۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۵۰۰۰۹۳
آیت الله مظاهری:

سفر ترامپ به عربستان برای دوشیدن سعودی ها بود

ریس حوزه علمیه اصفهان گفت: ترامپ در سفر به عربستان آن ها را دوشید و قرارداد تسلیحاتی با مبلغ ۴۴۰ میلیارد دلار امضا کرد، اگر این پول را به اقتصاد کشوری تزریق کنند یک فقیر در آن کشور باقی نمی ماند.
آیت الله مظاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری در جلسه تفسیر قرآن صبح امروز که در مسجد امیرالمؤمنین(ع) خیابان جی برگزار شد، گفت: عدم حضور در مساجد در وقت نماز، به منزله تخریب مساجد است.

وی در ادامه تفسیر آیه صد و چهاردهم سوره بقره که می فرماید«وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ مَنَعَ مَسَاجِدَ اللَّهِ أَنْ یُذْکَرَ فِیهَا اسْمُهُ وَسَعَى  فِی خَرَابِهَا أُولَئِکَ مَا کَانَ لَهُمْ أَنْ یَدْخُلُوهَا إِلا خَائِفِینَ لَهُمْ فِی الدُّنْیَا خِزْیٌ وَلَهُمْ فِی الآخِرَةِ عَذَابٌ عَظِیمٌ»، افزود: تخریب مساجد یکی از گناهان بسیار بزرگ است ولی این عمل در گذشته از سوی یهودیان و در قرن اخیر توسط آل سعود بارها و بارها صورت پذیرفته است.

حضرت آیت الله مظاهری خاطرنشان کرد: در صدر اسلام با گرایش هر بیشتر مردم به دین اسلام، مسجدی که پیامبر(ص) به عنوان امام جماعت در آن حضور داشتند، شلوغ می شد به همین سبب منافقان نتوانستند تحمل کنند و با مکر و حیله خطاب به پیامبر(ص) عرضه داشتند ما قصد داریم برای افراد مسن که نمی توانند به مسجد شما بیایند، مسجدی بنا کنیم و نماز جماعت در آن به صورت جداگانه برگزار شود، پیامبر(ص) که مأمور بودند روی ظواهر امور تصمیم گیری کنند، فرمودند من به جنگ موته می روم و بعد از بازگشت از جنگ شما می توانید مسجد را بنا کنید.

رییس حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: مسجد از سوی منافقان ساخته شد و نام آن را ضرار گذاشتند؛ بعد از مدتی آیاتی بر پیامبر(ص) نازل شد که نشان می داد در مسجد ضرار علیه اسلام توطئه هایی در حال انجام گرفتن است به همین سبب خداوند دستور تخریب مسجد ضرار را صادر کرد و پیامبر(ص) با همراهی مسلمانان برای تخریب مسجد ضرار اقدام کردند.

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان این که سعودی ها فرمانبردار یهودیان هستند، اذعان کرد: در عربستان مساجد زیادی به نام های اهل بیت(ع) وجود داشت که سعودی ها به سبب عنادی که با اهل بیت(ع) داشتند، همه آن ها را تخریب کردند؛ قبرستان بقیع همچون مسجد الحرام آباد بود ولی همه قبور و مساجدی که در آن وجود داشت از سوی سعودی های خبیث تخریب شد.

وی گفت: یکی از رسوم خوبی که سعودی ها دارند این است که 1 ساعت قبل از وقت نماز، اذانی تحت عنوان اذان بیدار باش می گویند تا مردم برای نماز جماعت در مساجد حاضر شوند، سعودی ها نماز شب نمی خوانند ولی مقید هستند که نمازشان را در مساجد و به صورت جماعت ادا کنند هر چند نمازی که بدون ولایت امیر مؤمنان(ع) خوانده شود هیچ ارزشی ندارد.

حضرت آیت الله مظاهری با بیان این که ما شیعیان در رابطه با نماز نقص داریم، تشریح کرد: مساجد شیعیان در وقت نماز باید مملو از جمعیت باشد ولی متأسفانه نسبت به جمعیتی که وجود دارد بسیار خلوت است؛ بنده با ستاد امور مساجد بسیار صحبت کردم تا به لطف خداوند توانستم بسیاری از مساجدی که برای نماز صبح دربش بسته بود را برای مردم باز کنم و آن ها بیایند و در نماز جماعت شرکت کنند ولی با این حال هنوز در مساجد زیادی نماز جماعت صبح برگزار نمی شود؛ این بی توجهی نوعی تخریب مسجد محسوب می شود.

رئیس حوزه علمیه اصفهان افزود: همه مساجد باید 1 ساعت قبل از نماز صبح باز باشد تا مردم بیایند و مشغول خواندن نماز شب شوند، امیر مؤمنان(ع) می فرمایند، ننگ است که کسی بگوید من شیعه هستم ولی نماز شب نخواند؛ خلوت بودن مساجد به هیچ عنوان خوب نیست.

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان این که عبادات سعودی ها بی مغز است، تصریح کرد: مساجد سعودی ها شلوغ است ولی به دلیل این که ولایت امیر مؤمنان(ع) را ندارند، خودشان را در دامن صهیونیست جهانی انداخته اند و از آن ها پیروی می کنند؛ رییس جمهور آمریکا در سفر اخیری که به عربستان داشت واقعاً آن ها را دوشید و قرارداد تسلیحاتی با مبلغ 440 میلیارد دلار با آن ها امضاء کرد، مبلغ قرارداد آن قدر زیاد است که اگر این پول را به اقتصاد کشوری تزریق کنند یک فقیر در آن کشور باقی نمی ماند؛ سعودی ها پول نفت را جمع می کنند و یکمرتبه آمریکا می آید و از خرافت آن ها سوء استفاده می کند و آن ها را می دوشد.

وی ادامه داد: بی بهره بودن سعودی ها از ولایت امیر مؤمنان(ع) آن ها را دچار خرافت کرده است تا خودشان را در دامن استکبار جهانی بیندازند و علیه کشور ما صحبت کنند؛ از دیدگاه سعودی ها جرم جمهوری اسلامی این است که ولایت امیر مؤمنان(ع) را دارد و از نظر ما جرم سعودی ها این است که ولایت امیر مؤمنان(ع) را ندارند.

حضرت آیت الله مظاهری با بیان این که مسؤولان کشور باید با یکدیگر متحد باشند، اذعان کرد: شاید اگر در مسأله انتخابات این قدر اختلاف به وجود نیامده بود، رییس جمهور آمریکا به عربستان سفر نمی کرد؛ اختلافات در مواضع مختلفی در کشور ما وجود دارد؛ در مسائل خرد، مردم یک مسجد پشت سر امام جماعت مسجد دیگر صحبت می کنند تا برای افراد دیگر او را از عدالت ساقط کنند، در هیأت امنای مساجد اختلافات عجیبی وجود دارد که اصلاً به صلاح مسجد نیست.

وی در پایان ابراز کرد: مسجدی که زرق و برق دارد ولی خلوت است آباد نیست بلکه مسجدی که زرق و برق آنچنانی ندارد ولی افراد برای نماز خواندن به آن می روند آباد است و این آبادی مساجد در گرو اتحاد مردم است؛ وقتی در وقت نماز در خیابان ها ترافیک ایجاد می شود به منزله تخریب مساجد است./201/867/ب1

ارسال نظرات