۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۷
کد خبر: ۴۹۹۵۶۹
حجت الاسلام شریفی ارائه کرد؛

گزارشی از فعالیت های معاونت تبلیغ مدارس علمیه استان قم

معاون تبلیغ حوزه های علمیه استان قم اجرای طرح بینات، طرح بدو تبلیغ و آموزش های کاربردی تبلیغی را از مهمترین برنامه های معاونت تبلیغ در مدارس علمیه دانست.
غلامرضا شریفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام غلامرضا شریفی، عصر شنبه در دیدار معاونان تبلیغ حوزه های علمیه استان قم با آیت الله اعرافی در مرکز مدیریت حوزه های علمیه با اشاره به فعالیت های معاونت تبلیغ در مدارس علمیه اظهار داشت: معاونت تبلیغ هم در مدارس و هم بیرون از مدارس برنامه هایی را دارد.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه استان قم با اشاره به برگزاری 10 دوره طرح بینات در قالب 800 ساعت برنامه برای طلبه ها اظهار داشت: همچنین برگزاری حدود 8 دوره طرح بدو تبلیغ از جمله برنامه های معاونت تبلیغ در مدارس است که طلاب قبل از تبلیغ این دوره ها را می گذرانند و آموزش مدیریت تبلیغ و شیوه های بیان احکام را به آنها می دهیم.

وی افزود: همچنین دوره های آموزشی فوق برنامه از جمله برنامه های معارف مهدوی تحت نظر معاونت تبلیغ برگزار می شود و مشکلاتی که راجع به بحث مهدویت وجود دارد را بررسی می کنیم تا طلاب بتوانند به شبهات مهدویت پاسخ بدهند.

حجت الاسلام شریفی به آموزش تاریخ اسلام و تاریخ انقلاب به طلاب مدارس علمیه در معاونت تبلیغ اشاره کرد و گفت: در معاونت تبلیغ برنامه ریزی شده است که مدارس آموزش و پرورش اطراف هر مدرسه علمیه باید تحت پوشش قرار بگیرد و تا کنون 500 نفر از طلاب به مدارس آموزش و پرورش اعزام شده اند.

وی به دیگر برنامه های کمک آموزشی معاونت تبلیغ اشاره کرد و افزود: بررسی سیر آثار شهید مطهری در 30 مدرسه استان قم برگزار می شود و ما در معاونت تبلیغ این برنامه را پیگیری می کنیم و آثار خوبی را داشته است.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه استان قم با اشاره به برگزاری مراسم مذهبی و ملی در سطح مدارس علمیه و اماکن عمومی مانند پاساژ ها و ادارات ابراز داشت: ما همچنین به مسأله فقه بازار هم ورود داشته ایم و در کنار پاساژ موسی ابن جعفر در مسجد درس فقه بازار را داریم.

وی با اشاره به آثار مطلوب حضور طلاب در جامعه و در ادارات و مراکز آموزشی خاطرنشان کرد: ما در برخی موارد حتی با ترویج فضای فرهنگی داعش در برخی اماکن مواجه شده ایم که بلافاصله با رصد آن به جلوگیری و مقابله فرهنگی با آن پرداخته ایم.

حجت الاسلام شریفی در پایان به دغدغه های معاونان تبلیغ مدارس علمیه اشاره کرد و گفت: اگر ما بتوانیم معاونان تبلیغ را در ساختار اداری حوزه های علمیه جای بدهیم می توان کارکرد بهتر داشته باشند و مسأله دیگر هم این است که ما باید بتوانیم طرح بینات را در روستا ها اعزام داشته باشیم تا مشکلات فرهنگی روستاهای اطراف قم برطرف شود که نیاز به پشتیبانی مادی و معنوی دارد./843/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات