۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۴
کد خبر: ۵۰۰۸۳۰
وزیر دادگستری در مراسم بزرگداشت ارتحال سید آزادگان:

بزرگ ترین جلوه هجرت حضور در صحنه جهاد برای خدا است

وزیر دادگستری با بیان اینکه بزرگترین جلوه هجرت انسان حضور در صحنه جهاد برای خدا است، گفت: مرحوم ابوترابی در هنگامه جنگ با رها کردن درس و بحث و حضور در جبهه‌های حق علیه باطل نشان داد که اهل هجرت است.
حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌ الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری شامگاه پنجشنبه 4 خرداد در مراسم بزرگداشت ارتحال سید آزادگان حجت‌الاسلام سید علی اکبر ابوترابی که در حوزه هنری برگزار شد، گفت: سید آزادگان حاج آقا ابوترابی سمبل استقامت، صبر و مهربانی بود.

وزیر دادگستری با اشاره به اینکه تبعیت و پیروی مردم ایران از امام راحل و رهبر معظم انقلاب عامل اقتدار کشور است، عنوان کرد: امروز جمهوری اسلامی افزون بر منافع خود از منافع سایر مسلمانان جهان اسلام نیز در حال دفاع است.

حجت‌الاسلام پورمحمدی با بیان اینکه همین اقتدار کشور ما دشمنان را مجبور به مذاکره کرد، اظهار داشت: همین گفتمان ایثارگری و شهادت سبب قدرت کشور ما شد که به برکت خون شهدا، ایثارگران و آزادگان رخ داد.

وی با اشاره به اینکه مردم ما همواره از مراسم بزرگداشت شهدا استقبال باشکوهی داشتند، گفت: امروز همین مردم جوانان خود را برای دفاع از حرم ائمه معصومین(ع) اعزام می‌کنند که این خود از عوامل اقتدار است.

وزیر دادگستری با بیان اینکه بزرگترین جلوه هجرت انسان حضور در صحنه جهاد برای خدا است، عنوان کرد: سید آزادگان حاج علی اکبر ابوترابی در هنگامه جنگ با رها کردن درس و بحث و حضور در جبهه‌های حق علیه باطل نشان داد که اهل هجرت است.

حجت‌الاسلام پورمحمدی افزود: آن مرحوم بعد از اسارت نیز با وجود هجرت قهری به جهاد خود ادامه داد در واقع با مدیریت دلسوزانه و عنوان حلقه اتصال اسرا بین آنان امید و وحدت را ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه خداوند فوز عظیم خود یعنی رحمت و رضوان را به سید آزادگان عطا فرمودند، گفت: این عطای الهی به واسطه دو ویژگی «اشداء علی الکفار و رحما بینهم» بود که در وجود وی تبلور یافته بود.

وزیر دادگستری اظهار داشت: مومنان هیچ‌گاه در مقابل کفر عقب نشینی نکردند اما همواره درباره برادران مومن خود اهل عطوفت و مهربانی بودند که ما یک نمونه این مصداق را در وجود سید آزادگان ابوترابی دیدیم طوری که همه اسراء او را پناهگاه خود می‌دانستند.

حجت‌الاسلام پورمحمدی با اشاره به اینکه مودت و عطوفت بین مومنان امر مهمی است، عنوان کرد: ما مسلمانان باید همواره نسبت به وحدت و مودت بین خود توجه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی استقلال و آزادی خود را با شعار نه شرقی  نه غربی حفظ کرده است، گفت: ما باید همواره این اقتدار خود را حفظ کنیم، استکبار جهانی دنبال سلطه است اما ما به پشتوانه رهبر و مردم مقابل آنها ایستادگی می‌کنیم.

وزیر دادگستری با بیان اینکه امروز علما و مراجع تقلید ما با حساسیت خط نفوذ و سلطه را تعقیب می‌کنند، ابراز کرد: امروز فهم و درک عمیق مراجع تقلید و علما سبب می‌شود که از حریم تمدن اسلامی و مرزهای اعتقادی کشور به خوبی دفاع کنند./۲۰۱/۸۰۷/ب۱

 

ارسال نظرات