۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۴۹۹۸۲۴
مدیر مرکز تخصصی علامه امینی تبریز خبر داد؛

تحصیل ۴۵ طلبه در دو رشته کلام و شیعه شناسی مرکز علامه امینی

حجت الاسلام همزبان از تحصیل ۴۵ طلبه در دو رشته کلام و شیعه شناسی در مرکز تخصصی علامه امینی تبریز خبر داد و گفت: امید است بتوانیم بر رشته های این مرکز بیفزاییم.
حجت الاسلام همزبان مدیر مرکز تخصصی علامه امینی (ره) تبریز

حجت الاسلام رحیم همزبان، مدیر مرکز تخصصی علامه امینی(ره) تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان اینکه این مرکز با هدف تربیت طلاب متخصص در حوزه کلام و شیعه شناسی تأسیس شده است، گفت: تاکنون این مرکز 30 فارغ التحصیل داشته است.

وی ادامه داد: هم اکنون نیز 45 طلبه در رشته های کلام مقطع سطح 2 و شیعه شناسی مقطع سطح 3 در این مرکز مشغول تحصیل هستند.

مدیر مرکز تخصصی علامه امینی(ره) تبریز با اشاره به رویکرد این مرکز برای تربیت طلاب متخصص در حوزه شیعه شناسی و کلام شیعی، تصریح کرد: محتوای کتب درسی نیز متوجه جنبه شناخت و شناسایی مذاهب اسلامی و نقاط قوت مذهب تشیع است.

وی با بیان اینکه تلاش شده است تا کسانی را در این مرکز تربیت کنیم که بتوانند شبهات بی شماری را که امروز در فضاهای مجازی و رسانه ای از سوی دشمنان ترویج می شود را پاسخ دهند، ابراز داشت: وظیفه امروز روحانیت مبارزه با شبهات فراوانی است که این مرکز این بستر را فراهم کرده است.

حجت الاسلام همزبان ادامه داد: بررسی مذاهب دیگر اسلامی از نظر شکلی و کلامی جهت آشنایی بیشتر نیز مورد توجه محتوای علمی عرضه شده در این مرکز است.

وی با بیان اینکه تاکنون تلاش شده است تا این مرکز در مسیر توسعه قرار گیرد، افزود: این مرکز در آغاز کار با یک رشته تحصیلی آغاز به کار کرد که به مرور زمان بر رشته های تحصیلی آن افزوده شد، امروز نیز تلاش ما این است که بر میزان رشته های تحصیلی این مرکز بیفزاییم.

مدیر مرکز تخصصی علامه امینی(ره) آغاز فعالیت این مرکز را با رشته شیعه شناسی و سپس کلام دانست و  تصریح کرد: در صورت تحقق هزینه و بودجه لازم، به فضل الهی رشته‌های دیگری چون تفسیر، مهدویت و فقه و قضا را نیز راه اندازی و از طلاب علاقه مند نیز برای تحصیل پذیرش صورت خواهد گرفت./854/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات