۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۴۹۹۹۱۰

چند خبر کوتاه از استان هرمزگان

گردهمایی مسؤولان هیئات مذهبی و هیأت امنای مساجد در آستانه ماه مبارک رمضان، اعلام فراخوان جشنواره فیلم و عکس دانشجویی دریا و نیازمندی ۸ هزار یتیم در هرمزگان به حمایت از خیران از جمله اخبار کوتاه استان هرمزگان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام احمد غلامی رییس تبلیغات اسلامی شهرستان قشم گفت: گردهمایی مسؤولان هیئات مذهبی و هیئت امناء مساجد شهرستان قشم در آستانه ماه مبارک رمضان در دفتر امام جمعه شهرستان برگزار شد.

وی، افزود: ماه مبارک رمضان فرصت بسیار مغتنی است تا هیئات مذهبی و هیأت امنای مساجد برنامه های آموزشی در حوزه های قرآنی، جوانان، نوجوانان، پاسخگویی به شبهات و نشست های معرفتی را برای مخاطبین خود اجرا کنند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قشم تصریح کرد: این مهم مستلزم آنست که مسئولین هیئات مذهبی از هم اکنون برای این ماه مبارک برنامه ریزی مناسب و شایسته داشته باشند و در خصوص دعوت از سخنرانان برای مجالس خود اقدام کنند.

حجت الاسلام غلامی گفت: بنابراین به جا است که مسؤولان برگزارکننده برنامه‎‏های مذهبی و فرهنگی شهرستان قشم در ماه مبارک رمضان در کنار تداوم فعالیت‏‎های موثر کنونی نسبت به اجرای برنامه‎‏های دیگر با ماهیت فرهنگی تلاش کنند.

وی اظهار کرد: تحقق این مهم خود به معنای پیاده‎‏سازی فرهنگ اسلامی در جامعه و جلوگیری از ایجاد شکاف در باورها و اعتقادات دینی و فرهنگی مردم با ماهیت اسلام ناب محمدی در جامعه‎‏ای است که خمیرمایه آن برگرفته از ماهیتی اسلامی است.

اعلام فراخوان جشنواره فیلم و عکس دانشجویی دریا

فراخوان سومین جشنواره ملی «دریا مسیر پیشرفت » در بخش های فیلم کوتاه و عکس دانشجویی اعلام شد.

زندگی مردم و دریا، دانشگاه و دریا، صنعت و دریا، گردشگری و دریا از محورهای سومین جشنواره ملی «دریا مسیر پیشرفت» است.
 
فیلم های 90 ثانیه ای، آیتم های تبلیغاتی در حوزه تولید و اقتصاد دانش بنیان(آنونس، تیزر و نماهنگ) و عکس(تک عکس، مجموعه و تبلیغاتی) از بخش های رقابتی این جشنواره اعلام شده است.
 
علاقه مندان تا 15 شهریور ماه سال 96 فرصت دارند آثار خود را به آدرس: بندرعباس، کیلومتر 10 جاده میناب، دانشگاه هرمزگان، دانشکده علوم و فنون دریایی ارسال کنند.
 
داوری آثار در تاریخ 16 شهریور و اکران آثار نیز آبان ماه سال جاری صورت می گیرد.

بیش از ۸ هزار یتیم در هرمزگان نیازمند حماین مردم و خیرین هستند

علی الهیاری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان در همایش طلایه‌داران تبلیغ در سالن اجتماعات شرکت گاز بندرعباس گفت: یکی از مشکلات اصلی و بزرگ تمامی جوامع فقر است و تنها کشور ایران نیست که با این معضل دست و پنجه نرم می کند.

