۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۴۹۸۴۲۲
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس:

رعایت نکردن اخلاق سیاسی از مشکلات مناظرات بود

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس گفت: متاسفانه چیزی که در مناظرات مشهود است عدم رعایت اخلاق سیاسی بود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس، حجت الاسلام محمد رضایی

حجت‌الاسلام محمد رضایی رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز، ضمن تشکر از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به دلیل رعایت عدالت در تعیین وقت و زمان برای کاندیداها و تلاش در جهت بی طرفی در مناظرات انتخاباتی گفت: به طور کلی محاسن مناظره انتخابات بیش از معایب آن بود.

حجت‌الاسلام رضایی با بیان اینکه متاسفانه چیزی که در این مناظرات مشهود بود عدم رعایت اخلاق سیاسی است تصریح کرد: کاندیداها سعی می‌کنند با نفی دیگر کاندیداها و بهتان و افتراء بستن به یک‌دیگر خود را ثابت کنند.

وی با اشاره به کلام مولای متقیان حضرت علی(ع) که می‌فرمایند: "هیچوقت با نفی دیگران سعی در اثبات خود نداشته باشید" افزود: چرا کاندیداهای عزیز که هر کدام زحمات و خدمات خالصانه و قابل قبولی برای نظام داشته‌اند اینگونه درصدد تخریب یکدیگر هستند؟ چرا انتقادات خود را بر پایه منطق و خرد بیان نمی‌کنند؟

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس معتقد است که صحبت‌های احساسی و هیجانی نباید در بیان نظرات یک رجل سیاسی که قصد دارد در آینده رییس قوه مجریه کشور باشد، جایگاهی داشته باشد.

به گفته حجت‌الاسلام رضایی این معضل ریشه در تفکر کاندیداها داشته و سیاستمداران نظام متاسفانه طی سالهای اخیر، هیچ چارچوب تعریف شده معقولی را برای فعالیت در عالم سیاست تدوین نکرده‌اند و بعضا شاهد بداخلاقی‌های سیاسی و  نبود فرهنگ سیاسی، وجدان سیاسی، ادبیات و ادب سیاسی هستیم.

وی یک مناظره خوب را مناظره ای دانست که در بیان تک‌تک کلمات از سوی کاندیداهای محترم، روح خداترسی و رعایت صداقت در جو جلسه حکم‌فرما باشد و در انتقاد یک‌دیگر خرد ورزی، اخلاق، ادب، وجدان و انصاف مشهود باشد./302/825/ب1

ارسال نظرات