۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۴۹۹۲۸۸

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

تأکید بر اهمیت انتخابات شوراها از سوی رئیس مجمع نمایندگان استان، گفت‌وگوی استاندار در جمع خبرنگاران، تعطیلی فردای مدارس استان و تأکید بر حفظ بی طرفی در ستادهای اخذ رای از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
 حضور مردم تبریز در حوزه های اخذ رای  حضور مردم تبریز در حوزه های اخذ رای

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمدحسین فرهنگی، رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان‌شرقی حضور مردم پای صندوق‌های رای را به معنای جایگاه قابل قبول نظام سیاسی در میان آن‌ها دانست و اظهار داشت: مردم استان آذربایجان از ساعات اولیه صبح صف‌های طولانی را در مقابل محل‌های اخذ رای تشکیل دادند و به‌یقین این حضور گسترده مردم در انتخابات عجابت درخواست مقام معظم رهبری است.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی حضور گسترده مردم در انتخابات را اقدام محکمی برای پایداری سیاسی و اقتصادی ایران در عرصه‌های جهانی دانست و ادامه داد: اعتقاد به جمهوری اسلامی مزید بر علت این حضور گسترده مردم شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه انتخابات شوراها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، اضافه کرد: شوراها به‌عنوان پارلمان‌های محلی که امور مربوط به مردم شهرها و روستاها را بر عهده دارند می‌توانند مشکلات این حوزه را به حداقل برسانند به همین دلیل مردم باید با آگاهی و شناخت به نامزدهای این انتخابات رای دهند.

مدارس آذربایجان‌شرقی فردا تعطیل است

اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آمورش و پرورسش استان در اطلاعیه ای اعلام کرد؛ به استحضار مردم شریف آذربایجانشرقی میرساند بدنبال استقبال و شرکت گسترده مردم غیور آذربایجان در انتخابات ۲۹ اردیبهشت و اشتغال اکثریت همکاران محترم فرهنگی و مدارس در فرآیند انتخابات، پیش بینی می شود شمارش آرا به طول انجامد؛ از این رو کلیه مدارس استان آذربایجانشرقی در روز شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه تعطیل خواهند بود.

۲۹ اردیبهشت یکی از اعیاد ملت ایران است

اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان‌شرقی عصر امروز با حضور در مسجد انگجی تبریز در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، شرکت و رای خود را به صندوق انداخت و با بیان اینکه 29 اردیبهشت جزو یکی از اعیاد ملت ایران خواهد بود، گفت: دشمنان با این انتخابات خواهند فهمید که این ملت همان ملتی است که با ندای رهبری فوج فوج برای حفظ ایران و انقلاب و نظام ارزشمند جمهوری اسلامی به صحنه می‌آیند.

وی افزود: علت تاخیر برای شرکت در انتخابات به خاطر حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای بود که در همه 21 شهرستان و همه بالای 3 هزار شعبه مردم در صف هستند و در حال رای گیری هستند و این نشان از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و تحقق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر حضور حداکثری است.

جبارزاده انتخابات را تجلی حضور و مشارکت مردم در تعیین سرنوشت کشور عنوان کرد و افزود: مردم ایران همواره دلبستگی خود را به آرمان‌های امام راحل و تبعیت از فرامین رهبر معظم انقلاب نشان داده‌اند و صحنه انتخابات همیشه مهمترین شکل این آرمان خواهی را به نمایش گذاشته است.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به برقراری امنیت و روند عادی در تمام 3 هزار و 241 شعبه سطح استان خاطرنشان کرد: برخی از کارها از جمله شرکت در انتخابات، مفهوم برجسته‌ای دارند و احساس تاثیرگذاری و نقش‌آفرینی را در انسان زنده می‌کنند و به همین جهت شاهد حضور گسترده مردم همیشه در صحنه از دقایق اولیه در شعب اخذ رای هستیم.

حفظ بی طرفی، ویژگی تمامی ستادهای اخذ رای است

رضا استاد رحیمی، دبیر و جانشین ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی با اشاره به دستورات اکید ستاد انتخابات کشور و قوانین انتخاباتی تاکید کرد: در ستادهای انتخاباتی نباید هیچ گونه تبلیغی له یا علیه نامزدها صورت پذیرد. نمایندگان نامزدهای انتخابات در شعب اخذ رای حق تبلیغ به نفع یا به ضرر هیچ یک از نامزدها و یا دخالت در کار مجریان و ناظران را ندارند.

وی افزود: طبق اعلام وزارت کشور نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رای از به همراه داشتن نماد نامزدها باید خودداری نمایند زیرا این اقدام نیز جنبه تبلیغاتی دارد. به غیر از کسانی که در شعبه اخذ رأی مسئولیتی به عهده دارند و نیز نمایندگان نامزدها که کارت رسمی دارند، فرد دیگری حق حضور در شعبه اخذ رأی را ندارد.

استاد رحیمی از مسئولان حوزه های اخذ رای خواست در صورت حضور افراد غیر مسئول به آنان تذکر داده شود که محل شعبه را ترک نمایند. در صورت بروز هر اتفاقی در این خصوص، نیروهای انتظامی حاضر در شعب اخذ رأی در این ارتباط همکاری لازم را انجام خواهند داد./935/۳۰۳/ب2

ارسال نظرات