۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۶
کد خبر: ۴۹۸۷۶۲
امام جمعه کوهبنان:

حضور مردم در انتخابات جهاد فی سبیل الله است

حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه حضور مردم در انتخابات وظیفه ملی و مذهبی است، گفت: حضور مردم در انتخابات یک جهاد فی سبیل الله است و حضور گسترده آنان جواب دشمن شکنی به دشمنان اسلام است.
امام جمعه کوهبنان

حجت الاسلام عباس جعفری، امام جمعه کوهبنان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با تأکید بر حضور حداکثری مردم در انتخابات، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند «انتخابات هم حق مردم و هم وظیفه است»، بنابراین مردم باید در سرنوشت کشور خود تصمیم بگیرند.

وی بیان کرد: مردم سالاری که از سوی حضرت امام خمینی(ره) طراحی شده و مردم از همان ابتدا آن را پذیرفتند و باید برای جهانیان الگو باشد و امام راحل فرمودند «میزان رأی مردم است»، بنابراین حضور مردم در انتخابات برای حفظ نظام و ارزش های اسلامی بسیار اساسی است.

امام جمعه کوهبنان تصریح کرد: حضور مردم در انتخابات وظیفه ملی و مذهبی است و حضور در انتخابات یک جهاد فی سبیل الله است و حضور گسترده مردم در انتخابات جواب دشمن شکنی به دشمنان اسلام است و آنان را در رسیدن به اهدافشان مأیوس می کند.

حجت الاسلام جعفری خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام از نظام جمهوری اسلامی ضربه های زیادی را متحمل شدند، بنابراین حضور مردم با نیت خالص و انتخاب فرد اصلح ضربه دیگری را به آنان خواهد زد و رأی‌دهندگان در انتخابات 29 اردیبهشت باید انتخاب اصلح را مورد توجه قرار دهند.

وی ادامه داد: حضور حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا خلق حماسه سیاسی دیگر است و در این راستا مطالبات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را نیز باید مدنظر خود قرار دهیم.

امام جمعه کوهبنان یادآور شد: حضور مردم در انتخابات مظهر اراده ملی و مردم‌سالاری اسلامی است و این انتخابات در کشور ما مظهر حماسه سیاسی و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.

حجت الاسلام جعفری با اشاره به اینکه حضور باشکوه مردم در انتخابات سبب تقویت نظام است، بیان کرد: حضور حداکثری مردم در صحنه انتخابات بسیار مهم است تا هر شخص سرنوشت خود را در نظام جمهوری اسلامی رقم بزند.

وی ابراز کرد: مردم برای انتخاب افراد اصلح باید مطالبات مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خویش قرار دهند و افرادی متعهد، ولایی، قوی در برابر دشمنان و بدخواهان نظام انتخاب کنند و باید تلاش کرد تا انتخابات به دور از هرگونه حاشیه و با عدالت و انصاف برگزار شود.

امام جمعه کوهبنان اضافه کرد: انتخابات در بُعد داخلی موجب احساس استقلال و هویت و تأثیرگذاری ملت و در بُعد منطقه‌ای و جهانی مایه آبرو و اعتبار کشور و نظام می‌شود؛ از این رو هر چه مردم بیشتر در صحنه حاضر باشند انسجام نظام و کشور بیشتر می‌شود، چون نظام ما متکی بر عواطف، خواسته‌ها و انتخاب مردم است.

وی در پایان افزود: مردم ایران اسلامی با حضور گسترده خود در انتخابات ۲۹اردیبهشت بار دیگر دست رد بر سینه دشمنان خواهند زد و به آنان می گویند همچنان در خدمت ولایت و رهبری و حامی و حافظ ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی هستند./۹۷۰۹/۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات