۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۷
کد خبر: ۴۹۸۴۶۷
حجت الاسلام جوانبخت:

امسال ۷۰۰۰ رقبه موقوفات آذربایجان غربی سنددار می شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: بر اساس برش برنامه ابلاغی از سوی سازمان اوقاف، امسال ۷۰۰۰ رقبه موقوفات در استان سنددار می شود.
حجت الاسلام جوانبخت

حجت الاسلام ناصر جوانبخت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حفظ و صیانت از موقوفات را رسالت اداره کل اوقاف و امور خیریه خواند و افزود: امروز موارد بسیار زیادی از اموال موقوفه وجود دارد که غصب‌شده یا مخروبه هستند که این امر مسؤولیت اوقاف را در احیاء و حفظ موقوفات صد چندان می کند.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین دغدغه های ما سند دار کردن موقوفات استان است، تصریح کرد: 14000 رقبه از موقوفات استان  فاقد سند می باشند که  4000رقبه از این موقوفات انتفاعی و 10000 رقبه منفعتی می باشد.

حجت الاسلام جوانبخت با اشاره به تفاهم نامه اداره کل اوقاف و امور خیریه و اداره کل ثبت اسناد و املاک استان بیان داشت: ازبرکات این تفاهمنامه رفع موانع و مشکلات موجود سنددار کردن موقوفات استان و ارائه تدابیر و راهکارهای مناسب جهت سند دار کردن رقبات پر در آمد استان است.

وی به برنامه زمانبندی شده جهت سند دار کردن موقوفات استان از سوی سازمان اوقاف اشاره کرد و گفت: طبق برش برنامه ارائه شده  7000 رقبه از موقوفات استان در سال 96 و 7000 رقبه تا پایان سال 97  سند دار خواهند شد که البته تلاش و همت بالای همکاران اوقافی و ثبتی  دراین مسیر پر فراز و نشیب را می طلبد .

مدیر کل اوقاف آذربایجان غربی بابیان اینکه در اولین گام اسناد مالکیت 30 روستای پر رقبه وقفی در شمال استان مورد بررسی قرار گرفت، تصریح کرد: اسناد مالکیت دو روستا در شهرستان چایپاره، 10 روستا در شهرستان سلماس و 18 روستا در شهرستان خوی  که  شش دانگ همه این 30 روستا وقف بود با حضور مدیر کل وکارشناسان ثبت اسناد و املاک ، روسای ادارات ثبت و اوقاف این سه شهرستان  مورد بررسی قرار گرفت. 

گفتنی است، سال گذشته نزدیک به 2000 رقبه از موقوفات استان آذربایجان غربی سنددار شده است./302/936/ب1

ارسال نظرات