مبلغان بنیه های معنوی و اخلاقی جامعه را تقویت کنند
حجت الاسلام عبدالجواد ابراهیمی فر در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به اهمیت تبلیغ در ماه مبارک رمضان عنوان کرد: ماه رمضان بهترین فرصت برای تبلیغ معارف دینی است و باید از برکات این ماه که موجب آمادگی ذهنی و قلبی مردم می شود برای ترویج معارف دینی بهره برد.
وی افزود: در این ایام باید به مناسبت حکم و موضوع توجه داشت و تبلیغ را برپایه دعوت و ترغیب مردم به مسائل معنوی و اخلاقی انجام داد.
استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: این موضوعات از مهمترین نیازمندی های امروز جامعه بوده و در ظرف زمانی و مکانی موجود نیز بیشترین پذیرش را دارد.
وی اضافه کرد: ارائه مسائل اخلاقی، معنوی و معارف قرآنی باید در دستور کار تبلیغ قرار گیرد و فضا را برای استفاده بهتر از برکات این ماه مهیا کرد.
حجت الاسلام ابراهیمی فر با اشاره به اهمیت استفاده از منابع مهم دینی در تبلیغ خاطرنشان کرد: محور بحث های ارائه شده در این ایام می تواند بر اساس کتاب هایی نظیر صحیفه سجادیه به ویژه دعای مکارم الاخلاق که خوراک تبلیغی مناسبی برای مبلغان است قرار بگیرد و توجه به این موضوع می تواند موجب تقویت بنیه روحی، اخلاقی و معنوی شود.
وی تأکید کرد: روایات بسیار زیادی درباره فضایل قرآن وجود دارد به ویژه در کتاب هایی مانند بحار الانوار و اصول کافی این فضایل مکرراً بیان شده است که مبلغان باید از این منابع مهم استفاده کنند و حتی از این کتاب ها بر روی منابر خود استفاده کنند.
استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: توجه به قرآن و تأکید به استفاده از معارف قرآن می تواند نورانیت و جاذبه منبرها را بیشتر کند و موجب توجه بیشتر به مطالب شود.
حجت الاسلام ابراهیمی فر ابراز کرد: دعوت به انس با قرآن، ادعیه و مناجات ها از دیگر مسائلی است که باید مورد تأکید قرار گیرد تا به وسیله آن شاهد ترویج هرچه بیشتر معنویت و اخلاق در جامعه باشیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: تدبر در قرآن و معانی دعا و مناجات نیز می تواند به عنوان یک موضوع تبلیغی مورد تأکید قرار گیرد و به طور کلی هرآنچه سبب تقویت بنیه معنوی و اخلاقی جامعه شود باید در این ماه مورد توجه قرار گیرد./872/ت۳۰۲/ی