۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۹
کد خبر: ۵۰۰۲۳۹
محمدزاده خبر داد؛

آغاز طرح بشارت ۱۴۵۱ از دوم ماه رمضان

مدیر شبکه قرآن با بیان این که طرح بشارت ۱۴۵۱ از دوم ماه مبارک رمضان آغاز خواهد شد، گفت: سطح فراگیری این طرح افزایش یافته است و شاهد حضور مشارکت‌آمیز شبکه‌های استانی در این طرح هستیم.
محمدزاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد حسین محمدزاده مدیر شبکه قرآن بعدازظهر امروز در نشست خبری آغاز طرح ملی بشارت 1451 و تشریح برنامه‌های ماه مبارک رمضان که در شبکه قرآن برگزار شد با اشاره به اینکه طرح بشارت 1451 از دوم ماه مبارک رمضان آغاز خواهد شد، اظهار داشت: سطح فراگیری این طرح افزایش یافته است و شاهد حضور مشارکت‌آمیز شبکه‌های استانی در این طرح هستیم.

وی ادامه داد: به پیشنهاد جامعه قرآنی این طرح با مشارکت کشورهای جبهه مقاومت همچون عراق، لبنان و سوریه در سطح بین‌المللی برگزار خواهد شد، از ویژگی‌های این طرح این است که افزون بر دوره‌های سوره ملک و واقعه که برای طرح منظور شده است سعی شده رشته‌های قرآنی در بخش‌های نقاشی، وبلاگ‌نویسی و... در دستور کار قرار گیرد.

مدیر شبکه قرآن تاکید کرد: پوشش رسانه‌ای در شبکه‌های استانی یکی از مواردی است که این طرح را دارای ارزش بیشتری می‌کند و از این بابت سعی شده است زمان‌بندی مناسبی برای اجرای طرح در نظر بگیریم.

محمدزاده یادآور شد: عنوان بشارت برای طرح 1451 به دلیل اینکه این نام ثابت بماند در نظر گرفته شده است، این طرح در ماه مبارک رمضان بر محور سوره ملک و در تابستان با محوریت سوره واقعه اجرایی می‌شود، در این طرح سعی شده است از بهترین کارگردان‌ها استفاده شود.

وی در مورد ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان شبکه قرآن گفت: شبکه قرآن 24 عنوان برنامه برای ایام ماه مبارک رمضان در نظر دارد، ابتدا برنامه اذان‌گاهی که سعی کردیم بهترین مکان‌ها و زمان‌ها را برای پخش آن در نظر بگیریم.

مدیر شبکه قرآن با بیان اینکه ویژه برنامه معرفی شخصیت‌های قرآنی را نیز خواهیم داشت خاطرنشان کرد: این برنامه با عنوان "ماه نشان" بروی آنتن می‌رود که به نوعی یک هم‌نشینی قرآنی به شمار می‌آید، همچنین ویژه برنامه  " رصد " برای فضای داخل و خارج از نمایشگاه قرآن نیز در نظر گرفته شده است که در نوبت عصرگاهی پخش می‌شود.

محمدزاده ابراز داشت: یکی از برنامه‌های مورد علاقه بینندگان شبکه قرآن بخش سخنرانی سخنوران برجسته است که برای ماه مبارک رمضان نیز در نظر گرفته شده است، از این رو در این بخش از سخنان امام راحل، آیت الله مجتهدی تهرانی، آیت الله مصباح، آیت الله سبحانی، حجت الاسلام ناصری و حجت الاسلام رفیعی استفاده می‌کنیم.

وی اضافه کرد: از آنجایی که ماه رمضان امسال مصادف شده است با ایام ارتحال امام خمینی(ره) برنامه "تفسیر آفتاب" را داریم که تفسیر امام راحل از سوره حمد است.

مدیر شبکه قرآن بیان داشت: در بخش آموزش نیز یکی از برنامه‌های ما که پس از یک سال با اقبال خوبی هم همراه بوده است برنامه " شمسه " است که با سر فصل آموزش ترتیل قرآن کریم پخش خواهد شد، همچنین توجه به محافل قرآنی در ماه مبارک رمضان در ساعت 9:15 صبح با گلچین قرآنی و 16:00 عصر با محفل قرآنی شب‌های نورانی پخش می‌شود.

محمدزاده ادامه داد: برنامه " پرسمان " که در تابستان سال پیش کلید خورد مورد توجه مخاطبان بوده است، به همین منظور این برنامه با موضوع پاسخ به سوالات شرعی و قرآنی تهیه شده است، از این رو برای ماه رمضان با رویکرد پاسخ به سوالات اعتقادی به خصوص در زمینه توحید با پاسخگویی حجت الاسلام محمدی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: تولیدات ما در زمینه ابطحال، تواشیح، آموزه‌های قرآنی خواهد بود، همچنین در طرح 1451 برنامه‌های محتوایی، سبک زندگی، شناخت و بررسی آیه‌های سوره ملک و و اقعه نیز در دستور کار داریم.

مدیر شبکه قرآن افزود: در نیمه ماه مبارک رمضان جشن قمری تاسیس شبکه قرآن خواهد بود که از این رو در شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) این جشن برگزار می‌شود، همچنین ویژه برنامه‌های ارتحال و شب‌های قدر نیز پخش خواهد شد.

در ادامه این نشست لیالی دبیر طرح 1451 نیز با اشاره به کنداکتور این طرح در شبکه‌های سیما اظهار کرد: در شبکه یک بعد از خبر ساعت9 و قبل از خبر 14، در شبکه دو قبل اذان ظهر، در شبکه سه 10 صبح، در شبکه چهار قبل از اذان ظهر، شبکه آموزش 15:30 تا 16، شبکه کودک و نوجوان 18:30 تا 19 و شبکه سلامت 17:30 تا 18 برنامه‌های پیرامون این طرح پخش می‌شود.

وی ادامه داد: ما در برنامه ماه مبارک رمضان امسال پخش زنده برنامه دیدار قاریان با مقام معظم رهبری را داریم، همچنین مسابقات پیامکی و مسابقات کتبی نیز برگزار می‌کنیم، در رابطه با مسابقه کتبی برگه‌هایی با هماهنگی ستاد نماز جمعه توزیع خواهد شد.

دبیر طرح 1451 در پایان گفت: اختتامیه این طرح در دوم شهریور ماه در مصلی تهران برگزار خواهد شد./102/816/ب1

ارسال نظرات