۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵
کد خبر: ۴۹۹۴۱۸

چند خبر کوتاه از استان هرمزگان

تأکید بر استفاده از ایده جوانان در برنامه ریزی ها، تأکید بر پرداختن به مسأله معیشت و اشتغال جوانان و معرفی و تجلیل از برگزیدگان دومین کنگره منطقه‌ای شعر اهل بیت در بندرعباس از جمله اخبار کوتاه استان هرمزگان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام احمد پهلوانی مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد هرمزگان در مراسم انعقاد تفاهم نامه سال و طرح اوقات فراغت بین دبیرخانه استان و کانون های فرهنگی هنری شهرستان جاسک، بر راه اندازی هیات«اندیشه ورز» در کانون های فرهنگی هنری تاکیدکرد و گفت: با راه اندازی این هیات، در کنار بهره گیری ازتجربه پیشکسوتان، از ایده جوانان در برنامه ریزی ها بیش از پیش استفاده شود.

وی با اشاره به درپیش بودن ماه مبارک رمضان، افزود: کانون ها باید از فرصت ماه میهمانی خدا و حضور روحانیون برای پیشبرد اهداف به بهترین نحو ممکن استفاده کنند.
 
مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد هرمزگان با اشاره به نقش و جایگاه مسجد در جامعه اسلامی، از مسجد به عنوان یکی از امتیارات ویژه ای یاد کرد که خداوند برای ترویج دین و تحکیم مبانی دین مبین اسلام در نظر گرفته است.
 
حجت الاسلام پهلوانی در ادامه به پیام راهگشای رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) در سال۸۹ به اجلاسیه نماز و ترسیم چشم انداز رسیدن مساجد به طراز اسلامی در آن اشاره و تصریح کرد: این پیام نقشه راهی برای فعالیت های کانون های فرهنگی هنری برای رسیدن به مسجد طراز اسلامی است.
 
وی با بیان اینکه معظم له دراین پیام، ضمن تشریح وظایف امام جماعت، از مسجد طراز اسلامی به عنوان مسجدی که آن کانون موعظه و تولید اندیشه دینی باشد نام برده است، خاطرنشان کرد: در این پیام بر ارتباط گیری موثر و هدفمند مسجد باید با گروه های مختلف اشاره شده است.
 
مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد هرمزگان تجلیل از دانش آموزان موفق توسط امام جماعت تجلیل و رابطه با نخبگان وافراد دارای موفقیت علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی را بخشی از تاکیدات پیام ولی امر مسلمین جهان برشمرد و اضافه کرد: بر اساس این پیام، اهل مسجد باید نسبت به شادی وغم عموم مردم، به ویژه همسایگان مسجد حساس و مسئولیت پذیر و نقش آفرین باشند.
 
وی کادرسازی و تربیت نیرو را از مهمترین مولفه های دستیابی به مسجد طراز اسلامی معرفی کرد و گفت: کانون ها در زمینه دستیابی به مسجد طراز اسلامی که مستلزم تربیت جوانان با احساس، مسوولیت پذیر و باانگیزه برای نظام اسلامی و دین است، نقش موثری را باید ایفا نمایند.
 
پهلوانی، ترویج فرهنگ ازدواج آسان و برگزاری مراسم عقد و ازدواج جوانان در مسجد و ارتباط با خانواده هایی که به تازگی دارای فرزند شده اند و یا از مسافرت زیارتی و یا حتی سیاحتی بازگشته اند را از دیگر مولفه های مسجد طراز اسلامی دانست و بر توجه ویژه کانون ها به قشر جوانان و نوجوان از طریق اجرای برنامه های موثر، مورد نیاز و جذاب آموزشی تاکید کرد.
 
وی توجه به کودکان و قشر عظیم و   تاثیرگذار بانوان را از دیگر رسالت های مهم و کلیدی کانون های فرهنگی هنری مساجد برشمرد و افزود: کانون ها باید در کنار توجه به برنامه های مختلف، از موضوع مهم ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی غافل نباشند.
 
مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد هرمزگان در این سفر یک روزه همچنین با مدیر حوزه علمیه برادران، امام جماعت مسجد جامع و رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جاسک به صورت جداگانه دیدار کرد.

