۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰
کد خبر: ۴۹۸۹۵۲
آیت الله خاتمی:

میزان حضور ملت در انتخابات بیانگر ارتباط آنان با انقلاب است

امام جمعه موقت تهران با بیان این که اولویت نخست انتخابات حضور حداکثری مردم پای صندوق های رای است، گفت: امیدواریم عبادت بزرگ سیاسی را همه با شکوه و عظمت برپا داشته و ارادت خود را به انقلاب اسلامی نشان می دهند.
آیت الله خاتمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران، شب گذشته در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی با بیان این که انتخابات هم حق و هم تکلیف است، گفت: هر رای شما در سرنوشت انتخاباتتاثیر گذار  است؛ بنابراین همه باید 29 اردیبهشت به صحنه بیایند و رای خود را به صندوق بیاندازند. 

وی با بیان این که دستور خداوند متعال آن است که امانت ها را به اهلش بسپارید، تصریح کرد: ریاست جمهوری از مسؤولیت های مهم و کلیدی در عرصه کشور و از امانت های اجرایی مدیریتی بوده و همه امور کشور در عرصه اجرایی با رییس جمهور رقم می خورد؛ از نگاه قرآن نیز مسائلی که در کشور اتفاق می افتد دارای دو جنبه فردی و اجتماعی است که انتخابات یکی از این امور جامع محسوب می شود. 

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: تردید نکنید حضور در انتخابات از مصادیق امر جامع است و فردا همه چشمهای دنیا به ایران اسلامی است تا ببینند مردم با انقلابشان چه نسبتی دارند.

آیت الله خاتمی با بیان این که انقلاب ها در آغاز شور و هیجان دارد اما به تدریج این هیجان ها فرو می نشیند، خاطر نشان کرد: این در حالی است که انقلاب بزرگ اسلامی ایران امروز نیز همان شکوه سال 1357 را دارد از این رو امیدواریم که مردم حضوری پرشور و حداکثری پای صندوق های رأی داشته باشند.

وی با بیان این که اولویت اول در کشور حضور مردم در صحنه است، اظهار کرد: حضور در انتخابات عبادت و مانور قدرت است و ان شاء الله عبادت بزرگ سیاسی را همه فردا با شکوه و با عظمت برپا داشته و ارادت خود را به انقلاب اسلامی نشان می دهند؛ بی هیچ شک و تردیدی به اندازه اهمیت حضور، انتخاب اصلح نیز ارزشمند است.

رییس جمهور باید دین را به صحنه مدیریت بیاورد

امام جمعه موقت تهران با بیان این که هر کس زمام کشور اسلامی را برعهده میگیرد باید دغدغه دین را داشته باشد، گفت: ماموریت اصلی نیز به صحنه آوردن دین در عرصه مدیریت کشور  است و  کشور امکانات و زمین پهناوری توام با جوانان و نیروهای انسانی دارد که می توانند در عرصه اقتصادی پیشرو باشند.

آیت الله خاتمی با بیان این که یقینا اگر به مردم اعتماد کنیم و نگاهمان به درون باشد مشکلات حل می شود، تصریح کرد: کسانی نگاهشان به بیرون بود و می خواستند تحول اساسی ایجاد کنند شکست خوردند؛ متاسفانه عده ای خیال می کردند که برجام کشور را گلستان می کند در صورتی که اشتباه تصور می کردند.

راه حل مشکلات اقتصادی کشور اتکا به توانمندی های داخلی است

وی با بیان این که دشمن قابل اعتنا نیست، بیان کرد: به خود و نیروهای جوان تکیه کنید تا به فضل خدا مشکلات اقتصادی کشور حل شود. 

آیت الله خاتمی با بیان این که امروز نیاز به رییس جمهوری داریم که به زندگی جوانان سامان دهد، خاطر نشان کرد: رییس جمهوری را باید فردا در انتخابات برگزینیم که بتواند در عمل و شعار گرفتاری های عزیزان جوان را مرتفع کند و دغدغه آنان برایش یکی از اولویت های مهم باشد. 

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ما در این دوره بر کارایی تکیه داریم و پیشاپیش می گوییم فردا همه در صحنه انتخابات حاضر می شوند، اتمام حجت می کنند و دینشان را به انقلاب اسلامی ادا می کنند، گفت: مردم ما علی رغم انفجار بمب در نماز جمعه تهران صحنه را رها نکردند و با خطیب آن روز جمعه که مقام معظم رهبری بود ایستادند و شعار شعادت دادند.

وی با بیان این که در این 38 سال کسانی که با ولایت زاویه پیدا کردند به کشور آسیب زدند، تصریح کرد: ان شاء الله تجربیات تلخ تکرار نشود؛ کشور یک قانون اساسی و رهبر دارد  که می گوید باید مطیع رهبر باشید، هرگز نمیتوان خلاف امر ولایت حرکت کرد و مردم تا آخرین قطره خون نیز همراه و همگام با ولایتند.

رییس جمهور استکبار ستیز و حافظ عزت ملت اسلامی می خواهیم

آیت الله خاتمی با بیان این که مطالبه ما رییس جمهوری است که در عمل ولایت مداری را به اثبات برساند، یادآور شد: فردا به رییس جمهوری رای خواهیم داد که در عمل ولایت مداری خود را اثبات کرده باشد، در خور شان ملت  و به معنای واقعی کلمه همراه ملت باشد. 

امام جمعه موقت تهران با بیان این که رییس جمهوری در شان مردم است که جانشان مملو از نفرت از استکبار باشد، ادامه داد: لا اله الا الله ما همان مرگ بر آمریکا است و رییس جمهوری که در عمل جانش مملو از نفرت از استکبار باشد باید بر مسند قدرت بنشیند همانطو که امام راحل (ره) نیز فرمودند که آمریکا شیطان بزرگ است و نباید با او مراوده داشت. 

وی با بیان این که برخی ها در مناظرات یکبار نیز به این مبنا اشاره نکردند و برخی ها مبارزه با استکبار برایشان ملاک نیست، اظهار کرد: در مقابل استکبار بایستید و بدانید که مطالبه ما رییس جمهوری است که با مقاومتش عزت ملت ایران را بیافزاید، استکبار ستیز باشد و باور به دشمنی با غرب داشته باشد اما مخالف کارهای دیپلماتیک نیستیم./864/ ۲۰۱/ص

ارسال نظرات