۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۳:۵۵
کد خبر: ۴۹۸۷۶۱
عضو انجمن اسلام و پیشرفت؛

کاسبی دولتمردان عامل رکود و فلج شدن اقتصاد شده است

عضو انجمن اسلام و پیشرفت بابیان این‌که فعالیت دولت در عرصه اقتصاد مقاومتی را مردود می‌دانم، گفت: عملکرد اقتصادی دولت آقای روحانی از دولت‌های نهم و هم نیز بدتر بوده است.
اقتصاد

محمد اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در پاسخ به این سؤال  که فعالیت اقتصادی دولت فعلی در فضای اقتصاد مقاومتی را چگونه ارزیابی می‌کنید، اظهار داشت: فعالیت دولت در عرصه اقتصاد مقاومتی را مردود می‌دانم، دلیل من هم این است که اقداماتی که این دوستان انجام دادند تماماً ضد اقتصاد مقاومتی است، مثال‌های ریزودرشت هم می‌توان زد، ساده‌ترین و عامیانه‌ترین مثال استفاده مقامات دولتی از خودروهای خارجی است.

عضو انجمن اسلام و پیشرفت با تأکید بر این‌که  نمونه‌های زیادی برای کارنامه مردود دولت در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی وجود دارد، عنوان داشت: مواردی از قبیل واردات محصولاتی که خودمان تولیدکننده آن‌ها هستیم و متأسفانه با دستور کمیته اقتصاد مقاومتی وارد کشور می‌شود و موارد زیادی که می‌توان  از آن یادکرد چراکه حتی نوع پوشش مقامات و دولتمردان هم داخلی نیست.

اکبری با اشاره به این‌که در موضوع اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند که «اقتصاد مقاومتی را از خود شروع کنید» گفت: این رهنمود یعنی اینکه مسئولین اجرا کنند، حال دولت‌مردان بگویند که کدام کار را از خودشان انجام داده‌اند؟ یک مثال بزنند ما قبول می‌کنیم که این‌ها فعالیت خوبی در این مسیر داشته‌اند.

عضو انجمن اسلام و پیشرفت در پاسخ به این سؤال که ادامه روال و فعالیت اقتصادی به کجا خواهد رسید عنوان داشت: سیاست‌های اقتصادی که دولت در حال پیاده کردن آن است ایراداتی دارد، اما چون نزدیک به انتخابات دوره دوم ریاست جمهوری است سعی کرده‌اند که با یک فضاسازی روانی و یک فضاسازی که با استفاده از ابزارهایی که دستشان بود، نگذارند واقعیت‌ها به مردم گفته شود.

وی ادامه داد: برای مثال اینکه مشکلات بانک‌ها از چشم مردم مخفی شد، و بحث یارانه‌ها و موارد دیگر؛ در چنین شرایطی  حل مسائل اقتصاد را به بحرانی در کشور تبدیل می‌کند.

اکبری با اشاره به این‌که مردم بدانند مسائل خیلی پیچیده‌تر شده است، گفت:  عملکرد اقتصادی دولت آقای روحانی از دولت‌های نهم و هم نیز بدتر بوده است چنانکه متأسفانه افرادی را در رأس امور و مشاوره خود قرار می‌دهند که همه کاسب هستند.

وی ادامه داد: دولتی‌ها گفته بودند که ما مدیرانی می‌خواهیم که فقط به‌کار مردم رسیدگی کنند، خودشان به ما جواب دهند که این مسئولینی که الان دارند شغل دومشان و این شرکت‌ها و مجموعه‌های اقتصادشان چیست؟ این مطالبه‌ای است که ما از مسئولین داریم.

اکبری بانک‌ها را بیشتر به دنبال اهداف و سودآوری خودارزیابی کرد و اظهار داشت: اگر بانک‌ها در بحث تولید بخواهند فعالیت کنند متأسفانه سیاست‌های غلط حاکم بر بانک‌ها اجازه این کار را نمی‌دهد. بیشتر این بانک‌ها با خودشان معامله می‌کنند تا اینکه با مردم کار کنند، به مردم هم وام‌هایی با سودهای آن‌چنانی می‌دهند که خود موضوعی قابل‌تأمل است./۸۳۷/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات