۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۴۹۸۰۵۰
معاون مسکن مرکز خدمات حوزه های علمیه:

سیاست حمایت از طلاب غیربومی قم در ساخت مسکن متوقف شده است

حجت­الاسلام اکبری با بیان اینکه بیش از ۶۰۰ طلبه خوزستانی فاقد مسکن در سایت مرکز خدمات نام ­نویسی کردند، گفت: سیاست جدید مرکز خدمات حمایت از طلاب برای انجام فعالیت های تبلیغی در استان های محل سکونت است و حمایت و کمک به طلاب سایر استان ها برای ارائه مسکن در استان قم متوقف شده است.
حجت الاسلام اکبری، معاون مسکن طلاب حوزه های علمیه کشور

حجت‌الاسلام‌ هادی اکبری، معاون مسکن مرکز خدمات حوزه های علمیه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به آیین کلنگ زنی پروژه 230 واحدی مسکن طلاب کوی پردیس اهواز ابراز داشت: این پروژه به متراژ 12 هزار متر است که زمین آن از اداره کل راه و شهرسازی خریداری شد و هزینه ساخت واحدهای مسکونی به صورت مستقیم از سوی طلبه ها تأمین می شود.

معاون مسکن مرکز خدمات حوزه های علمیه با بیان اینکه هزینه ها به تدریج و در طول اجرای پروژه اخذ می شود، اظهار داشت: با توجه به قرارداد بسته شده با پیمانکار، ان شاء الله پروژه در 24 تا 25 ماه به بهره برداری خواهد رسید.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه سیاست مرکز خدمات حوزه های علمیه حمایت از طلاب و روحانیانی است که برای تبلیغ به مناطق مسکونی خود مراجعه می کنند، افزود: سیاست حمایت و کمک به طلاب سایر استان ها برای ارائه مسکن در استان قم متوقف شده است و تلاش داریم تا به واسطه مسکن، روحانیان و طلبه ها را برای فعالیت های تبیلغی به استان های محل سکونت بازگردانیم.

حجت الاسلام اکبری بیان کرد: طلبه ها و روحانیانی که دارای امتیازهای ویژه و برتری هستند، در پروژه 230 واحدی پردیس اهواز نام­ نویسی می کنند که در این زمینه باید یکی از فعالیت های 4 گانه تبلیغ، تحصیل و تدریس را که وظایف اصلی روحانیت است، دارا باشند.

وی ادامه داد: حمایت ما از افرادی که مسائل فرهنگی و مذهبی جامعه را رصد، جوانان را نیز در برابر شبیخون فرهنگی حفظ و رسالت های طلبگی را به بهترین شکل ممکن انجام دهند، صورت می گیرد.

معاون مسکن مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه در کشور 48 هزار طلبه فاقد مسکن شناسایی شده اند، عنوان داشت: میانگین ازداوج این طلبه ها بیش از 5 سال است و مرکز خدمات تلاش می کند با استفاده از آورده خود طلبه ها و حمایت های مختصر و محدود مرکز خدمات، به ساماندهی آنها بپردازد.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه بیش از 600 طلبه خوزستانی فاقد مسکن در سایت مرکز خدمات نام­ نویسی کردند، خاطرنشان ساخت: امیداوریم به واسطه ساخت مسکن، طلاب خوزستاتی خارج از استان را برای فعالیت های تبلیغی به استان بازگردانیم./302/9456/ب1

ارسال نظرات