۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۴۹۸۸۹۹
یادداشت؛

انتخابات را به یک خیزش هدفمند تبدیل سازیم

امروز وقت آن فرا رسیده تا انتخابات را مثل همیشه به یک خیزش اجتماعی و هدفمند تبدیل سازیم، که نتیجه‌اش حفظ مصالح جمهوری اسلامی ایران است.
انتخابات

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از دفاع پرس، «مریم مجتهدزاده» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در یادداشت اختصاصی خود که در اختیار خبرگزاری دفاع‌مقدس قرار داده است، به شرکت آحاد مردم در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو پرداخته و آن را یک خیزش اجتماعی و هدفمند برشمرده که نتیجه‌ آن حفظ مصالح جمهوری اسلامی است. در ادامه این یادداشت را می‌خوانید:

تجلی حضور اجتماعی و مردم‌سالاری دینی را در انتخابات می‌توان به نظارت نشست و جمهوری اسلامی ایران مهد تجلی این نوع از مردم‌سالاری و حضور حماسی است.

ما اکنون در آستانه انتخابی دیگر هستیم؛ انتخابی که می‌تواند زمینه تعالی و پویایی هرچه بیشتر ایران اسلامی را فراهم آورد. آنچه در این میان مهم است حضور ما در عرصه انتخابات است، که به فرموده مقام معظم رهبری یک فریضه دینی است. اثرات این حضور از جنبه‌های داخلی و خارجی قابل بررسی و محاسبه است. حضور در انتخابات یک نشاط اجتماعی و یک حرکت عظیم را به سوی تحول فراهم می آورد که تک تک افراد در آن سهیم بوده‌اند. از دیدگاه جامعه شناسی این حرکت خودجوش مردمی بن‌مایه تعالی و یک پیشرفت اجتماعی هدفمند است، که با شاخصی به نام حرکت جمعی، نظریه غیرقابل انکار «یدالله مع الجماعه» را به اثبات می‌رساند. از سوی دیگر انتخابات نوعی نمایش اقتدار ملی است. ویژگی منطقه‌ای و جهانی جمهوری اسلامی ایران همواره تداعی کننده این اقتدار بوده و هست و حضور حداکثری مردم قوام‌بخش این اقتدار و ابهت است.

ما در انتخابات پیش رو با توجه به بیانات راهگشای مقام معظم رهبری باید هوشیار باشیم و با حفظ روحیه انقلابی‌گری همه تلاش و مساعی خود را برای حفظ ارکان و آرمان‌های نظام به کار بندیم. در این میان زنان به عنوان عناصر هویت‌ساز اجتماعی نقش ویژه‌ای را ایفا می‌کنند. این قشر عظیم و اثرگذار که در حقیقت برانگیزاننده نیروها، عواطف و جوش و خروش انقلابی ملت‌ها هستند، می‌توانند بار دیگر حماسه‌ای نو را در راستای مجد و عظمت جمهوری اسلامی ایران بیافرینند تا برگ دیگری از نقش‌آفرینی زن مسلمان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به بار نشیند؛ لذا توجه به حرکت رو به رشد جمهوری اسلامی ایران و نقشی که ما در این حرکت بالنده داریم از دیگر شاخص‌هایی است که باید برای یک انتخاب اصلح به آن توجه کنیم.

انتخابات فی نفسه ویژگی‌ پویایی و تحول را در خود به ودیعه دارد. این شور و شعوری که در این دوران در جامعه مشاهده می‌کنیم، ناشی از همین تحول و پویایی مستتر در انتخابات است، که دشمن همواره تلاش کرده آن را به سمت و سویی خودساخته منحرف سازد.

امروز وقت آن فرا رسیده تا انتخابات را مثل همیشه به یک خیزش اجتماعی و هدفمند تبدیل سازیم که نتیجه‌اش حفظ مصالح جمهوری اسلامی ایران است.

اکنون ما به عنوان یک مسلمان ایرانی و انقلابی باید مسیر پیش رو را به خوبی بشناسیم و هرگز از دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی غافل نشویم. نگاه‌مان به قله‌ها و آرمان‌ها باشد و از تبیین وضع موجود نیز غافل نباشیم./۱۳۲۵//۱۰۲/خ

ارسال نظرات