۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۶
کد خبر: ۴۹۸۷۴۶
عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی:

دولت یازدهم در حوزه اقتصاد مقاومتی نمره قبولی نگرفت

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: دولت یازدهم در زمینه اجرای اصول اقتصاد مقاومتی نمره خوبی نگرفت که این مسأله ناشی از عملکرد ضعیف این دولت در این زمینه بوده است.
سید جواد ابطحی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، سید محمدجواد ابطحی امشب در جمع مردم شهرضا در مسجد حاج عبدالحمید این شهرستان، عنوان کرد: خداوند در آیات زیادی راه صحیح و غلط را مشخص فرموده و از ما خواسته است تا با شناخت دقیق مسیر درست زندگی، راه راست را انتخاب کنیم بنابراین ما به حکم انسان بودن همراه در مسیر انتخاب کردن قرار داریم.

وی اظهار کرد: مجموعه آیات قرآن و روایات اهل بیت(ع) برای آن است که انسانها در مسیر انتخاب خود در زندگی که همه موارد، از کوچکترین کارهای شخصی تا بزرگترین مسائل اجتماعی را شامل می‌شود، دچار انحراف و خطا نشوند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی بیان کرد: گاهی انتخاب های افراد به امور مادی و فردی زندگی محدود می‌شود اما در برخی موارد انتخاب های افراد از حوزه مسائل فردی فراتر رفته و به امور اجتماعی مربوط می‌شود؛ در حوزه مسائل اجتماعی افراد نمی‌توانند از زیر بار مسؤولیت انتخابی که کرده‌اند شانه خالی کنند و بگویند انتخاب هر فرد به خود او مربوط است، در حوزه مسائل اجتماعی ما باید با با احساس مسؤولیت و توجه به این نکته که انتخاب ما در زندگی سایر افراد در سایر مناطق کشور نیز تأثیرگذار است، انتخاب کنیم.

ابطحی ادامه داد: کشورهای مدعی دموکراسی خواستار آزادی انسان در همه قید و بندهای انسانی و عقلانی در انتخاب هستند، در حالی که این انتخاب دقیقاً مصداق تسلیم هوای نفس شدن و افتادن در دام شیطان است، ثمره چنین آزادی همجنسگرایی در ازدواج و بروز شیطانپرستی است، اما اسلام مدعی آزادی انسان از هواهای نفسانی و پایبندی او به دستورات عقلی و احکام شریعت در جریان انتخاب است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن ایام برگزاری دو انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و مجلس شورای اسلامی، گفت: برگزاری انتخابات آزاد از برکات انقلاب اسلامی است که با تلاش امام راحل در اختیار ما قرار گرفته و همه ما وظیفه داریم در هر شرایطی با حضور حداکثری در انتخابات و انتخاب فرد اصلح از آن پاسداری کنیم.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: برخی افراد مدعی هستند که رهبر معظم انقلاب و مراجع بزرگوار تقلید باید فرد اصلح را معرفی کرده و به این وسیله حجت را بر همگان تمام کنند، در حالی که با این کار اصل احترام به آزادی عقیده و رأی بی معنا خواهد شد، اما امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب بارها در بیانات خود مشخصات افراد اصلح را بیان فرموده و به این وسیله حجت را بر همه تمام کرده‌اند.

ابطحی اظهار کرد: مهمترین مشکلات کشور در حوزه مسائل مادی و اقتصادی عبارت از بیکاری، رکود و تورم است که همه بخشهای زندگی مردم را تحت الشعاع قرار داده است، رسیدگی به این امور و لزوم حل مشکلات اقتصادی مردم مورد پذیرش همه حکومتها در همه جای دنیا، در همه زمانها و در همه ادیان بوده است، حکومتها برای بقای خودشان هم که شده باید این مسکلات اقتصادی را حل کنند.

وی بیان کرد: دولت یازدهم در زمینه اجرای اصول اقتصاد مقاومتی نمره خوبی نگرفت که این مسأله ناشی از عملکرد ضعیف این دولت در این زمینه بوده است، اگر اشرافیت که بدترین آسیب دولتمردان است در ارکان اجرایی فراگیر شود دیگر نمی‌توان انتظار اجرای اصول اقتصاد مقاومتی را داشته باشیم.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات حال حاضر جامعه ما به معضلات اقتصادی محدود نمی‌شود، دشمن و عناصر داخلی آن با بازی کردن با ارزشهای دینی و پایمال کردن ارزشهای مذهبی، حیات معنوی جامعه را هدف قرار داده‌اند؛ مشکل جامعه ما در حال حاضر فاصله گرفتن از ارزشهای دینی و معنوی است که متأسفانه در بیان و رفتار برخی از مسؤولان دیده می‌شود.

ابطحی ادامه داد: در حالی که از نظر دین اسلام، دروغگویی یکی از بزرگترین گناهان محسوب شده است، برخی از مسؤولان علناً با ارائه آمار دروغ به مردم دروغ می‌گویند، در حالی که آنها از این نکته غافل هستند که مردم ایران بسیار زیرک هستند و نمی‌توان آنها را فریب داد./۸۶۸/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات