۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۴۹۹۲۵۴
حماسه 96/

تراکم جمعیت در تعدادی از شعب اخذ رأی تبریز

رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی با اشاره به تراکم جمعیت در تعدادی از شعب اخذ رأی تبریز، خواستار حضور مردم در شعب خلوت رأی‌گیری شد.
حضور مردم در انتخابات

سعید شبستری‌ خیابانی، رییس ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان این‌که تا ساعت 17 هیچ گزارشی نسبت به تعلل در روند برگزاری انتخابات در استان گزارش نشده است، اظهار داشت: فرآیند رأی‌گیری تا زمانی که مردم در شعبه‌های اخذ رأی حضور داشته باشند، ادامه خواهد داشت.

وی با بیان این‌که ارتباط لحظه‌ای با تمامی شعب اخذ رأی ثابت و سیار در سراسر استان برقرار است، خاطرنشان کرد: به محض آن‌که شعبه‌ای به علت کمبود تعرفه، درخواست ارسال تعرفه رأی داشته باشد، پس از بررسی ‌در کمترین زمان نسبت به تأمین تعرفه‌های رأی در هر دو انتخابات صورت می گیرد.

رییس ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی با بیان این‌که مشکلی در عملکرد دستگاه های الکترونیک اخذ رای گزارش نشده است، افزود: با توجه به تراکم و ازدحام جمعیت در تعدادی شعب ثابت استان، سعی شده تا از صندوق های سیار برای رای گیری در چنین شعباتی استفاده شود.

شبستری با بیان این‌که صندوق های سیار به طور معمول برای نقاط سخت گذر و مناطقی که امکان ایجاد شعبه ثابت وجود ندارد، استفاده می شود، گفت: ساعت 20 برای پایان انتخابات در نظر گرفته شده که از عموم مردم می خواهیم شرکت در این انتخابات مهم را به ساعت های پایانی موکول نکنند.

وی از حضور بیش از یک میلیون نفر ساعت 17 امروز در انتخابات خبر داد و گفت: انتخابات امروز در 6 شهر میانه ، مراغه، بناب، مرند، اهر و شهر جدید سهند به صورت الکترونیکی برگزار می شود، ضمن این‌که انتخابات میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز در 2 حوزه اهر-هریس و مراغه-عجب شیر برگزار می شود.

گفتنی است، 2 میلیون و 955هزار و 332 نفر از مردم استان آذربایجان شرقی واجد شرایط رأی دادن در انتخابات هستند که 66 هزار و 102 نفر رأی اولی وجود دارد، همچنین برای انتخابات ریاست جمهوری، سه هزار و 241 شعبه و برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا سه هزار و 637 شعبه در این استان پیش‌بینی شده است./935/۳۰۳/ب2

 

ارسال نظرات