۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۶
کد خبر: ۴۹۸۲۴۱
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی:

کنگره بزرگداشت ۲ هزار شهید خراسان جنوبی سال آینده برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه در راستای کنگره بزرگداشت شهدا همایش‌های محوری در بقاع متبرکه بیرجند برگزار می‌شود، گفت: سال آینده کنگره بزرگداشت ۲ هزار شهید خراسان جنوبی برگزار می‌شود.
هاشمی

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام منصور هاشمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی امروز در جلسه برنامه‌ریزی کمیته محلات و عشایر بزرگداشت 2 هزار شهید استان خراسان جنوبی اظهار داشت: برگزاری یادواره شهدا به ویژه در مساجد که محل تجمع مردم است در استمرار فرهنگ ایثار و شهادت اثرگذار است.

وی افزود: کنگره 2 هزار شهید خراسان جنوبی در سال 97 برگزار می‌شود و زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا از اهمیت زیادی برخوردار است و فرهنگ شهادت و ایثار باید در جامعه جاری باشد که در این راستا گروه‌های مختلفی مسؤول هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: در راستای برگزاری کنگره بزرگداشت 2 هزار شهید استان خراسان جنوبی، برگزاری همایش‌های بزرگداشت شهدا به صورت محوری در بقاع متبرکه مرکز استان در دستور کار است.

حجت الاسلام هاشمی افزود: از خود گذشتگی و جانفشانی مردم ایران در حماسه هشت سال دفاع مقدس سبب شده تا دشمن در هیچ مقطع زمانی جرأت جسارت به ایران را نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه مردم، روحانیت، مسؤولان، هیات امنا، فرماندهان پایگاه‌های بسیج و شورای فرهنگی محلات باید در راستای برگزاری هر چه بهتر این کنگره شهدا تشکیل شود، اظهار داشت: لازم است ائمه جماعات و هیات امنای مساجد و بقاع متبرکه در مناسبت‌های مختلف برای این کنگره برنامه‌ریزی داشته باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از جذب خیران برای برگزاری هر چه بهتر این کنگره خبر داد.

فرمانده ارشد آجا در خراسان جنوبی نیز افزود: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید جامعه کنونی را با جامعه گذشته آشنا کنیم.

سرتیپ دوم قوام یوسفی گفت: اگر دلاوری‌های گذشته فراموش شود، ضربه مهلکی خواهیم خورد و برای حفظ انقلاب اسلامی باید آینده کشور با خط فکری شهدا و ایثارگران تطبیق داده شود.

فرمانده ارشد آجا در خراسان جنوبی تصریح کرد: باید خاطرات شهدا از لسان خانواده وهمرزمان آنها ثبت و ضبط شود./۸۸۰/۱۰۲/ب۲

ارسال نظرات