۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۴۹۸۸۷۲

چند خبر کوتاه از خوزستان

توجه به حوزه فرهنگ و هنر کاهش دهنده مشکلات اجتماعی است، اجرای گروه تواشیح سبطین در عراق، آغاز دوره روخوانی و حفظ قرآن کریم برای کودکان شوشی و برگزاری مسابقات قرآن اوقاف در شوش چند خبر کوتاه از خوزستان هستند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، محمد جوروند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، در مراسم تقدیر از برگزیدگان جشنواره هنرهای تجسمی به رنگ بهار، در شهرستان باوی اظهار کرد: توجه ویژه به حوزه فرهنگ و هنر ضروری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به اهمیت گسترش فعالیت های فرهنگی هنری، افزود: هر چه بیشتر به مقوله فرهنگ و هنر توجه شود، موفقیت بیشتری در کاهش مشکلات و آسیب های اجتماعی در جامعه خواهیم داشت.

این مقام مسؤول با تاکید بر ضرورت توسعه فعالیت های فرهنگی هنری، بیان کرد: بیشتر مشکلات جوامع امروزی به دلیل هزینه نکردن در حوزه فرهنگ و هنر می باشد.

جوروند در ادامه به موضوع تربیت فرزندان در خانواده اشاره و خاطر نشان کرد: در خانه ای که هنر و فرهنگ قوی داشته باشد فرزندان خوبی تحویل جامعه خواهند شد.

وی تصریح کرد: خانواده ای که به فرهنگ و هنر توجه بیشتری داشته باشد، خانواده سالمی خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان همچنین با اشاره به انتخابات پیش رو اظهار کرد: حضور حداکثری مردم در انتخابات شورای شهر و روستا و دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ضروری و پر اهمیت است.

اجرای گروه تواشیح سبطین در عراق

رحیم شریفی، مسئول گروه تواشیح سبطین اهواز اظهار کرد: گروه تواشیح سبطین در ماه مبارک رمضان به کشور عراق سفر می‌کند.

وی بیان کرد: این سفر به دعوت بیت آیت‌الله سیستانی در عراق و بصره انجام می‌شود که شامل ۱۵ روز نخست ماه مبارک است، در این سفر ۶ نفر گروه تواشیح سبطین را تشکیل می‌دهند.

شریفی گفت: آثاری که در آنجا اجرا می‌شود البته متناسب با محیط و فضا در مدح و ثنای خدا، پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) است. اجرای برنامه در جمع برادران اهل‌سنت هم از جمله برنامه‌های ما خواهد بود.

یادآور می‌شود، احمدحسن راهی‌مالکی، علی عبدالخانی، صادق بیت‌سعید، سید حسین موسوی، ناصر حق‌شناس و رحیم شریفی گروه سبطین اهواز را همراهی می‌کنند.

آغاز دوره روخوانی و حفظ قرآن کریم برای کودکان شوشی

دارالقرآن بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شوش، اقدام به برگزاری دوره روخوانی و حفظ قرآن کریم ویژه کودکان پیش دبستان و دبستان می‌کند.

این دوره برای کودکان پیش دبستان شامل آموزش الفبای قرآن و برای دانش آموزان مقطع ابتدایی شامل آموزش روخوانی و حفظ سوره‌های کوتاه قرآن کریم است.

تاکتون ۴۰ کودک در این دوره‌ها نام نویسی کرده و کلاس‌های آن از هفته آینده روزهای دوشنبه و چهارشنبه برگزار می‌شود. کبری خاکه مربی این دوره‌ها است.

دارالقرآن بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شوش همچنین برای بزرگسالان نیز دوره‌های روخوانی و روان‌خوانی قرآن برگزار می‌کند.

برگزاری مسابقات قرآن اوقاف در شوش

حمید خرمایی، مسئول امور فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شوش اظهار کرد: مرحله شهرستانی چهلمین دوره مسابقات قرآن شوش در روزهای ۲۴ و ۲۵ اردیبهشت‌ماه در دو بخش آقایان و بانوان برگزار شد.

وی بیان کرد: این آزمون در عباسیه حرم دانیال نبی(ع) با داوری حیدر کاظمی و حسین زمانی‌اصل در بخش آقایان و سیده مریم حیاتی رکنی، کبری مالچی و صغری مالچی در بخش بانوان همراه بوده است.

خرمایی با اشاره به اینکه برگزیدگان این مسابقات از سوی داوران معرفی و برای شرکت در مرحله استانی مسابقات قرآن اوقاف خوزستان آماده می‌شوند، گفت: شرکت کنندگان در رشته‌های حفظ ، ترتیل، معارف، قرائت، اذان و دعاخوانی شرکت داشتند./945۶/۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات