۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۴۹۸۶۰۶
آیت الله نعیم آبادی:

هنر ریشه در فطرت انسان دارد

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه هنر ریشه در فطرت انسان دارد، گفت: هنر ساختگی نیست و یا همانند شعارهای انتخاباتی عمر کوتاه ندارد که به محض اتمام روز انتخابات شعارها نیز تا ۴ سال دیگر با مردم خداحافظی می کنند.
آیت الله غلامعلی نعیم آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس امروز در دومین کنگره منطقه ای شعر اهل بیت(ع) در سالن اجتماعات پاس نیروی انتظامی گفت: جایگاه شعر و شاعری نیاز به بیان ندارد هر چند گاهی صاحبان کار آبروی آن کار را می برند اما ربطی به آن کار ندارد.

وی افزود: آنقدر در طول تاریخ شعر را در خدمت کسانی قرار دادند که نباید قرار می دادند که جایگاه اطن هنر اصیل را زیر سؤال می برند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان تصریح کرد: مجموعه عظیمی از شاعران در طول تاریخ هنر خود را در خدمت قدرت های فاسد قرار دادند و این مهم را با خواندن و بررسی اشعار سروده شده درک می کنید.

آیت الله نعیم آبادی ادامه داد: ولی شعر در جایگاهی است که این همه نامرادی از شاعران در طول تاریخ نتوانست آسیب جدی به جایگاه شعر بزند و باز همان شعر است و همان جایگاهش.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: علاقه مندان به شعر و شاعری به دلیل اصالت هنر جایگاهی را در عمق حان هایشان برای شاعران انتخاب می کنند.

وی با بیان اینکه هنر ریشه در فطرت انسان دارد تصریح کرد: هنر ساختگی نیست و یا همانند شعارهای انتخاباتی عمر کوتاه ندارد که به محض اتمام روز انتخابات شعارها نیز تا 4 سال دیگر با مردم خداحافظی می کنند.

امام جمعه بندرعباس گفت: هنر همیشه یکه تاز میدان بوده و هیچ کس نتوانست آن را از صحنه خارج کند.

وی جاودانگی را مهمترین ویژگی هنر شعر ذکر و تصریح کرد: نه شعر و نه کسی که در وصفش شعر می سرایند هرگز نمی میرند که این مهم بیانگر جاودانگی این هنر است.

امام جمعه بندرعباس ضمن تشریح دیگر ویژگی های هنر شعر بیان کرد: شعر حتی از شاعری فاسد نمی میرد بلکه به زبان حضرت امیرالمومنین علی بن ابیطالب نیز جاری شده و در خطبه خود بیان می کند.

آیت الله نعیم آبادی گفت: شعر به اندازه غنا و محتوایش جاودانه می ماند و اینگونه نیست که هر شعری جاودانه شود.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان ابرازداشت: شعر هر چقدر از عنصر زندگی و نشاط برخوردار باشد به همان مقدار جاودانه می ماند.

وی با اشاره به تاثیرگذاری سریع شعر نسبت به سایر هنرها گفت: به دلیل شعر و جایگاه شعرا شخص پیامبر اکرم و ائمه اطهار از شعرایی در جایگاه بالایی تجلیل کردند.

امام جمعه بندرعباس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت انتخابات گفت: امام راحل کار مهمی را انجام داد که فراتر از آن وجود نداشت ایشان قدرت را از شاه گرفت و به ملت فهیم و ولایتمدار ایران اسلامی داد.

وی ادامه داد: کوچکترین بی دقتی در انتخاب اصلح به نظام و انقلاب ضربه می زند و دیگر حق نق زدن بر سر نظام و روحانیت ندارند. چون  مردم برای رفع مشکلات شهر نگاهشان به امام جمعه بوده درحالی که در انتخاب شورای شهر باید دقت کرد و فردی را که توانمندی رفع مشکلات را دارد انتخاب کنند.

وی تاکید کرد: باید به دور هر گونه سلایق فردی و مسايل غیرمرتبط با انتخابات و با بصیرت و آگاهی به نامزد اصلح رای داد و بی دقتی و بی توحهی به ملاک های تغیین شده در انتخاب اصلح را بر گردن نظام نیندازیم./202/851/ب1

ارسال نظرات