۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۴۹۹۱۹۷
آیت الله موحدی کرمانی:

رییس جمهور منتخب به انقلاب و ارزش های انقلاب احترام بگذارد

خطیب نماز جمعه تهران پیام حضور گسترده مردم پای صندوق های رأی را پایبندی به نظام عنوان و ابراز امیدواری کرد که منتخب مردم فردی صالح، پاک، فعال و در فکر ضعیفان، اسلام و پیاده کردن قوانین باشد.
آیت الله موحدی کرمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران که با حضور پرشور مردم پای صندوق رأی همزمان شده بود، از همگان خواست که تقوا را رعایت کرده و با درک اهمیت انتخابات به وظیفه خود در این زمینه عمل کنند.

وی با بیان اینکه منتخب مردم که مدیریت اجرایی چهار ساله کشور را به دست خواهد گرفت باید صالح، پاک، فعال، به فکر ضعیفان، اسلام و پیاده کردن قوانین به ویژه قانون اساسی باشد، گفت: حتما مردم خوب ما فکرشان را کرده اند و تصمیمشان را برای انتخاب اصلح گرفته اند.

خطیب نماز جمعه تهران هیجان فراوان و حضور پرشور مردم پای صندوق های رأی را که از ساعات اولیه رأی گیری آغاز شده است، تا پایان امروز خواستار شد و افزود: یادمان باشد و دائما مراقب باشیم که تقوای فردی، تقوای اجتماعی و تقوای سیاسی را مراعات کنیم و بکوشیم از آنچه سبب غضب خدا می شود اجتناب کنیم و آنچه را سبب رضای خدا است به دست آوریم.

آزادی و امنیت ایران چشم دنیا را خیره کرده است

آیت الله موحدی کرمانی همچنین حضور پرشور مردم پای صندوق های رأی را که در فضایی آرام و با امنیت کامل صورت می گیرد، بسیار مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: این آزادی و امنیت چشم دنیا را خیره کرده و همه را به شگفت وا داشته است.

وی افزود: کشورهای فراوانی در کنار ما و در جهان هستند که گرفتار ناامنی، ترور و غارت شده اند و خواب راحت ندارند و بر ایران غبطه می برند، باید بدانیم که این آرامش، امنیت و آزادی کشور ایران در سایه وحدت، ایمان، روحیه انقلابی و تبعیت از ولایت به دست آمده است.

امام جمعه موقت تهران پیام حضور گسترده مردم در انتخابات را پایبندی به نظام اسلامی اعلام کرد و گفت: مردم با مسؤولان پیوند و به آنها اعتماد دارند و نه تنها خود آنها در مدیریت کشور سهمی اساسی دارند بلکه تمام مدیریت را به عهده دارند؛ خودشان کشور را اداره می کنند.

وی تصریح کرد: این امنیت، عزت و پایبندی به قانون در تمام انتخابات گذشته وجود داشته و اگر احیانا در موردی تخلفی از قانون صورت گرفته و افرادی تشنج آفرینی کردند و ملتزم به قانون نشدند و قانون شکنی کردند، سیلی محکمی به دست مردم صالح خوردند که صورتشان را سیاه و آنها را روسیاه کرده است.

آیت الله موحدی کرمانی با بیان اینکه مناظره ها و رقابت ها تمام شد و از امروز باید رقابت به رفاقت تبدیل شود، اظهار داشت: آنچه در مناظره ها گفته شد براساس نیت درونی منتخبان بود و از حالا به بعد وظیفه آنها اخوت، برادری، صمیمیت، صفا، محبت و همکاری است.

رییس جمهور منتخب در عمل تابع رهبری و ولایت فقیه باشد

خطیب نماز جمعه تهران تأکید کرد: نامزدهای انتخابات اگر جمله ای گفته اند که در شأن انقلاب و این مردم خوب نبوده دقت کنند که اگر جدا گفته اند به درگاه الهی توبه کرده و از مردم عذرخواهی کنند.

وی چند تذکر به رییس جمهور آینده داد و گفت: از آن جایی که کشور ایران به هر مرحله ای از عزت و اقتدار رسیده به برکت تبعیت از رهبری و ولایت بوده است، فردی که رییس جمهور می شود بکوشد با عزمی راسخ در عمل نه تنها در شعار تابع رهبری و ولایت فقیه باشد و طوری عمل نکند که دشمن دو مدیریتی را در کشور احساس کند.

آیت الله موحدی کرمانی افزود: رییس جمهور منتخب به انقلاب و ارزش های انقلاب احترام بگذارد که این ارزش ها آسان به دست نیامده و محصول خون ده ها هزار شهید است؛ مبادا این ارزش ها مورد تحقیر قرار گیرد، روح انقلاب همین ارزش ها است که در این زمینه باید به اصل مهم امر به معروف و نهی از منکر توجه ویژه شود.

وی با بیان اینکه دستور اجرای امر به معروف و نهی از منکر در عمل داده نشده است، اظهار داشت: متأسفانه مصوبه مجلس از سوی دولت صادر نمی شود اما دستور اجرای سند ننگین 2030 را مخفیانه می دهند و خوشبختانه مقام معظم رهبری جلوی اجرایش را گرفتند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه توصیه های خود به رییس جمهور منتخب گفت: به نیروهای مسلح کشور که قلعه های مستحکم نظام و سبب سربلندی و اقتدار نظام هستند احترام بگذارد، همچنین مردم انقلابی و بسیج سرافراز مقاوم که پشتوانه نیروهای انقلاب هستند را تکریم کند و قدردان هر حرکت اسلامی و انقلابی باشد و به قدرت دفاعی کشور اهمیت دهد.

