطبی به وجود آید؛ اما «راه و بیراهه درست کردن» و بیان اظهاراتی نظیر اینکه «اگر به ما رأی ندهید به بیراهه رفته‌اید» اوج دوقطبی‌سازی در کشور است.

در حالی که شمارش معکوس برای برگزاری انتخابات در کشور آغاز شده و تنها پنج روز تا رأی‌گیری باقی مانده، حمله‌های لفظی و تبادل اتهام نامزدها به اوج خود رسیده است. حسن روحانی و اسحاق جهانگیری از یک‌سو و ابراهیم رئیسی و محمدباقر قالیباف از سوی دیگر با لحنی تند و گزنده یکدیگر را به باد انتقاد گرفته‌اند.

امام جمعه بجنورد هم فضای ایجادشده در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری را نامناسب ارزیابی می‌کند و می‌گوید این تفکر که کسی خود را «عقل کل و همه‌کاره» بداند و این تعبیر به‌زعم او «زشت» را به کار ببرد که «مردم بر سر دوراهی راه و بیراهه قرار دارند»، نهایت بداخلاقی است.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور که گفته می‌شود به عنوان نامزد پوششی آقای روحانی کاندیدا شده، در دومین مناظره زنده انتخابات ریاست جمهوری در حمایت از رییس دولت یازدهم گفته بود: «انتخابات پیش رو انتخاب بین راه و بیراه است»، جمله‌ای که مضمون آن از سوی آقای روحانی و حامیان او به‌ صورت مکرر در برنامه‌های تبلیغات انتخاباتی مطرح می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با انتقاد از بیان این‌گونه اظهارات، گفت که وقتی یک نامزد ریاست جمهوری در مناظره زنده، احساسات بر او غلبه کرده و این‌گونه موارد را مطرح می‌کند نشان می‌دهد که «پشتوانه منطقی و عقلانی وی قوی نیست».

او این‌گونه سخنان را نشان‌دهنده «درماندگی و استیصال» دانست و با بیان ضرب­ المثلی عربی، افزود: «الغریق یتشبث بکل حشیش»؛ غریق، به هر شاخه خشکیده‌ای چنگ می‌زند تا خود را نجات دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی به برخی از شعارهای انتخاباتی هم انتقاد کرد و گفت: «اینکه ما شعار دهیم تا یک عده خاکستری خوشحال شوند و عده‌ای رفاه‌طلب و دنیاطلب برای ما کف بزنند و سوت بکشند با جوهر انقلاب سازگار نیست».

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی بدون نام بردن از شخصی، ادامه داد: اینکه ما برای کسب چهار رأی بیشتر از کسانی طرفداری کنیم که «به مسائل شرعی و دینی پایبند نیستند و به دنبال مسائل و ناهنجاری‌های اخلاقی هستند» با اصل اسلام و نظام دینی همخوانی ندارد.

جریان اصولگرا و نیروهای انقلابی، طیف آقای روحانی را متهم می‌کنند که با طرح برخی مطالبات غیراسلامی و غیرانقلابی و سهل‌انگاری در موضوعات فرهنگی و اجتماعی به دنبال جذب آرای اقشار خاکستری جامعه به سود خود هستند، از سوی دیگر اصلاح‌طلبان هم جریان مخالف خود را به تندروی و تحجر متهم می‌کنند.

گفتنی است، در هر صورت باید تا جمعه این هفته، بیست و نهم اردیبهشت‌ماه صبر کرد و دید آیا حسن روحانی نخستین رییس جمهور تک‌دوره‌ای کشور خواهد بود یا شعار «تا 1400 با روحانی» محقق می‌شود./9314/300/ب1

ارسال نظرات