۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۸
کد خبر: ۵۰۰۲۵۹
آیت‌الله مروی:

جایگاه انقلاب باید با برهان و استدلال برای مردم تبیین شود

عضو شورای عالی حوزه های علمیه از شیوه برخی سخنان در مناظرات انتقاد کرد و خواستار تبیین جایگاه انقلاب با برهان و استدلال شد.
همایش طلایه داران هدایت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله شیخ جواد مروی، عضو شورای عالی حوزه های علمیه امروز در همایش علمی کاربردی طلایه داران هدایت که با هدف آماده سازی طلاب جهت فعالیت های تبلیغی در ایام ماه مبارک رمضان در محل تالار قدس بارگاه منور رضوی برگزار شد، به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در هفته گذشته اشاره و اظهار کرد: طی مناظره های انتخاباتی در موارد متعددی به نظام و انقلاب جفا شد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که شیوه برگزاری برنامه های تبلیغاتی انتخابات نباید به گونه ای باشد که سوژه در اختیار دشمنان قرار دهد، افزود: جایگاه انقلاب، روحانیت و رهبر معظم انقلاب باید با برهان و استدلال برای مردم تبیین شود؛ نه با سر دادن شعار.

آیت‌الله مروی در تبیین جایگاه نظام جمهوری اسلامی و نقش اثرگذار روحانیت در روی کار آمدن نظام اسلامی، خاطرنشان کرد: شما دیدید که در مصر، اخوان المسلمین که قوی ترین گروه مسلمانان در این کشور بود، نتوانست 6 ماه حکومت را در دست داشته باشد؛ اما افتخار روحانیت شیعه و حضرت امام(ره) این است که با دست خالی و بدون استفاده از امتیاز تشکل خاصی پیروزی های پی در پی کسب کردند.

وی با تصریح بر این نکته که مشارکت گسترده مردم در انتخابات 29 اردیبهشت ماه، پیروزی نظام اسلامی است و پشتوانه محکمی برای انقلاب و نظام به شمار می آید، گفت: برخی از اندیشمندان غربی گفتند رهبر ایران حتی مخالفان خود را به زمین خویش می کشاند که این بیانگر ظرفیت عظیم نظام و انقلاب اسلامی است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن ایام پایانی ماه شعبان و موعد اعزام مبلغان به شهرهای مختلف جهت تبلیغ در ایام ماه مبارک رمضان، توجه به قرآن کریم را از اساسی ترین برنامه های تبلیغی در این ماه قلمداد کرد و افزود: ما باید طلاب را از مراحل آغازین طلبگی به سمت توجه بیشتر به قرآن سوق دهیم چرا که این شبهه همچنان قوی است که شیعیان به قرآن توجه ندارند.

آیت‌الله مروی خاطرنشان کرد: طی بررسی ای که معاونت تبلیغ حوزه های علمیه انجام داده اند، بیش از هزار مورد شبهه در فضای مجازی علیه ارزش های دینی مطرح شده است که 984 مورد آن به قرآن و اعتقادات تشیع شبهه وارد کرده که بخش عمده ای از آن در ارتباط با اعتقاد به امامت است.

وی با انتقاد از بی توجهی به تهاجم نرم دشمنان علیه اعتقادات دینی مردم، تصریح کرد: آیا ما اندیشه خود را در آن سطح بالا برده ایم که پاسخگوی شبهات مطرح شده باشیم؟ این در حالی است که «زیر سؤال بردن فلسفه غیبت امام زمان(عج)»، «اشکال وارد کردن به مسأله طول عمر آن حضرت» و بسیاری از مسائل دیگر این روزها در جوامع جوانان ما در حال انتشار است و وظیفه و رسالت ما اختصاص زمان به این مطالب است./820/ 202/ص

 

ارسال نظرات