مسأله معیشت و اشتغال جوانان از نیاز های اساسی است

حجت الاسلام محمد فولادی سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بندر لنگه گفت:‌ مسأله معیشت و اشتغال جوانان از نیاز های اساسی است. در هر کشوری نیروی جوان به عنوان موتور محرک و چرخش فعالیت های اقتصادی و اجتماعی به نحو موثری عمل کند مسلما راه برای پیشرفت و آبادانی مهیا است. از اینرو مسئله معیشت و اشتغال جوانان حائز اهمیت است. و نمی شود بدون توجه به نیاز های اقتصادی و معیشتی و مخصوصا اشتغال به پیشرفت فکر نمود.

وی افزود: اقتصاد و پویایی آن مسلما باعث رونق و به وجود آمدن کسب و کار در جامعه می شود. هنگامی که تولید داخلی به حدی برسد که صادرات نقش داشته باشد باعث رشد و بالندگی و حفظ استقلال کشور می شود.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بندر لنگه با بیان این مطلب که امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد تولید و اشتغال نامگزاری شده است خاطر نشان ساخت:‌ بصیرت و ولایت مداری دو عامل مهم در تداوم و رشد و پیشرفت انقلاب اسلامی است این دو مولفه مسلما در بعد اقتصادی و اجتماعی نیز موثر است و می تواند کشور را به سر منزل مقصود رهنمون سازد.

حجت الاسلام فولادی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت اقتصاد مقاومتی اشاره وخاطر نشان ساخت: کشور های قدرتمند از ظرفیت تولید داخلی خود به نحو احسن استفاده کرده اند و یکی از عوامل اصلی قدرت آنان بحث اقتصاد و نقش آنان در جهان است که می تواند در بحث صادرات به نحو مطلوبی عمل کنند و از این طریق قدرتمند شود.

وی در پایان گفت: انشالله که مسؤولان در سال پیش رو تمام تلاش خود را در جهت اشتغال و معیشت مردم قرار بدهند تا شاهد رشد و بالندگی بیشتر کشور باشیم.

برگزیدگان دومین کنگره منطقه‌ای شعر اهل بیت در بندرعباس معرفی و تجلیل شدند

دومین کنگره منطقه‌ای شعر اهل بیت با حضور شعرا و علمای شیعه و اهل سنت استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، بوشهر و هرمزگان امروز در بندرعباس برگزار و از برترین های این کنگره قدردانی شد.

در این کنگره به یازده آثار برگزیده جوایزی اهدا شد که در بخش غزل مریم انصاری از بندرعباس رتبه نخست، دانیال زارع از بوشهر رتبه دوم، امینه دریانورد نیز رتبه سوم را کسب کردند.

محمدرضا احمدی فر از بوشهر در شعر کلاسیک، مهدی ناصریان از بندرعباس رتبه دوم، غلام امینی از میناب رتبه سوم را از آن خود کردند.

سپس اطهر قوامی در بخش شعر کلاسیک رتبه نخست، زهرا اسپید از بندرعباس رتبه دوم، فهیمه مجیدی از کرمان رتبه سوم را کسب کردند.

زهرا بیابانی از بوشهر و وحیده نعیم آبادی از بندرعباس نیز مورد تجلیل قرار گرفتند.

همچنین در بخش مقاله نیز از سید عبدالباعث قتالی امام جمعه اهل سنت بندرعباس، حمیده ابراهیم نژاد از کرمان رتبه نخست، وحیده شهریاری از سیستان و بلوچستان نفر دوم و مرضیه جدیدی از بندرلنگه رتبه سوم و نرگس درویشی نیز از بندرلنگه مقام چهارم را کسب کردند.

همچنین از گروه سرود همخوانی از بندرکنگ و همچنین از دست اندرکاران برگزاری دومین کنگره منطقه ای شعر اهل بیت تجلیل شد.

در پایان بیانیه اختتامیه دومین کنگره شعر اهل بیت توسط عبدالحسین انصاری قرائت شد./۸۵۱/۳۰۳/ب2

ارسال نظرات