۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۴۹۸۰۹۸

چند خبر کوتاه از خوزستان

بیانیه جمعیت دفاع از ملت فلسطین به مناسبت سالروز اشغال فلسطین(یوم النکبه)، آغاز مسابقات قرآن و اذان در روستاهای دزفول، برگزاری اختتامیه جشنواره قرآنی دانشجویان دانشگاه شهید چمران و برگزاری مسابقات حفظ قرآن در شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب چند خبر کوتاه از خوزستان هستند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، جمعیت دفاع از ملت فلسطین به مناسبت سالروز اشغال فلسطین(یوم النکبه) بیانیه ای صادر کرد که متن آن به شرح ذیل است:

بیست و پنجم اردیبهشت ماه یادآور روزی تلخ بر جهان اسلام است. 69 سال پیش در چنین روزی توطئه بزرگ به ثمر نشست و رژیم صهیونیستی در سرزمین قدس فلسیطن بر پایه خون و جنایت و آوارگی ملت مسلمان آن، تأسیس شد. روزی که به حق روز نکبت برای همه ملل منطقه بود. زیرا این ملت در حضیض حقارت نشستند و دیدند که مردمی از امت را از خانه و کاشانه خود راندند و پاره ای از پیکره اسلام را از آن جدا ساختند، نشستند و دیدند که پادگان نظامی استعمار غرب و به تعبیر امام امت، صهیونیزم و استکبار جهانی، در سرزمین فلسطین جعل شد.

69 سال است که غرب آسیا در ناامنی مضاعف غوطه ور است. ناامنی که از سوی اسرائیل، این رژیم شیطانی در منطقه مدیریت می شود. جمیت دفاع از ملت فلسطین، ضمن محکوم کردن اشغال سرزمین فلسطین و تأسیس رژیم جعلی صهیونیستی در آن و گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای راه آزادی فلسطین قدسی و قدس شریف اعلام می دارد:

ـ اشغال سرزمین فلسطین و تأسیس رژیم صهیونیستی در آن غیرقانونی بوده و مرور زمان هر گز تغییری در وضعیت غیرقانونی بودن این رژیم ایجاد نمی کند.

ـ اسرائیل براساس یک رفتار نژادپرستی و در اقدامی جنایتکارانه ضمن قتل عام ملت فلسطین و آواره سازی این ملت، پاکسازی قومی در فلسطین را رقم زده است و برگزاری مراسم یوم النکبه توسط فلسطینیان یادآور این اقدام نژادپرستانه صهیونیست ها است.

ـ مبارزات ملت فلسطین برای آزادسازی سرزمین خود از اشغال صهیونیست ها براساس همه کنوانسیون های بین المللی اقدامی مشروع بوده که تأکید دارد ملت تحت اشغال، برای استیفاد حق خود از هر روش و ابزاری می تواند استفاده کند.

ـ حمایت از مبارزات آزادی بخش ملت فلسطین اقدامی است که مبتنی بر اصول انسانی و قواعد بین المللی و اعلامیه حقوق بشر سازمان ملل متحد است و براین اساس همه دولت ها و سازمان های بین المللی و جوامع مدنی می بایست برای تحقق حقوق تضییع شده ملت فلسطین خود را در کنار این ملت و در مقابل اشغالگران صهیونیست تعریف کنند.

ـ اسرائیل از زمان تأسیس خود به عنوان پادگان نظامی جریان سلطه به رهبری صهیونیسم بین المللی و در رأس آن شیطان بزرگ آمریکا عمل کرده است و از طریق فرآیند تهدید هزینه های امنیتی کشورهای منطقه را افزایش داده است و استمرار این موجودیت جنگ افروز برخلاف منافع و امنیت ملل منطقه است و هرگونه مماشات با آن به دور از خرد و خطرناک است.

