۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۴۹۸۲۱۶
رییس بانک مرکزی:

فرشتگان امروز تعیین تکلیف می‌شود

سیف گفت: اولین مجوز برای تأسیس تعدادی شعبه کاسپین را صادر می کنیم.
رییس بانک مرکزی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روزنامه خراسان، رئیس بانک مرکزی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در خصوص ساماندهی موسسه اعتباری کاسپین گفت: فردا(امروز) اطلاعیه‌ای از سوی این بانک در این خصوص منتشر خواهد شد که حاوی اخباری درباره سرنوشت تعاونی فرشتگان به‌عنوان اصلی ترین و تأثیرگذار ترین تعاونی درموضوع ساماندهی کاسپین است.

ولی‌ا... سیف،بااعلام این خبر اظهار داشت  بر این اساس بخش عمده‌ای از سپرده‌گذاران فرشتگان تعیین تکلیف می‌شوند. آنگاه می‌توانند مبلغی که به‌عنوان سپرده داشته‌اند را بنا بر تصمیم خود در موسسه مجاز کاسپین سپرده‌گذاری کرده و یا آن را دریافت کنند.

سیف در مورد اینکه این دستورالعمل تنها برای سپرده‌گذاران تعاونی فرشتگان است یا مابقی تعاونی‌های زیرمجموعه کاسپین را نیز دربرمی گیرد توضیح داد: اینها در کل هشت تعاونی بودند که در جریان ساماندهی مؤسسات غیرمجاز و براساس تصمیم بانک مرکزی و همراهی قوه قضاییه منحل شدند و اکنون با اقدامات انجام‌شده و نقل‌وانتقال دارایی‌ها، مشکل شش تعاونی تا کنون حل‌شده است. این تعاونی‌ها دارای برنامه زمانی هستند که سپرده‌گذاران، هیئت تصفیه و هیئت‌مدیره کاسپین در جریان آن بوده و تا آخر مردادماه شرایط آن‌ها کاملاً عادی می‌شود. درعین‌حال که اکنون هم مشکل خاصی در مورد آن‌ها نداریم.

رئیس‌کل بانک مرکزی در این رابطه که در جریان پرداخت وجوه سپرده‌گذاران فرشتگان آیا بانک مرکزی هم خط اعتباری در نظر خواهد گرفت یا نه یادآور شد: ما دارایی‌ها را شناسایی و ارزیابی کرده‌ایم و متناسب با نیاز کاسپین اگر لازم باشد با در رهن گرفتن دارایی این موسسه، خط اعتباری نیز به‌تدریج در اختیار آن قرار می‌گیرد.

کاسپین مجوز تأسیس شعبه گرفت

سیف، از صدور مجوز برای تأسیس شعب کاسپین نیز خبر داد و گفت: ما پذیرفتیم تا اولین مجوز خود برای تأسیس تعدادی شعبه کاسپین را صادر کنیم، این در حالی است که از زمانی که مجوز برای ثبت کاسپین صادر شد تاکنون مجوز ایجاد شعبه دریافت نکرده بود چراکه دریافت مجوز شعبه منوط به قطعیت انحلال تعاونی‌ها و شروع انتقال اقلام به کاسپین بود که عملیاتی شده بود.

رئیس‌کل بانک مرکزی همچنین از برخی حواشی پیرامون کاسپین گلایه کرد و افزود: متأسفانه به‌غلط گفته می‌شود سپرده‌گذاران کاسپین، درحالی‌که این سپرده‌گذاران برای تعاونی‌های منحل شده‌ای هستند که به‌تدریج باید سپرده و دارایی آن‌ها به کاسپین منتقل شود که بانک مرکزی به آن مجوز داده است. بنابراین این موسسه از زمانی که دارایی‌ها را تحویل بگیرد متناسب با سپرده‌ها در قبال آن مسئولیت خواهد داشت./۹۶۹//۱۰۲/خ

ارسال نظرات