۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۴۹۹۷۳۶
نماینده ولی فقیه در لرستان:

رشد اقتصادی و افزایش درآمد مردم در اولویت برنامه ها باشد

نماینده ولی فقیه در لرستان عدالت را اساس حکومت خواند و گفت: برای رشد و پیشرفت کشور باید رشد اقتصادی و افزایش درآمد مردم در اولویت برنامه ها قرار گیرد.
امام جمعه خرم آباد

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با بیان ویژگی های رفتاری امام علی(ع) زمانی که به حکومت رسید، بیان داشت: امام علی(ع) حفاظت و پاسداری از دین و مبارزه با بدعت ها را از مهم ترین ویژگی حکومت اسلامی عنوان کرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه حکومت در برابر دین مردم مسؤول است، افزود: براساس روایات ائمه‌ اطهار(ع) پاسداری از دین برترین عبادت است.

وی با اشاره به اینکه امام علی(ع) تعلیم و تربیت را دومین وظیفه حکومت و دولت اسلامی عنوان کرد، اظهار داشت: حق مردم بر حکومت این است که مردم را آموزش دهند تا جاهل نمانند.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی ادامه داد: آموزش مردم امری مهم برای فراهم کردن زمینه پرورش کرامت انسانها است.

وی در ادامه با اشاره به دیدگاه امام علی(ع)، خاطرنشان کرد: ایجاد امنیت از دیگر وظایف مهم حکومت و دولت اسلامی است.

امام جمعه خرم آباد با تأکید بر ضرورت برقراری عدالت در حکومت اسلامی، اظهار داشت: همه انسان ‌هایی که در زیر سایه حکومت اسلامی به سر می ‌برند باید احساس امنیت کنند و حق مظلومان از ظالمان گرفته شود.

وی با تأکید بر اینکه عدالت اساس حکومت است، افزود: امتیاز حکومت اسلامی در عدالت آن است و اساس و قوام ملت به عدالت است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان اینکه از دیدگاه امام علی(ع) بهبود وضعیت و اقتصاد مردم باید مورد توجه ویژه حکومت قرار گیرد، اظهار کرد: حکومت باید در برابر مشکلات اقتصادی و معیشت مردم مسؤول باشد.

وی یادآور شد: امام علی(ع) در آغاز حکومت سیاست ها و برنامه‌های انتصابی و اقتصادی خود را در قالب خطبه‌ها بیان فرموده است، رشد اقتصادی و افزایش درآمد مردم را همواره اولویت دانسته است./9459/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات