۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۴۹۹۸۷۷
باهنر:

باید در انتخابات دستگاه دروغ سنج به دست مناظره کنندگان نصب شود

باهنر با بیان اینکه در مناظرات اغراق هایی زیادی شکل گرفت، پیشنهاد کرد که در انتخابات های آینده یک دستگاه دروغ سنج به دست مناظره کنندگان نصب شود تا دیگر نتوانند به افراد تهمت بزنند و دروغ بگویند.
باهنر

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین پیش از ظهر امروز دوشنبه یکم خرداد ماه در نشستی رسانه ای، گفت: شاهد بودیم که حماسه بسیار خوبی در 29 اردیبهشت شکل گرفت. این حماسه توانست دسیسه های داخلی و خارجی را دفع کند و همه مردم در ذیل حاکمیت در انتخابات شرکت کردند.

وی افزود : امروز حتی رسانه های معاند مردم را به مشارکت در انتخابات تشویق می کنند که این نشان دهنده قدرت نظام است، این قدرت نیز بدون شک برآمده از مطالبات رهبری است.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با تمجید از مشارکت بالای مردم، اذعان داشت: مشارکت بالای 73 درصد یک رکورد بالا است و این رکورد یک پیروزی برای ملت است. امروز اقتدار و توانمندی نظام در وجوه قدرت نرم و سخت در حال پیشرفت و توسعه است.

وی گفت: عظمت و هیبت کاروان عظیم نظام آنقدر زیاد است که می توان اشکالات آن را چشم پوشی کرد.

وی تصریح کرد: طرفین انتخابات تلاش کردند با گفتمان خود مردم را پای صندوق های رای بیاورند. هرچند در این میان تهمت ها و حرف های نادرستی زده شد که شاید آن را بتوان یکی از ملزوماتی از دموکراسی دانست که از نقاط ضعف این مانیفست فکری است.

باهنر با درخواست از تمام جریانات داخلی، گفت: باید امروز تمام جناح ها را اینگونه قانع کنیم که رقابت های انتخاباتی باید تبدیل به رفاقت ها شود، زیرا دولت کنونی امروز نماد ملی است و همه باید آن را یاری کنیم.

وی بیان داشت: باید تلاش کنیم تا نگاه تمام جریانات به دولت، همانند یک تیم ملی باشد تا در عرصه های داخلی و خارجی بتواند پیروز و موفق ظاهر شود. امروز دولت باید  خود را متعلق به صد در صد کشور بداند و جریان مقابل نیز باید در مقام یک ناقد مصلح و مرشد ظاهر شود.

باهنر تاکید کرد: پس از مناظره ها مشخص شده است که کشور چه مشکلاتی را دارد و بر همین اساس باید تمام جریانات تلاش کنند این مشکلات را رفع و رجوع کنند.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با توصیه به دولت بیان داشت: امیدوار هستیم که کابینه دولت جدید جوان تر و پویاتر شود تا بتواند مسیر انقلاب را پیش بگیرد. در اردوگاه رقیب نیز باید همتی ایجاد شود که مسیر انقلاب هموارتر شود.

وی ادامه داد: پیشنهاد من این است که وزرا و استانداران و مدیران همواره از صاحبان مناصب در گذشته خود استفاده کنند و از زمینه مشورتی آنها بهره بگیرند.

باهنر در بخش پرسش و پاسخ گفت: در اکثر دنیا بیشتر روسای جمهور دو دوره ای هستند، باید توجه کنیم که اگر جریان اصولگرا وارد گود رقابت نمی شد رقابت کمی شکل می گرفت و مشارکت پایین می آمد.

وی با روشن توصیف کردن افق جریان اصولگرایی، گفت: امروز جریان اصولگرا به یک وحدت خوبی رسیده است که می تواند آن را در جهت نقد مشفقانه از دولت، به کار بگیرد. توصیه ما به دولت نیز این است که تمام کارهای نیمه تمام خود را به پایان ببرد و از نیروهای جوان بهره بگیرد.

وی با اظهار نظر در خصوص دلایل استعفای آقای ناطق نوری، عنوان داشت: آقای ناطق 28 سال است که در نهاد نظارتی در نهاد رهبری هستند و به نظر می رسد آقای ناطق نیز به دنبال این بودند که نیروی جدید و جوان تر به نهاد رهبری وارد شود.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین گفت: در خصوص مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار بود که 5 ساله باشد و از اسفند ماه سال گذشته این زمان به پایان رسیده است، باید توجه داشت که مجمع تشخیص مصلحت نظام دوره قانونی ندارد و احتمالا در خرداد ماه اعضا و رییس آن تعیین تکلیف شوند.

وی در خصوص عدم توفیق اصولگرایان، بیان داشت: بدون شک امروز 40 درصد اقبال از جریان اصولگرایی یک ظرفیت بسیار خوب است، باید توجه داشت که زمانی هم بود که اصولگرایان در گذشته به صورت ممتد پیروز می شدند و نمی توان عدم توفیق اخیر را یک شکست دانست.

باهنر با انتقاد از دولت دهم، اظهار داشت : متاسفانه عملکرد دوسال آخر دولت دهم آواری شد بر سر کاندیداهای اصولگرا، در مناظرات نیز اغراق هایی شکل می گرفت. به نظرم باید در انتخابات های آینده یک دستگاه دروغ سنج به دست مناظره کنندگان نصب شود تا دیگر نتوانند به افراد تهمت بزنند و دروغ بگویند.

وی یادآور شد: فتنه سال 88 ضررهای زیادی به کشور زد و در نهایت به سران فتنه بیشترین آسیب را وارد کرد، باید داستان سال 88 و حماسه نهم دی زنده بماند تا فجایع مشابه دیگر رخ ندهد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با مرور وقایع سال 88، بیان داشت: اصحاب فتنه در سال 88 عقلشان نرسید که در آن سال درست رفتار کنند. اما در سال جاری هر دو طرف ماجرا به قدری آگاه بودند که تحت هر شرایطی با اعلام آرا، عاقلانه رفتار می کردند.

وی درباره افق کار اقتصادی دولت، بیان داشت: توقع ما از دولت این است که رشد 5 درصدی را در کشور ایجاد کند، اما اصلی ترین موضوع این است که رشد باید فارغ از درآمدهای نفتی باشد.

باهنر در پایان و در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری رسا مبنی بر اینکه در جریان تبلیغات انتخاباتی از سوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی مدام مطرح می شد که امروز انقلاب در خطر است، به نظر شما امروز نیروهای انقلابی که نزدیک به 16 میلیون رای به جریان نظام و انقلاب دادند، با مرور آن شعارها احساس سرخوردگی و خطر نمی کنند، گفت: در جریان مبارزات انتخاباتی برخی غلوها صورت می گیرد و این امری عادی است، قطعا باید توجه داشت که یک سری اقدامات خاکستری در دولت شکل گرفته بود که نمونه بارز آن سند 2030 بود که حتی خود دولت نیز به ضدنظام بودن آن اقرار کرد. با این تفاسیر نمی توان تمام مباحث مطرح شده را دور از ذهن دانست، زیرا یکسری اقدامات شاید در طولانی مدت بتواند به شاکله نظام و انقلاب آسیب وارد کند./856/ ۲۰۱/ص

 

 

ارسال نظرات