۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۴۹۸۳۳۱
فرهنگ و دولت آینده(۴۹)

تمرکز دولت جدید روی اشتغال و ازدواج جوانان باشد

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس گفت: توجه ویژه به طلاق، تحصیل، ازدواج و اشتغال جوانان، توجه به تامین مسکن نیازمندان و جوانان عرصه هایی است که دولت جدید باید روی آن متمرکز شود.
فرهنگ و دولت آینده

حجت‌الاسلام رضایی مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز در ارتباط با فرهنگی دولت آینده گفت: اصولا از زمان تدوین سند چشم‌انداز بیست ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی، دولت‌های منتخب مردم، موظف به اجرای دقیق برنامه‌ها و ابلاغیه‌های حوزه‌های مختلف توسعه‌ای از جمله فرهنگ است.

وی بیان داشت: دولت آینده ،باید وظائف خود را در حوزه فرهنگ منطبق با برنامه ششم توسعه، به‌صورت کامل اجرا نماید و نسبت به انجام برخی از اقدامات صورت نگرفته در دولت‌های قبل نیز که بایستی بر اساس سند چشم انداز رخ می‌داد، اقدام کند. به عبارت دیگر دولت آینده وظیفه دارد در حوزه فرهنگ، برنامه‌های تدوین شده وابلاغی را اجرا نماید.

به گفته مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس، از خطوط فرهنگی وبینش نظام اسلامی و الزامات در سند چشم انداز یاد شده‌است، لکن قاعدتا چارچوب وشاکله فرهنگ در نظام جمهوری اسلامی برگرفته از دین مبین اسلام و فرهنگ غنی ایرانی اسلامی است و در خارج از این چارچوب نمی‌توان چیزی را به صورت جدی متصور شد. 

به گفته حجت‌الاسلام رضایی با توجه به بحران‌های جدی پیش آمده در سطح قشرهایی از جامعه می‌توان به ترتیب اولویت ورود دولت را در این عرصه‌ها و در راستای ترمیم و تثبیت زیر ساخت‌های فرهنگی را چنین بیان کرد: تحول بنیادین در آموزش و پرورش به عنوان مهم‌ترین نهاد تربیت نیروی انسانی و مولد سرمایه اجتماعی و انسانی، توجه ویژه به مقوله طلاق، تحصیل، ازدواج و اشتغال جوانان، توجه به تامین مسکن نیازمندان و جوانان عرصه هایی است که دولت جدید باید روی آن متمرکز شود.

وی ساماندهی کودکان کار و زنان بی‌سرپرست و بد‌سرپرست، ساماندهی معتادین کشور، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی الگوها و قهرمانان ملی ایثار وشهادت، ترویج فرهنگ جهاد و مقاومت با بهره‌گیری از دستاوردهای دوران دفاع مقدس، و توجه ویژه به بحث حجاب اسلامی و موضوع امر به معروف ونهی از منکر در جامعه را از دیگر اولویت‌های فرهنگی در دولت آینده دانست.

به عقیده مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس، با توجه به ظرفیت‌های موجود در دولت، طبیعتا دولت می‌تواند توامان هم نقش نظریه‌پرداز فرهنگی و هم اجرای قوانین فرهنگی را به شکل مطلوب در جامعه و مملکت اسلامی ایفا کند.

حجت‌الاسلام تصریح کرد: متاسفانه در همه دولت‌ها، سایه‌ تفکرات مدیران و وزرا بر اجرای قوانین فرهنگی افتاده‌ است و بعضا شاهد تصمیمات هیجانی و غیر مرتبط در اجرای این قوانین هستیم که متاسفانه به دلیل عدم نظارت تخصصی در این خصوص، در اجرای برخی از قوانین فرهنگی شاهد به بیراهه رفتن اصل برنامه هستیم./825/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات