۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۵۰۰۸۶۴
امام جمعه آشخانه:

گستردن سفره‌های رنگین افطار و دعوت از اغنیا با روح ماه رمضان سازگاری ندارد

امام جمعه آشخانه با تأکید بر جلوگیری از اسراف و تبذیر در ماه رمضان، گفت: گستردن سفره‌های رنگین افطار و دعوت از اغنیا با روح معنوی این ماه مبارک همخوانی ندارد.
حجت الاسلام احمدزاده - امام جمعه مانه و سملقان

حجت‌الاسلام عباسعلی احمدزاده، امام جمعه آشخانه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با گرامیداشت فرارسیدن ماه رمضان، اظهار کرد: ماه رمضان موعد تقویت باورها بوده و در این ماه است که انسان‌ها گرسنگی و تشنگی فقرا را بیشتر درک می‌کنند.

وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان و فرصت مناسب برای تبلیغ و آگاه‌سازی جوانان و نوجوانان از برکات این ماه است، با اشاره به اهمیت ماه مبارک رمضان، اضافه کرد: ماه رمضان موعد ضیافت الهی بوده و انسان در این ماه مهمان الهی است.

حجت‌الاسلام احمدزاده ادامه داد: همه ما باید تلاش کنیم در این ماه از معارف الهی که بهترین و شیرین‌ترین غذا برای انسان است، استفاده کرده و خود را از نظر معنوی و اعتقادی تقویت کنیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مانه و سملقان در ادامه با تأکید بر جلوگیری از اسراف و چشم و هم‌چشمی در ماه مبارک رمضان، گفت: متأسفانه برخی از افراد در ماه مبارک رمضان با پهن کردن سفره‌های رنگین و دعوت از اغنیا اسراف می‌کنند؛ در حالی که این‌گونه اقدامات با روح ماه مبارک رمضان همخوانی ندارد.

وی رعایت اعتدال را از بهترین راه‌های طی مسیر کمال دانست و اضافه کرد: از برجسته‌ترین وظایف در ماه مبارک رمضان آزاد شدن و رهیدن است؛ ازاین‌رو انسان باید این قفس‌ها و میله‌های پولادین را که با دست خود ساخته بشکند و به معرفت الهی نزدیک شود.

حجت‌الاسلام احمدزاده با اشاره به اینکه در ماه مبارک میهمان کلام الهی هستیم، خطاب به اقشار مختلف مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان گفت: هر اندازه که توانستید میهمان این کتاب باشید، از این کتاب بهره ببرید، بخوانید و بالا بروید؛ زیرا انسان باید در ماه مبارک رمضان، مهمان چنین کتابی باشد.

استاد حوزه علمیه آشخانه همچنین با تأکید بر دوری از آسیب‌های مذهبی و خرافه‌گرایی در برنامه‌های ماه رمضان، با اشاره به نفوذ خرافه گرایی در بعضی از نشست‌ها و به‌ویژه در بعضی از هیئت‌های بانوان، گفت: باید با خرافه گرایی به هر نحو ممکن برخورد شود؛ چراکه خرافه گرایی، آفت دین و اسلام بوده و باید از آن جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه اکنون دشمن تمام هم و غم و فعالیت خود را در برانداختن چنین جلسه‌هایی به کار گرفته است، یادآور شد: همه ما باید به‌عنوان عضوی از جامعه اسلامی نگهبان دین اسلام و قرآن باشیم و از بروز اختلاف‌های جزئی در بین خود جلوگیری کنیم.

حجت‌الاسلام احمدزاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تقارن ایام رحلت امام خمینی (ره) با ماه رمضان، اظهار کرد: انقلاب ما مدیون امام (ره) است و ما هم با تمام وجود مدیون تلاش‌های ایشان هستیم؛ به همین دلیل باید مراسم ویژه ارتحال بنیان‌گذار انقلاب و نظام اسلامی درخور شأن ایشان باشد.

وی افزود: امام خمینی (ره) با جان‌فشانی و ازخودگذشتگی در مقابل رژیم فاسد ایستاد تا انقلاب اسلامی به ثمر برسد و اکنون سزاوار نیست که ما از این انقلاب دفاع نکنیم و دشمنان قسم‌خورده ما به‌راحتی بتوانند این انقلاب و امنیت که برای آن بهای گرانی پرداخته‌ایم را سلب کنند.

امام جمعه آشخانه اظهار امیدواری کرد که در ماه مبارک رمضان با همت روحانیان و مبلغان و مساعدت مردم بخشی از مشکلات موجود درزمینهٔ فرهنگ‌سازی دینی و انقلاب اسلامی برطرف شود./302/9314/ب1

ارسال نظرات