۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۶
کد خبر: ۴۹۸۶۹۷
حجت الاسلام صفری:

نامزد شورای شهر باید به پیوست های فرهنگی و تربیتی مدیریت شهری واقف باشد

رییس موسسه اندیشه راهبر گفت: درباره شورای شهر افراد باید ارتباط بین ساختمان و کالبد شهری را با تربیت و تعالی فرهنگی به خوبی بدانند و کسی که شورای شهر را مجموعه خدمات شهرداری می پندارد و پیوست های فرهنگی و تربیتی و امنیتی مدیریت شهری را نمی بیند قابلیت و صلاحیت این مسؤولیت خطیر را ندارد.
حجت الاسلام ناصر صفری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام ناصر صفری رییس موسسه فرهنگی اندیشه راهبر امروز در نشست فرهنگی مبلغان فرهنگی استان همدان اظهار داشت: برخی از مسؤولیت ها و مناصب شئون چند بعدی دارند و به تخصص های مختلفی نیاز دارند و برخی از مناصب تک بعدی است و چجه بسا با یک تخصص بتوان آن مسؤولیت را به خوبی به جا آورد.

وی افزود: مناصبی که جنبه اجتماعی و فرهنگی دارد مانند خود مقوله فرهنگ، بسیار پیچیده است و نیازمند یک فکر جامع و برخوردار از فهم عمیق دینی است.

رییس موسسه فرهنگی راهبر گفت: رهبری جامعه و امت اسلامی از این قبیل است از این رو فقاهت توام با سیاست و مدیریت و اشراف بر حدود اقتصاد و فرهنگ و مردم شناسی و مردم داری باید در یک نفر تجمیع شده باشد.

وی ادامه داد: مشورت با متخصصان رشته های مختلف علمی و نخبگان با تجربه جامعه نیز باید در کنار این فکر خلاق و جامع وجود داشته باشد تا آن تصمیم صحیح دینی از چنین فردی صادر شود.

حجت الاسلام صفری خاطرنشان کرد: منصب ریاست جمهوری نیز در قواره ای کوچکتر مانند منصب رهبری است چرا که مدیریت و تصمیم سازی در مجموعه قوه مجریه، قطعا ابعاد فرهنگی، اقتصادی و تربیتی در پی دارد.

وی ابراز داشت: مسؤولیت هایی مانند نمایندگی مجلس و برخی وزارت خانه ها مانند وزارت کشور و وزارت اطلاعات و وزارت فرهنگ و ارشاد نیز از این جمله اند و باید نگاهی چند بعدی به مسائل داشته باشند.

رییس موسسه فرهنگی راهبر افزود: مدیریت کلان شهری در شورای اسلامی شهر نیز از جمله مواردی است که نیاز به فهم عمیق دینی و حکمت متعالیه ای است که خداوند به افراد عطا می کند.

وی افزود: برخورداری از تقوا و عدالت، مساله فقاهت حکیمانه و عادل بودن و عدالت محوری دو ویژگی مهم و دو شرط اساسی در قبول مسؤولیت در نظام اسلامی است.

حجت الاسلام صفری گفت: عدالتی که برای رهبری امت در حد اعلای آن لازم است برای مسؤولیت های سنگینی چون ریاست جمهوری و نمایندگان شورای شهر نیز به تناسب و در حد خود لازم است.

وی در پایان گفت: درباره شورای شهر افراد باید ارتباط بین ساختمان و کالبد شهری را با تربیت و تعالی فرهنگی به خوبی بدانند و کسی که شورای شهر را مجموعه خدمات شهرداری می پندارد و پیوست های فرهنگی و تربیتی و امنیتی مدیریت شهری را نمی بیند قابلیت و صلاحیت این مسؤولیت خطیر را ندارد./202/979/ب1

ارسال نظرات