آموزش و پرورش متعهد به اجرای تعارضات سند ۲۰۳۰ با باورهای دینی نیست
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز، حمید رضا آذری، مدیركل آموزش و پرورش فارس امروز 28 اردیبهشتماه در جمع خبرنگاران، گفت: رویکرد محوری آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران اجرای قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی، سیاستهای شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی آموزش و پرورش، سند تحول بنیادین و رهنمودهای مقام معظم رهبری است.
وی با اشاره به مباحث مطرح شده درباره امضای برنامه چارچوب اقدام آموزش ۲۰۳۰ از سوی وزیر آموزش و پرورش و الزام به اجرای مفاد آن در نظام تعلیم و تربیت کشور افزود: با توجه به ساحتهای ششگانه تربیتی مندرج در سند تحول بنیادین، تمام اهداف، ماموریتها و چشمانداز این سند رسیدن به حیات طیبه است.
آذری خودشناسی، ارتباط با خدا و ارتباط فرد با خلقت را از ثمرات اجرای تحول بنیادین عنوان کرد و افزود: پرورش نسلی انقلابی، مکتبی، پیرو قرآن و عترت بزرگترین وظیفه و رسالت متولیان دستگاه تعلیم و تربیت بهویژه معلمان است.
مدیركل آموزش و پرورش فارس گفت: روشنگریهای مقام معظم رهبری همچون گذشته چراغ راه مسؤولان دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران است و سوء استفاده از این موقعیت برای ضربه زدن به دولت، تنها نظام تعلیم و تربیت کشور را تضعیف خواهد کرد.
وی تصریح کرد: یکی از اولویتهای جدی دولت یازدهم استفاده از ظرفیت دیپلماسی برای حضور فعال و ارزشآفرین در عرصه توسعه بینالملل است تا با استفاده از این فرصت گفتوگو، تعامل و تأثیرگذاری بر سیاستهای جهانی را فراهم كرده و با بهرهگیری از تجارب موفق جهانی و پتانسیلهای موجود ضمن حفظ استقلال و اختصاصات فرهنگی، تصویر مثبت و موفقی را از نظام جمهوری اسلامی ایران به جهانیان مخابره كند.
آذری با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران خود را متعهد به بخشهایی از چارچوب اقدام آموزش ۲۰۳۰ که به هر شکلی در تعارض با مقررات و اولویتهای ملی، باورهای دینی و ارزشهای فرهنگی جامعه ایرانی باشد نمیداند، افزود: آموزش و پرورش در این سند به صراحت اعلام کرده که خود را مقید به اجرای مفادی که در چارچوب نظام ارزشی و دینی کشور نباشد، نمیداند.
وی با اشاره به حضور پرشور همه آحاد مردم در انتخابات پیشرو گفت: دانشآموزان و فرهنگیان استان فارس نیز همگام با فرهنگیان، دانشآموزان و همه مردم شریف میهن اسلامی در این انتخابات حضور خواهند داشت تا جلوههایی از دستاوردهای سند تحول بنیادین و ساحتهای تربیتی نظام تعلیم و تربیت را به منصه ظهور برسانند./203/825/ب1