۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۱
کد خبر: ۴۹۸۲۲۰
مدیر حوزه های علمیه استان کرمان مطرح کرد؛

فرهنگ کتابخوانی نیازمند برنامه ریزی صحیح فرهنگی

حجت الاسلام والمسلمین الله وردی گفت: برنامه ریزی صحیح فرهنگی علاوه بر حفظ هویت عقیدتی و قومی عاملی است كه منجر به ایستادگی در مقابل هجوم فرهنگ بیگانه می شود.
حجت الاسلام حسین الله وردی مدیر حوزه های علمیه استان کرمان

حجت الاسلام والمسلمین حسین الله وردی، مدیر حوزه های علمیه استان کرمان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان گفت: در بحث کتابخوانی، هدیه کتاب کار بی اثری  نیست، ولی اگر خرید کتاب در جامعه فرهنگ سازی شود می تواند مشکلات زیادی را حل کند.

وی افزود: از این رو برای رسیدن به این هدف یعنی عادت به كتابخوانی و بسترسازی فرهنگی برای آن، یك برنامه ریزی صحیح و منطقی لازم است كه با ارایه راهكارها، فرهنگ كتابخوانی را در جامعه ایرانی عملی ساخته و به تداوم این فرهنگ در جامعه بینجامد. 

مدیر حوزه های علمیه استان کرمان ادامه داد: برنامه ریزی صحیح فرهنگی علاوه بر حفظ هویت عقیدتی و قومی عاملی است كه منجر به ایستادگی در مقابل هجوم فرهنگ بی فرهنگی بیگانه می شود، و به حفظ فرهنگ خودی می انجامد.

حجت الاسلام والمسلمین الله وردی خاطر نشان کرد: ما باید از تجربیات دیگر کشورها در ترویج این فرهنگ همگانی استفاده کنیم و سراغ کشورهایی که در بحث کتابخوانی موفق هستند، برویم.

وی تاکید کرد: در مراکز آموزشی یک سری مسائلی وجود دارد که تمام کسانی که کتاب می خوانند از آن کتاب درس می گیرند  ولی متاسفانه مساله کتابخوانی در آنها احیا نمی شود، از این رو ما باید نحوه کار را تغییر دهیم تا آنان بتوانند کتاب های غیر درسی را مطالعه کنند و نیز در رشد و بالندگی کشور شرکت داشته باشند.

مدیر حوزه های علمیه استان کرمان با بیان راهکار ترویج فرهنگ کتابخوانی گفت: راه های تبلیغ و ترویج فرهنگ كتابخوانی در جامعه از مهم ترین عوامل برای انجام این امر، ایجاد انگیزه و احساس نیاز به كتاب و كتابخوانی و ایجاد رفتاری به نام مطالعه میان مخاطبان در جامعه است.

 حجت الاسلام والمسلمین الله وردی در پایان گفت: برای ایجاد احساس نیاز و انگیزه باید از مرحله آگاهی گذر كرد، بنابراین مرحله آگاهی می تواند به كمك وسایل ارتباط جمعی، بروشورها و... برای مخاطبان ایجاد شود./866/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات