۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۴۹۹۰۵۵
حماسه ۹۶/

حضور پرشور مردم آذربایجان‌شرقی از نخستین ساعات رأی‌گیری

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در آذربایجان‌شرقی امروز با حضور پرشور مردم از نخستین ساعات رأی‌گیری آغاز شده است.
انتخابات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر روستا و میان‌دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت صبح امروز همزمان با سراسر کشور در استان آذربایجان شرقی آغاز شد.

مساجد محوری، مدارس و دیگر مراکز اخذ رأی در استان از نخستین دقایق صبح امروز شاهد حضور پرشور زنانی و مردانی است که برای مشارکت در آینده سیاسی کشور صف کشیده‌اند، در این دوره از انتخابات دومیلیون و 955هزار و 332 نفر از مردم استان واجد شرایط رأی دادن هستند.

بنابر این گزارش، 66 هزار و 102 نفر میز رأی اولی در استان وجود دارد که امروز برای نخستین بار می‌توانند در انتخابات شرکت کنند، ضمن این‌که3241 شعبه برای انتخابات ریاست جمهوری، و 3637 شعبه برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سطح استان پیش بینی شده است.

سعید شبستری، رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگاران در ستاد انتخابات استان اظهار داشت: همزمان با آغاز انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در برخی مناطق استان انتخابات میان‌دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز برگزار می شود.

وی با بیان این‌که در دو حوزه انتخابیه اهر ـ هریس و مراغه ـ عجب‌شیر در استان آذربایجان شرقی انتخابات میان‌دوره ای مجلس برگزار می‌شود، گفت: تمام تمهیدات و مقدمات فنی و تجهیز امکانات و همچنین تامین نیروهای مورد نیاز برای حضور در شعب اخذ رای اتخاذ و فراهم شده است و هیچگونه مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

شبستری با اشاره به حضور گسترده مردم از دقایق آغاز انتخابات در حوزه های اخذ رای، گفت: بیش از 60 هزار نفر در امر برگزاری این دوره از انتخابات در قالب هیئت‌های اجرایی، هیأت‌های نظارت، نیروی انتظامی و هیأت‌های بازرسی انجام وظیفه می کنند که ضامن برگزاری انتخاباتی سالم و باشکوه هستند.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که در حال حاضر هیچ نوع مشکل امنیتی در حوزه‌های انتخابیه استان وجود ندارد و آرامش و امنیت و سلامت در تمام این حوزه‌ها برقرار است، تصریح کرد: تمام شعب اخذ رای استان به دستگاه بارکد خوان و دیگر تجهیزات فنی مور نیاز مجهز هستند که در زمینه احراز هویت رای‌دهندگان مورد استفاده قرار می گیرند./935/۲۰۲/ب2

 

ارسال نظرات