۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۴
کد خبر: ۵۰۰۰۳۱

رادیو معارف؛ بر بال ضیافت رمضان

مدیر رادیو معارف از تدارك گسترده برنامه های این رسانه دینی در ماه مبارك رمضان در قالب‌های متنوع با موضوعات اخلاقی قرآنی و سبك زندگی اسلامی خبر داد.
بر بال ضیافت

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی رادیو معارف، مجتبی تونه‌ای مدیر رادیو معارف از تدارک گسترده این رسانه دینی در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: برنامه های متعددی برای این ماه تدارك دیده‌ ایم كه در قالب‌های متنوع با موضوعات اخلاقی قرآنی و سبك زندگی اسلامی تقدیم مخاطبان فرهیخته صدای فضیلت و فطرت می شود.

مدیر رادیو معارف درادامه به تشریح ویژه برنامه های ماه مبارك رمضان پرداخت و گفت: رسانه دینی رادیو معارف با ویژه برنامه«جشن ضیافت» حلول ماه پرخیر و بركت رمضان را جشن می گیرد.

وی گفت: برنامه زنده «بهشت اجابت» و «ضیافت» ویژه لحظات ملکوتی سحر و افطار است كه به تبیین راه‌های بهره‌مندی از نسیم رحمت الهی و امان نامه‌های خدا مقابل آتش و دوزخ و بررسی آداب و آثار توبه، دعا و نیایش می‌پردازد.

مدیر رادیو معارف تصریح كرد: در ماه بهار قرآن مراسم ترتیل خوانی آیات وحی توسط قاریان برجسته كشور در دو نوبت صبح و عصر از رادیو معارف پخش می شود. جزء خوانی قرآن كریم صبح ها پس از اذان و نمازصبح ازجوار بارگاه ثامن‌الحجج(ع) و عصرها در ساعت ۱۴:۴۵ به صورت مستقیم از حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) در قالب برنامه «در محضر قرآن» تقدیم مؤمنین روزه دار می‌شود.

وی خاطرنشان كرد: پخش دعای ابوحمزه ثمالی، دعای مجیر، زیارت جامعه كبیره و پخش «دعای افتتاح» از دیگر برنامه‌های رادیو معارف در ماه مبارك رمضان است.

همچنین برنامه‌های «بر بال سخن»، «پیام آفتاب»، «حقیقت بندگی» و «مروارید» از جمله برنامه‌هایی است كه سخنان اساتید اخلاق و مراجع معظم تقلید را در موضوعات مرتبط با ماه رمضان تقدیم شنوندگان خداجو می‌كند.

مدیر رادیو معارف از طرح احكام روزه و پاسخ گویی مراجع معظم تقلید به سؤالات شرعی مؤمنین روزه دار در برنامه «زمزم احكام» گفت: در این ایام شنوندگان می توانند سوالات خود را با برنامه مطرح نمایند و پاسخ خود را از برنامه دریافت کنند.

وی همچنین از پخش برنامه «غرفه های نور» خبر داد و گفت این برنامه با هدف اطلاع رسانی و پوشش فعالیت‌های نمایشگاه قرآن كریم در ماه مبارك رمضان از رادیو معارف پخش خواهد شد.

تونه ای گفت: برنامه‌های «كلام امام»، «حدیث آفتاب» و «پیام ولایت» از منظر امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب به موضوع آثار و بركات رمضان و فرصت‌های معنوی این ماه خواهد پرداخت.

مدیر رادیو معارف همچنین در این ایام از پخش برنامه « طعم رمضان» خبر داد و گفت: این مسابقه رادیویی با موضوع آموزه های قرآن كریم با محوریت كتاب هدایت در قرآن است كه در ایام ماه مبارك رمضان هر روز از رادیو معارف پخش می‌شود و علاقه‌مندان از سراسر كشور می‌توانند ضمن بهره مندی از رهنمودهای خطبای عزیز در یك رقابت جذاب رادیویی نیز شركت كنند.

وی افزود: در این ایام كارشناسان دینی و صاحبنظران مباحث اخلاق اسلامی در برنامه های «خانه مهر»، «صبح روشن»، «مهربان باشیم» و جنگ شبانه «شبستان» از مهارت بردباری ، تمرین تقوای الهی و راهكارهای ابتهاج و نشاط معنوی در خانواده و جامعه با معارف جویان سخن می گویند.

مجتبی تونه ای در خاتمه از پخش ویژه برنامه های «مادر مؤمنان»، «برسفره كرامت»، «آفتاب حُسن»، « فیض حضور»، «ماه و محراب»، «شمارش معكوس»، «بدرقه»، «جشن بندگی» و «شكرانه» به ترتیب در مناسبت های وفات همسر گرامی پیامبراكرم (ص)، میلاد امام حسن مجتبی(ع)، لیالی پربركت قدر، ایام شهادت مولی الموحدین حضرت علی (ع)، روز قدس، وداع با ماه مبارك رمضان و عید سعید فطر خبر داد و معارف جویان را به همراهی با برنامه های صدای فضیلت در ماه ضیافت الهی دعوت كرد./968/د۱۰۲/ی

 

ارسال نظرات