۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۵۰۰۳۸۶
فرمانده سپاه عاشورا:

فتح خرمشهر با ایمان و توکل رزمندگان به وقوع پیوست

سردار کریمیان با بیان این‌که ایمان و توکل به خدا، تمسک به اهل بیت عصمت و طهارت و فرهنگ عاشورایی منجر به آزادسازی خرمشهر شد، گفت: فتح خرمشهر، فتح ارزش‌های الهی از سوی رزمندگان بود.
کریمیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار غلام عسگر کریمیان، فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی امروز در جمع نیروهای مسلح مستقر در استان با تبریک فرا رسیدن سالروز آزادسازی خرمشهر، اظهار داشت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره حماسه سوم خرداد ضرورتی مهم در تمامی اعصار است.

وی با بیان این‌که دوران هشت سال دفاع مقدس سراسر غرور و حماسه برای ملت ایران بوده است، خاطرنشان کرد: سوم خرداد اوج جانفشانی و ولایت‌مداری رزمندگان اسلام در مقابله با دشمن بعثی و متجاوز بوده است، دشمنی که سه روزه به دنبال فتح تهران بود، حتی توان رویارویی با چند گردان در خرمشهر را نداشته است.

سردار کریمیان با اشاره به این‌که صدام وارد جنگ نیابتی علیه ایران شده بود، تصریح کرد: همه قدرت‌های بزرگ شرق و غرب با حمایت و پشتیبانی از رژیم بعث عراق به دنبال براندازی انقلاب اسلامی بودند، اما همان ارتش تا بن دندان مسلح که از سوی 44 کشور پشتیبانی مستقیم و غیرمستقیم می‌شد، در پل خرمشهر متوقف شد.

فرمانده سپاه عاشورا با تأکید بر این‌که دشمن خیال می‌کرد به خاطر نامساعد بودن وضعیت اقتصادی و سیاسی کشور می‌تواند در همان روزهای آغازین نبرد بر ایران غلبه کند، گفت: صدام شعار می‌داد امروز خرمشهر؛ یک هفته بعد در تهران مصاحبه خواهیم کرد، اما شهید جهان آرا و تفنگ داران نیروی دریایی با دست خالی توانستند دشمن را 34 روز پشت دروازه های شهر متوقف کنند.

سردار کریمیان با بیان این‌که ایمان و توکل به خدا، تمسک به اهل بیت عصمت و طهارت و فرهنگ عاشورایی منجر به آزادسازی خرمشهر شد، گفت: فتح خرمشهر، فتح ارزش‌های الهی از سوی رزمندگان بود؛ امروز همان فرهنگ مقاومت اسلامی به یک گفتمان و جریان مهم در منطقه علیه ظالمان و مستکبران تبدیل شده است.

وی با بیان این‌که فرهنگ ایثار و شهادت ضامن بقای انقلاب اسلامی ایران و غلبه بر دشمنان اسلام و تشیع است، افزود: این نظام برگرفته از فرهنگ عاشورایی است، از این رو استکبارستیزی یکی از اصول تغییرناپذیر انقلاب اسلامی محسوب می شود و تغییر دولت ها نمی تواند تغییری در این اصل ایجاد کند.

فرمانده سپاه عاشورا با بیان این‌که جنگ استکبار علیه ملت ایران هنوز تمام نشده است، گفت: امروز دشمنان در عرصه‌های فرهنگی وارد جنگ ترکیبی شده است، بدین معنا که در شرایط کنونی با جنگ نرم، سخت و امنیتی دشمن در نبرد هستیم و بدخواهان انقلاب لحظه‌ای از مقابله با نظام ولایی ایران دلسرد نشده اند./935/۲۰۳/ب2

 

ارسال نظرات