۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۵۰۰۸۴۷
مدیر مدرسه علمیه امام صادق زاهدان:

مهمترین عنصر در ماه میهمانی با خدا احیای قرآن است

حجت الاسلام موذنی ماه رمضان را ماه درمان بیماری غفلت و بهترین فرصت برای تقویت رابطه بندگان با خداوند دانست و گفت: مهمترین عنصر در ماه میهمانی با خدا احیای قرآن است.
حجت الاسلام موذنی

حجت الاسلام حمید موذنی، مدیر مدرسه علمیه امام صادق زاهدان در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: ماه رمضان ماهی است که اولش رحمت، میانه‌اش مغفرت و آخرش آزادی از آتش است.

وی ادامه داد: ماه رمضان ماه تجدید ایمان به ایزد یکتا و ماه جبران کوتاهی ها در ماه های گذشته است، ماه مبارک رمضان ماه پرکردن حفره‌ای است که براثر گناهان و پیروی از امیال و خواهش‌های نفسانی پدید آمده است.

حجت الاسلام موذنی با بیان این که ماه رمضان ماه درمان بیماری غفلت و بهترین فرصت برای تقویت رابطه بندگان با خداوند است، بیان کرد: ماه رمضان فضائل بسیاری دارد که یادآوری و ذکر از نمونه های فضائل است؛ این ماه مهمترین وقفه‌ای است که خداوند در بین سال قرار داده تا در این توقف‌گاه بندگان در بین خود احساس کنند از یکنواختی بیرون بیایند.

وی اظهار داشت: آنچه باید انسان داشته باشد و بر آن اهتمام ورزد معنویت است؛ در این ماه افراد بیش از هر زمان دیگری با قرآن انس می‌گیرند؛ انسان‌ها رنگ و بویی خدایی می‌گیرند؛ از این رو این ماه بهترین جایگاه برای بازگشت به خدا است.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق زاهدان با بیان اینکه توبه از نظر لغوی معنای بازگشت به سوی خدا را دارد اذعان کرد: رمضان، سلاح مومن در رویارویی با شیطان بوده و شکوفایی جوانه های معنویت تنها در این قالب مفهوم پیدا می کند.

وی با تاکید بر اینکه منبری منبر خوب است که انسان‌ها را بیشتر به خدا نزدیک کند، ‌افزود: برای این که بهار قرآنی در جامعه امروزی محقق شود باید در ماه رمضان که ماه نزول قرآن است منبر قرآنی محقق شود.

حجت الاسلام موذنی در پایان افزود: مهمترین عنصر در ماه میهمانی با خدا احیای قرآن بوده و بهترین شرایط برای توبه است و انسان باید برای حضور سرشار از معنویت در آن بیشتر سعی و تلاش کند./۳۰۲/۸۳۱/ب۱

ارسال نظرات