۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۴۹۹۸۲۱
نادران:

ارتباط با مساجد سبب مصونیت مردم از آسیب ها و تهدیدات جامعه می‌شود

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: برای افزایش اعتلای فرهنگ، سیاست و اقتصاد جامعه باید از مسجد استفاده شود و مردم با ایجاد رابطه با مسجد از آسیب ها و تهدیدات موجود در جامعه مصون خواهند ماند.
نادران

الیاس نادران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به جایگاه و اهمیت مسجد، گفت: مرکز تجمعی که رسول خدا(ص) پس از به ورود به مدینه ساخت مسجد بود، یعنی قبل از اینکه بخواهد جایی به عنوان مقر خود بسازد مسجد را بنا کردند.

وی ادامه داد: مسجد در ادبیات دینی ما خانه خدا است، براساس یک تعبیر اگر فردی در یک شهر به خانه دوست خود برود احساس نزدیکی به آن شهر پیدا می کند، اینجا سؤال می شود چه دوستی بهتر از خداوند متعال؟ و چه دوستی صادق تر از خدا وجود دارد؟

نادران گفت: اگر انسان از کنار خانه خدا رد شده یا به آن وارد شد باید احساس کند به خانه دوست وارد می شود، دوستی که در تمامی ابعاد مادی و معنوی بیشترین نقش را دارد و باید سپاسگزار او باشیم؛ بنابراین اگر به خانه دوست خود نرویم باید احساس کاستی و غربت کنیم و بپذیریم که با یک کمبودی مواجه هستیم.

وی ادامه داد: همان‌طور که ما به بقاع متبرکه می رویم و به اماکنی که براساس انتصاب آن به افراد مهم وجود دارد سفر می کنیم باید مسجد را بسیار بیشتر از آنان تکریم کنیم، اینکه فرمودند نماز خود را در مسجد بخوانید فقط به دلیل تجمع مسلمانان برای پرس و جوی احوال نیست، حتما این حضور فواید متعدد فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی داشته باشد و برای رشد و تعالی فرد می تواند مؤثر باشد، به این دلیل باید سعی کنیم بیشترین ارتباط را با مسجد ایجاد کنیم.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید افتخار کنیم که به هر نحوی به مسجد کمک می‌کنیم، گفت: حتی جاروکشی در مسجد افتخار است، چه بسیار افرادی هستند که به خادمی در آستان اهل بیت(ع) و بقاع متبرکه افتخار می کنند، خادمی در مسجد اگر نگوییم فضیلتی بیشتر از خدمت در اماکن مقدسه ندارد، حتما کمتر نیست.

وی افزود: باید در تکریم مسجد و ابعاد مختلف حضور در آن همانطور که در صدر اسلام رسول اکرم(ص) و امیرمؤمنان(ع) از آن استفاده می کردند ما نیز از آن برای اعتلای فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی استفاده کنیم و مردم با ایجاد رابطه با مسجد از آسیب ها و تهدیدات موجود در جامعه مصون خواهند ماند./811/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات