۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۱
کد خبر: ۴۹۸۹۵۳
آیت الله عبداللهی:

مردم با توجه به معیارهای انقلاب شخص اصلح را انتخاب کنند

نماینده مردم اصفهان در خبرگان با بیان این که با توجه به معیارها و شاخص‌های انقلاب می توان شخص اصلح را انتخاب کرد، گفت: باید کسی انتخاب شود که تمدن اسلامی را حاکم کند نه این که به دنبال هویت غربی باشد.
آیت الله محمود عبداللهی

آیت الله محمود عبداللهی، نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، حضور حداکثری در انتخابات را ضروری دانست و گفت: اصولاً تحقق و به وجود آمدن انقلاب و تأسیس نظام به پشتوانه حضور مردم بوده است.

وی افزود: در عین حال که مرحوم امام به عنوان مؤسس انقلاب را مدیریت می‌کردند، این مردم بودند که در صحنه بودند و امام این اجتماع عظیم را نیز مدیریت می‌کردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که تداوم انقلاب طبعاً به دست کسانی است که نسبت به انقلاب مولد بوده‌اند، اظهار داشت: نظام ما جمهوری اسلامی است و دو بخش دارد که یکی اسلام است که مکتب نظام به شمار می رود و دیگری جمهور محسوب می شود که حضور مردم است.

وی ادامه داد: بنابراین حضور مردم بسیار اهمیت دارد و یکی از صحنه‌های آن شرکت در انتخابات است، حضور در انتخابات نمایانگر جمهوریت بوده و پشتوانه نظام است، همانطور که در کلمات رهبری و سخنان امام وجود دارد، مردم سالاری صرفاً شعار نیست بلکه واقعیتی است که در جامعه ما به وجود آمده است.

آیت الله عبداللهی با بیان این که حضرت امام اصرار داشتند که از همان سال اول تأسیس انقلاب مدیریت کشور براساس رأی و حضور مردم باشد، ابراز داشت: از آغاز و در سال اول انقلاب چند انتخابات داشتیم و امام فرمودند که حفظ نظام از اوجب واجبات بوده و حتی از نماز هم واجب‌تر است.

وی عنوان کرد: این یک نظام اسلامی است که یاد خدا و ارزش‌ها و تعادل اجتماعی و اهداف را به وجود می‌آورد و نگه می‌دارد و یکی از ارکان مهم این نظام ریاست‌جمهوری و قوه مجریه است، اگر این اسلام بخواهد تداوم پیدا کند، بسته به این است که چه کسانی بر نظام حاکم هستند.

استاد درس خارج حوزه علیمه قم خاطرنشان کرد: حضور در انتخابات یک تکلیف ملی و وظیفه دینی است و مقتضای عقلانیت و ملیت به شمار می رود، کسی که علقه‌ای بر یک کشور دارد و خود را وابسته به یک کشور می‌بیند مقتضایش این است که در انتخابات حضور پیدا کند.

وی با اشاره به نظر بزرگان دینی درباره انتخابات، اضافه کرد: از نظر کسی که نگاه دینی می‌کند مراجع و مرحوم امام و رهبری می‌گویند که حضور در انتخابات یک وظیفه الهی است چون دین ما سیاستش از عبودیت و تکالیف الهی جدا نیست.

آیت الله عبداللهی با بیان این که هر چه حضور  مردم چشمگیرتر و الفت و وحدت بیشتر باشد پشتوانه قدرت بیشتری برای مسؤولان است و پیام خارجی دارد، گفت: در طول این 38 سال با وجود تمام برنامه‌ریزی‌های دشمن و توطئه‌ها چیزی که ضامن و پشتیبان انقلاب بوده و اجازه نداده تا دشمن تأثیرگذار باشد حضور مردم است.

وی افزود: این حضور یکپارچه پشتوانه قدرت خارجی هم هست و البته فراموش نشود که این حضور هر چه آگاهانه‌تر و  همراه با بصیرت بیشتر باشد، طبعاً کارآیی آن بیشتر خواهد بود؛ انتخاب اصلح یکی از مسائل مهم است.

نماینده مردم اصفهان در خبرگان با بیان این که با توجه به معیارها و شاخص‌های انقلاب می توان شخص اصلح را انتخاب کرد، اظهار داشت: باید کسی انتخاب شود که تمدن اسلامی را حاکم کند نه این که به دنبال هویت غربی باشد.

وی ادامه داد: فرد منتخب در عین حال که باید تعامل جهانی داشته باشد، اما تعامل باید بر اساس عزتمندی و قدرت باشد، کسی باید انتخاب شود که التزام عملی بیشتر نسبت به ولی فقیه داشته باشد، بنابراین هم حضور حداکثری و آگاهانه و هم توجه به معیارها و شاخص‌های انقلاب اسلامی دارای اهمیت است./1323/۳۰۱/ب2

ارسال نظرات