۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۴۹۹۴۴۷

انتظارات رأی اولی ها از رییس جمهور منتخب

رییس جمهور منتخب مردم ایران در نخست باید به وعده های خود عمل کند و وضعیت اقتصادی و معیشتی را بهبود بخشد؛ با سردادن شعارهایی مثل آزادی، نیازهای اساسی کشور برآورده نمی شود.
شور انتخاباتی در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، رأی اولی ها همیشه درصد قابل توجی از آرای انتخابات در جمهوری اسلامی ایران را به خود اختصاص می دهند؛ از همین جهت است که حضور جوانانی که ممکن است حتی یک روز باشد به سن قانونی رسیده باشند، یکی از جذابیت های انتخابات در ایران است.

با توجه به سن حساس این قشر و این که انتخاب رییس جمهور آینده کشور می تواند در بهبود وضعیت اقتصادی و ایجاد شغل اثرگذار باشد، شنیدن انگیزه رأی اولی ها برای شرکت در انتخابات و انتظارات آن ها از رییس جمهور آینده ایران، خالی از لطف نیست که در این خبر با چند رأی اولی از شهر مقدس قم هم صحبت شده ایم.

مجتبی رجبی درباره انگیزه خود از شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شورای شهر و روستا، گفت: نه تنها من که هر جوان ایرانی، به ویژه رأی اولی ها دوست دارند خودشان را در سرنوشت کشور سهیم کنند.

وی اظهار داشت: من به عنوان یک رأی اولی که می توانم در تصمیمات کشورم سهیم باشم بر خود واجب دانستم که در این انتخابات شرکت کنم؛ البته وجوب این شرکت از سوی مراجع تقلید هم تأکید شده است.

رجبی خاطرنشان کرد: نخستین اولویتی که در این انتخابات مدنظر دارم، اقتدار روز افزون جمهوری اسلامی ایران است؛ چون مهمترین مؤلفه هر کشوری داشتن یک مدیر قدرتمند است؛ حضور حداکثری ما هم مشت محکمی بر دهان آمریکا و سیاست های ظالمانه استکبار خواهد بود.

وی به انتظارت خود از رییس جمهور آینده کشور اشاره کرد و گفت: مهمترین خواسته من از رییس جمهور آینده ایران این است که آرمان های اصلی اسلام و انقلاب را ادامه دهد؛ عمل به وعده ها از دیگر مطالبات بسیار مهم مردم به ویژه جوانان است.

سیدمجتبی برقعی رأی اولی دیگری بود که با او به گفت و گو پرداختیم؛ وی به نکته مهمی درباره رأی اولی ها اشاره کرد و بیان داشت: چهار سال آینده یکی از مهمترین مقاطع زندگی هر رأی اولی خواهد بود چرا که درس بسیاری از آن ها تمام شده و به دنبال شغل خواهند بود.

وی ادامه داد: برطرف کردن معضلات ازدواج از دیگر مؤلفه های مهمی است که در انتخاب هر فرد اثرگذار است؛ رییس جمهور آینده ایران باید عادل بوده و طبق قانون عمل کند و مهمترین دغدغه او حل مشکلات اقتصادی کشور باشد؛ توجه ویژه به جوانان از دیگر انتظارات ما رأی اولی ها از رییس جمهور منتخب است.

در پایان سعید رمضان بیگی رأی اولی دیگر شهر مقدس قم ابراز داشت: برخی از کاندیداها شعارهایی مثل آزادی می دهند که نیازهای اساسی کشور را برآورده نمی کند؛ یک رییس جمهور انقلابی باید بتواند با مدیریت قوی به حل مشکلات اقتصادی و معیشتی جامعه بپردازد./۸۴۰/ 202/ص

ارسال نظرات