۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۵۰۰۷۶۷
مسؤول دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه آذربایجان‌غربی:

میزان بهره‌مندی از ماه رمضان به میزان آگاهی و معرفت افراد بستگی دارد

حجت‌الاسلام حسین‌خانی گفت: میزان بهره‌مندی از ماه رمضان به میزان آگاهی و معرفت افراد بستگی دارد و هر چقدر معرفت افراد در درک این ماه بیشتر باشد بیشتر از ثواب و عظمت این ماه نیز برخوردار خواهند شد.
ماه رمضان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌الاسلام کریم حسین‌خانی مسؤول دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه آذربایجان‌غربی امروز در دیدار خادمان مراسم جمع‌خوانی قرآن کریم در ماه رمضان که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی برگزار شد، اظهار داشت: ماه رمضان ماه مغفرت و آمرزش بوده و ماهی است که خوابیدن و حتی نفس کشیدن در آن ثواب دارد و اگر برای درک این ماه رمضان تا آخر عمر خداوند را شکرگذار باشیم باز هم کم است.

وی با اشاره به اینکه ماه رمضان ماه ضیافت الهی است، افزود: همانگونه که مردم برای رفتن به مهمانی از مدت‌ها قبل خود را آماده می‌کنند برای بهره‌مندی از ثواب و درک عظمت این ماه نیز لازم است، انسان‌ها از قبل خود را آماده کنند.

حجت‌الاسلام حسین‌خانی ادامه داد: میزان بهره‌مندی از این ماه به میزان آگاهی و معرفت افراد بستگی دارد و هر چقدر معرفت افراد در درک این ماه بیشتر باشد بیشتر از ثواب و عظمت این ماه نیز برخوردار خواهند شد و آنان که معرفت کمی دارند به اندازه همان معرفت خود از این ماه بهره خواهند برد.

وی با اشاره به افزایش تعداد قاریان در مراسمات جمع‌خوانی قرآن کریم در چند سال اخیر، خاطرنشان کرد: برخلاف تبلیغات عده‌ای که می‌گفتند مردم ایران از دین فاصله گرفته و درگیر شیاطین شده‌اند ولی حضور گسترده مردم در مراسمات اعتکاف و جمع‌خوانی‌های قرآن ثابت کرد که مردم ما هنوز هم به دین پایبند هستند.

حجت‌الاسلام حسین‌خانی با اشاره به پاداش قرائت قرآن به صورت جمعی طبق آیات قرآن و روایات، گفت: جمع‌خوانی قرآن کریم برکت بسیاری را نصیب کشور کرده و فضای قرآنی و الهی به آن بخشیده و هم‌چنین بلاهای زیادی را از سر ایران دور می‌کند.

رییس دفتر نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه ایران اسلامی امروزه چشم امید مسلمانان بسیاری در دنیا است، عنوان کرد: هر چقدر حضور مردم در جمع‌خوانی قرآن کریم بیشتر باشد این حضور آنان مسلمانان دیگر کشورها را خوشحال کرده و روحیه می‌دهد ولی اگر حضور مردم ایران در این جمع‌ها کمتر باشد موجب ناامیدی مسلمانان دیگر کشورها خواهد شد.

حجت‌الاسلام حسین‌خانی با اشاره به جایگاه خادمان، گفت: خادمانی که برای رفاه حال قاریان در مساجد و مصلی‌ها تلاش می‌کنند نه تنها از ثواب همان قاریان برخوردار می‌شوند بلکه از ثواب فرزندان و آیندگان آنان نیز بهره خواهند برد.

وی با اشاره به اینکه در ایام ماه رمضان به دلیل فشار گرسنگی و تشنگی ممکن است عده‌ای از روزه‌داران عصبی شده و رفتار مناسب نداشته باشند، تاکید کرد: خادمان باید در این مواقع با خوش‌رفتاری جواب آنان را بدهند و خاشعانه و با متانت با روزه‌داران برخورد کنند./202/936/ب1

ارسال نظرات