خطر حمله دشمن با مذاکره دفع نمی شود

وی با بیان اینکه استکبار جهانی بر ضعیف رحم نمی کند، تصریح کرد: خطر حمله دشمن با مذاکره دفع نمی شود، حتی راه قدرتمند شدن کشور باز است؛ نیروهای مسلح و ابزار قدرتمند دفاعی نقش بسیار مؤثری را در اقتدار کشور دارند که رییس جمهور منتخب باید به این امر توجه ویژه کند.

آیت الله موحدی کرمانی با بیان اینکه رییس جمهور منتخب مشاوران، معاونان و وزیران خود را افرادی انتخاب کند که مسؤولیت را امانتی الهی بدانند، خاطرنشان کرد: امانت های مردم به دست مسؤولان بیشمار است، این عمل بزرگی که پذیرفتند بدانند امانت است، خدمت به نظام و مردم را امانت بدانند و بر این اساس مسؤولیت بپذیرند.

توان کار کردن و برخوردار از نقاط قوت امروز منهای نقاط ضعف موجود، داشتن توانایی مدیریت عالی اجرایی و صاحب هندسه جدید مدیریتی، پایبند به قانون به ویژه قانون اساسی، مقاوم در مقابل دشمن، دارای سیاست اقتصاد مقاومتی، مدیریت کشور در جهت اهداف انقلاب و پیش بردن ایران در عرصه مادی و معنوی و دارای توان حل مشکلات کشور از دیگر توصیه های خطیب جمعه تهران به رییس جمهور منتخب بود.

وی افزود: رییس جمهور منتخب به دنبال اشرافی گری نباشد، ساده زیست باشد، اسیر فرهنگ غرب و دولت های غربی نشود، دشمن از آمدنش در دولت خوشحال نگردد، زیر توهمات جهان توسعه محو نشود، برای او روستاهای دور افتاده با تهران فرقی نداشته باشد، در گسترش ثروت عظیم مردمی توانمند باشد، با فقر و فساد مبارزه کند، در مقابل دشمن هوشیار باشد و صد در صد تابع ولایت فقیه در عمل نه در شعار باشد.

پذیرش سند 2030 از جانب دولت فاجعه و خیانت بود

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود به تحمیل سند 2030 از سوی سازمان ملل و یونسکو به ایران اشاره کرد و با بیان اینکه پذیرش این سند از جانب دولت یک فاجعه بزرگ و خیانت بود، ابراز کرد: مخفیانه بودن پذیرش بی سر و صدا این سند، فاجعه است.

وی خطاب به دولتمردان گفت: چرا با شجاعت و صلابت نگفتید که آموزش و پرورش در کشور دارای اسناد بالادستی همچون قرآن و فرهنگ اسلامی است تا غرب بداند که در ایران این سندهای معیوب و فاسد غربی و ویرانگر پاره پاره و سوزانده می شود.

آیت الله موحدی کرمانی با بیان اینکه خوشبختانه رهبر آگاه، بیدار و مدافع از حریم دین و انقلاب هشدارهای لازم را به دولت دادند، غفلت مسؤولان از فرهنگ این کشور و پنهان کاری را مایه شگفتی خواند.

سازمان حج درباره سخنان امام جمعه مکه توضیح دهد

بخش پایانی سخنان خطیب نماز جمعه تهران به مسأله حج اختصاص داشت که وی در این زمینه از کسانی که می خواهند امر مهم حج پیاده شود و زائران به زیارت خانه خدا و انجام عمل حج موفق شوند تشکر کرد، اما درباره انعکاس سخنان امام جمعه مکه در فضای مجازی تذکر داد.

وی افزود: می گویند امام جمعه ملحد مکه جان و ناموس ایرانی ها و شیعیان را تهدید کرده است، بیش از این این جنایت را باز نمی کنم، کسی که در پست امامت جمعه مکه است این حرف نابخردانه را بزند و بگوید خون ایرانیان و شیعیان هدر و ناموسشان آزاد است.

آیت الله موحدی کرمانی با بیان اینکه مؤمنان از من سؤال می کنند که ما می ترسیم مکه برویم وظیفه ما چیست، آیا امنیت داریم یا نداریم، اظهار داشت: می دانید که امام جمعه مکه روی مردم اثر می گذارد و در فضای مکه و مدینه که این مردم دارند این سخنان کفرآمیز رامی شنوند با ایرانی ها چه خواهند کرد.

وی گفت: ممکن است شما بگویید ما با دولت عربستان قرارداد مستحکم بسته ایم، هرچقدر می خواهید قراردادتان را محکم کنید اما این مردم سخنان امام جمعه را می شنوند، بالاخره این وسوسه در حجاج هست، مسؤولان مربوطه مردم را روشن کنند اگر واقعا دروغ هست بگویند دروغ است.

خطیب نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: اگر این حرف هایی که می گویند امام جمعه مکه نگفته صریح بگویند که دروغ است و امنیت را تشریح کنند، تا امنیت همراه عزت حاصل شود که عزت کمتر از امنیت نیست.

وی با بیان اینکه از وهابیت خائن جز اهانت چیزی ندیدیم، بر برگزاری حجی همراه عزت تأکید کرد و افزود: سازمان حج مردم را روشن کند و به مردم آگاهی دهد، اگر واقعا امنیت هست با ادله بیان کنند و تنها به قراردادهای حکومت سعودی اکتفا نکنند.

آیت الله موحدی کرمانی در پایان خطاب به سازمان حج متذکر شد که به کاروان های ایرانی توصیه کنند تا رمی جمرات را بعدازظهر انجام دهند و گفت: تمام آنچه در منا بر سر ما آمد به دلیل غفلت از این امر بود، اگر رمی جمرات بعدازظهر انجام شود، گرفتاری منای گذشته را نخواهیم داشت./920/ ۲۰۱/ص

ارسال نظرات