ـ با توجه به اهداف تأسیسی رژیم صهیونیستی که منافع و امنیت همه ملل منطقه و خصوصا ملت ایران را به شدت تهدید می کند؛ بر همه ملت های منطقه و خصوصا ملت ایران که تجربه تلخ حضور صهیونیست ها را در امور سیاسی و اقتصادی خود را دارند؛ تکلیف است که ضمن حمایت همه جانبه از مبارزات ملت فلسطین، خود را برای هر مقابله با هرگونه تهدیدی از سوی این رژیم(حتی مقابله پیشدستانه) آماده کنند. تردیدی نیست که مسامحه در این امر مهم هر گز از سوی ملت پذیرفتنی نیست.

آغاز مسابقات قرآن و اذان در روستاهای دزفول

نعمت حمدی، مسئول کانون فرهنگی مسجد امام زین‌العابدین(ع) دزفول از آغاز نام‌نویسی مسابقات قرآن و اذان در این کانون فرهنگی ـ هنری خبر داد و گفت: امسال چهارمین دوره این مسابقات همزمان با ماه رمضان برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: رشته‌های این مسابقات شامل حفظ قرآن، ترتیل، قرائت قرآن و اذان در سه بخش کودکان، نوجوانان و بزرگسالان برگزار می‌شود.

حمدی با بیان اینکه این مسابقات در سطح روستاهای دزفول برای آقایان و بانوان برگزار می‌شود، گفت: زمان برگزاری مسابقه قرآن ۱۴ خرداد و زمان برگزاری مسابقه اذان ۱۵ خرداد است.

مسئول کانون فرهنگی مسجد امام زین‌العابدین(ع) دزفول در پایان گفت: هدف از برگزاری این مسابقات شناسایی نیروهای مستعد و جذب جوانان به قرآن است. علاوه بر این، این مسابقات زمینه پرورش و معرفی نیروهای مستعد قرآنی را نیز در شهرستان فراهم می‌کند.

برگزاری اختتامیه جشنواره قرآنی دانشجویان دانشگاه شهید چمران

حمید ساجد، مسئول اداره فعالیت‌های قرآنی دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار کرد: اختتامیه سی و دومین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان قرآن در این دانشگاه فردا دوشنبه ۲۵ اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ۷۰ برگزیده مرحله دانشگاهی و مرحله منطقه‌ای جشنواره قرآن دانشجویان در ۱۶ رشته تقدیر خواهند شد، گفت: این مراسم ساعت ۱۱:۳۰ دوشنبه ۲۵ اردیبهشت‌ماه در تالار شهید شهریاری معاونت فرهنگی برگزار می‌شود.

ساجد عنوان کرد: این مراسم با حضور معاون فرهنگی و دانشجویی و مدیر فرهنگی همراه خواهد بود.

یادآور می‌شود؛ بخش آوایی شامل رشته‌های تلاوت تحقيق، ترتيل، حفظ ۵ جزء اول، حفظ ۱۰ جزء اول، حفظ ۲۰ جزء اول، حفظ کل، دعا و مناجات خواني، اذان (برادران) و تواشيح( برادران) و بخش معارفی شامل مفاهيم نهج‌البلاغه، مفاهيم صحيفه سجاديه، حفظ موضوعي قرآن کريم، آشنايي با ترجمه و تفسير قرآن، آشنايي با احاديث اهل بيت(ع)، آشنايي با سيره معصومين(ع)، احکام و پرسمان معارفی است.

برگزاری مسابقات حفظ قرآن در شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب

به‌مناسبت ماه مبارک رمضان مسابقات حفظ قرآن کریم در پایگاه مقاومت بسیج مدیریت تعمیرات تجهیزات صنعتی و ماشین‌آلات فرآیندی برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقه می‌توانند از اکنون تا ۳۱ خردادماه نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

این مسابقه شامل حفظ ۱۲ سوره از قرآن کریم است که سوره‌های الرحمن، واقعه، حشر، حدید، کهف، صف، تغابن، ملک، الحاقه، انسان، احقاف، فتح و ذاریات را شامل می‌شود./945۶/۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات