۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۸
کد خبر: ۴۹۸۳۹۱
عضو شوراي تهران :

ليست خدمت به دور از فشارهاي سياسي انتخاب شده است

سروري گفت: شوراي شهر بايد از افراد مجرب كه در عرصه مديريت شهري توانمند هستند تشكيل شود؛ زيرا در این صورت می توانیم مديريت علمي شهر را شاهد باشیم.
سروری

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، پرويز سروري عضو شوراي شهر تهران و رئيس ستاد انتخابات ليست خدمت در انتخابات شوراي شهر تهران و البرز در نشست خبری که امروز دوشنبه(۲۶ اردیبهشت) در خبرگزاری تسنیم برگزار شد با اشاره به اينكه اميد است در روز ٢٩ ارديبهشت  شاهد شكل گيري مجموعه اي از متخصصان و توانمدان در شوراي شهر باشيم اظهار داشت: در دوراني كه گذشت سعي كرديم يك مجموعه اي با شاخصه هاي مهم براي توسعه ايران و تهران مدنظر قرار دهيم.

وي ادامه  داد: در ابتدا اولين گام ما مشخص كردن احزاب، گروه ها و تشكل هايي بود كه در عين نقش آفريني بتوانند بدون هيچ گونه سهميه بندي خاصي در اين ليست حضور يابند، در واقع اين ليست با يك نگاه كاملا كارشناسي و بدون جانبداري حزبي شكل گرفت.

عضو شوراي شهر تهران تاكيد كرد: در ايجاد اين ليست اعتقادي به فشارهاي سياسي خارج از شورا و همچنين مديريت خارج از آن را نداشتيم، زيرا در آن صورت يك شوراي سياسي خواهيم داشت، با اين وجود موضوع خدمت كردن مورد حمله قرار مي گرفت، ما در اين ليست چهره هاي جوان و متخصص داريم كه جز متخصصين شهري هستند.

سروري يادآور شد: شوراي شهر بايد از افراد مجرب كه در عرصه مديريت شهري توانمند هستند تشكيل شود، زيرا در آن صورت مديريت علمي شهر تهران را مي بينيم، در اصل آنچه شهر تهران را به سمت شهري هوشمند و دانش بنيان حركت مي دهد داشتن برنامه هاي اصولي  براي آينده شهر است، اين دوره از شورا بايد تمركز خود را بر محله محوري قرار دهد، به اين شكل كه توجه به محلات هويت و انسجام را به شهر تهران بدهد.

وي افزود: هويت محلي مي تواند امنيت فرهنگي اجتماعي را با خود به همراه بياورد، امروز يكي از مشكلات شهر تهران عدم انسجام فرهنگي، اقتصادي و اجتماعي است و بايد براي رفع اين مشكلات در شهرداري بودجه هايي در نظر گرفته شود، در اين ميان شورا محلات مي توانند به شوراي شهر كمك شاياني كند.

رییس ستاد انتخابات ليست خدمت ابراز داشت: در شوراي شهر دوره چهارم ما توانستيم بانك اطلاعاتي هوشمندي از اقدامات و دستاوردهاي شوراي شهر را تهيه كنيم كه در آن همه نيازها، معضلات و مشكلات شهري بيان شده است.

سروري در مورد نقش مساجد در محله ها نيز بيان كرد: مساجد مي توانند نقش مهمي در هويت بخشي به شهر تهران ايفا کنند، در واقع از صدر اسلام تا به امروز مساجد نقش و كاركرد هاي مهمي را داشته اند.

وي با بيان اينكه  به نيازهاي سالمندان، معلولان و جانبازان در شهر تهران به خوبي پاسخ داده نشده است گفت: بايد در شهر تهران نياز اين گروه ها در پارك ها و خدمات آنها متناسب با شرايط آنها تامين شود، البته اين موضوع با همكاري محله ها و تقويت آنها قابل اجرا است.

عضو شوراي شهر تهران افزود: ما در ليست خدمت به موضوع فضاي بازي براي كودكان در شهر تهران كه يك نياز جدي است نيز توجه كرده ايم، در اين راستا اقداماتي تا به امروز صورت گرفته است اما همچنان جاي كار دارد، زيرا توسعه اين فضاها مي تواند به بانوان كشور كه محدوديت تحرك دارند كمك كند./٨١٦/ ۲۰۲/ص

ارسال نظرات