وی در ادامه افزود: یکی از مشکلات اصلی در جامعه اسلامی این است که نمی توانیم معدل دینی جامعه را بالا ببریم باید در راستای زدودن چهره فقر از جامعه به آموزه های دین توجه ویژه داشته باشیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان تصریح کرد: بیش از 8 هزار یتیم نیازمند کمک های خیرین و مردم یتیم نواز است امیدواریم با مشارکت جدی خیرین و مردم بتوانیم گام های موثری در این مسیر برداریم.

الهیاری افزود: مبلغان اعزامی در ماه مبارک رمضان باید مواردی نظیر حساس کردن جامعه نسبت به رفع مشکلات فقرا و نیازمندان تبیین نقش مردم در رفع معضل فقر تاکید کنند.

وی گفت: توان دولت در رفع مشکل فقر و تامین نیازهای نیازمندان اندک است و مشارکت جدی خیرین و مردم را می طلبد.

مدیرکل کمیته امداد امام (ره)هرمزگان ابراز داشت: رفع مشکلات نیازمندان مستلزم انجام تکالیف احتماعی دینی و همچنین انسانی است اگر این تکالیف به خوبی انجام شود غبار معضل فقر از چهره جامعه زدوده می شود.

وی گفت: ائمه اطهار در فقیرنوازی الگوی جامعه زمان خود بودند و توجه ویژه ای به  مشکلات فقرا داشتند و رفع معضل فقر و تامین نیازهای محرومان نیازمند الگوگیری از سیره و روش ائمه اطهار است.

مدیرکل کمیته امداد امام راحل هرمزگان با اشاره به اقدامات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در راستای فقرزدایی بیان داشت: علیرغم اینکه از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون اقدامات بسیاری در راستای زدودن غبار فقر از چهره جامعه و رفع نیازهای محرومان صورت گرفته است اما باز کافی نیست و همت جدی خیرین و مشارکت مردمی را می طلبد.

وی با بیان اینکه تمامی وجوهات دریافتی در حوزه زکات و صدقات در جهت رفع نیازهای محرومان در استان هرمزگان هزینه می شود گفت: برخی از روی عدم آگاهی و بی اطلاعی بیان می کنند که زکات و صدقات جمع آوری شده در هرمزگان برای رفع نیازهای کشورهای لبنان و سوریه هزینه می شود که این صحت ندارد این امر سبب بی رغبتی افراد در پرداخت زکات و صدقان می شود.

الهیاری، کمیته امداد را موفق ترین دستگاه در جهت رفع مشکلات نیازمندان معرفی کرد و گفت: این نهاد در اجرای طرح اکرام ایتام مبلغ 9 میلیارد و 500 میلیون تومان جمع آوری و در جهت رفع نیازهای ایتام در استان هرمزگان هزینه شد.

مدیرکل کمیته امداد هرمزگان تصریح کرد: در استان بیش از ۵۰ هزار خانوار تحت پوشش این نهاد هستند که بیش از ۳۰ هزار زن پرست خانوار تشکیل می دهند از طرفی ظرفیت های اقتصادی  خوبی در استان داریم که همه مسئولین در قبال این موضوع مسئول هستند و هر یک به اندازه توان خود بایستی در امر  رفع مشکلات خانواده های نیازمند سهیم باشند.

الهیاری با بیان اینکه تولید فقر در جامعه از عوامل متعددی به وجود می آید، افزود: همه برای کمک فقرا و نیازمندان سهم دارند که باید پرداخت کنند تا شاهد پدیده فقر و  رشد آن در جامعه اسلامی نباشیم و یکی از راه های ریشه کن کردن فقر ، پرداخت زکات است .

وی اضافه کرد: توانمندسازی مددجویان و کمک به زندگی شرافتمندانه و حفظ کرامت و شان نیازمندان رویکرد اصلی کمیته امداد امام (ره) بوده و این امر با ساخت مسکن و ایجاد اشتغال پایدار و سایر خدمات ارزنده ی دیگری  که این نهاد به خانواده های تحت پوشش ارائه می دهد محقق می شود ./303/851/ب1

ارسال نظرات